10 Reacties

5 jaar geleden

De gynaecoloog maakte er niet veel van. Dus ik denk niet dat je je veel zorgen moet maken 😊

5 jaar geleden

Niet exact hetzelfde maar bij mij was het met 28 weken dat ze hoorde dat het hartje oversloeg. Had idd met de groei te maken, zat nog een soort knoopje wat door de ontwikkeling zou verdwijnen. Ik maakte mij ook enorm zorgen, hing googlen en info zoeken en weinig 9ver te vinden. Met 32 weken zeiden ze niks en heb ik ernaar gevraagd en was de overslag weg. Weliswaar hoorde wij het eerder dan jij, maar bij ons kleintje is het gewoon door ontwikkeling verdwenen. Als de gynaecoloog dat bij jou ook al aangeeft zal het ook wel door groei verdwijnen.

5 jaar geleden

Ik heb het gehad bij 26 en 36 weken, maar ze gaven aan na de CTG meerdere malen dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ze zeiden ook dat wanneer zwangere vrouwen 40 weken aan de CTG je vaker een onregelmatigheid zou kunnen horen, omdat het hartje inderdaad ook in ontwikkeling is en moet groeien. En ik heb dus twee keer “pech” gehad dat ik het heb gehoord. Was ik 5 min later op controle geweest hadden ze misschien wel helemaal niks gehoord. Heb nu een gezond sterk kereltje van twee, die inderdaad nooit last heeft gehad of iets heeft.

5 jaar geleden

Hier met 34weken ook hartje wat oversloeg moest na week terug komen ze hebben toen echo gedaan en gekeken naar het hartje (alleen hartje) alles zag er goed uit overslag was ook nauwelijks mee aanwezig. Vaak groeien ze er nog voor geboorte overheen en anders gaat in 1e levensweken over ik begreep dat er maar 1 in 15.000 gevallen medicatie moest waarna het alsnog over zou gaan.

5 jaar geleden

Hee! Ik heb het zelf met 28 weken gehad. Mega zorgen gemaakt. Echter bleek het niet volledig terecht. Wij zijn doorgestuurd naar een gynaecoloog en die gaf bij ons aan dat het hartkleppen er wel al zijn maar die tegen de wand aan tikt. Nu weet ik niet wat er bij jou aan de “hand” is natuurlijk. Ons heeft hij als advies mee gegeven dat na de geboorte even zeker moeten zijn dat het weg is in zijn hartslag. Wij hebben dit bij verloskundige en kraamzorg nog extra aangegeven dat hier aandacht aan besteed moet worden en ze het ons moeten laten weten of dit het geval is. Indien dit niet het geval is moeten we naar de kinderarts in de eerste week van zijn leven. Echter gaf hij voor onze situatie aan dit erg vaak te zien en zich geen ernstige zorgen maakt. Hopelijk valt het voor jullie ,net als voor ons, daardoor toch mee! 🍀

5 jaar geleden

Heb dit ook gehad bij een van onze tweeling, het is inderdaad onrijpheid van het hartje, yiteindelijk gaat dit van zelf weer over dit was bij ons ook het geval, en onze tweeling is bij 36 weken en 4 dagen geboren, na de geboorte hebben ze nog geluisterd na het hartje het hartje klopte gewoon normaal weer

5 jaar geleden

Ik heb het bij mijn eerste zoon gehad met 39w3d (controle vk) en ben toen medisch geworden. Met 39w5d spontaan bevallen van een gezonde zoon. Hij moest 24 uur aan de hartmonitor na de geboorte maar de hapering was weg.

5 jaar geleden

Ja wij kregen dit ook te horen een paar weken geleden ! Wat schrokken we! Ik was toen ook al 38 weken zwanger. Nu 40+. Het zou vanzelf over gaan en de laatste 2 controles ( moet 2x in de week laten luisteren ) had hij ineens een normale hartslag! Ik maakte me ook heel veel zorgen maar het gaat dus vanzelf over. Het was volgens gynacoloog in het radboud niet iets om ons zorgen om te maken.

5 jaar geleden

Hier het zelfde gehad, met 33 weken. Ook heel erg geschrokken. Sinds dien onder controle bij de gynaecoloog in t zh. Inmiddels is het bijgetrokken en had het inderdaad te maken met de rijping. Nu 38+4 en het hartje is weer normaal. Nu weer controle bij de vk. We hebben wel n extra 20 weken echo gehad om uit te sluiten dat het een anatomische afwijking was. Als het was gebleven werd het sowieso en poli klinische bevalling en zou de kinderarts in de buurt moeten zijn. Nu alles weer goed is,kan het gezien worden als een "normale" zwangerschap. Heel veel succes! ☘

5 jaar geleden

Ik had 4 dagen (met 36 weken zwanger) terug controle bij verloskundige en toen hoorde zij ook een overslag in het ritme. Diezelfde dag een CTG gemaakt en bij de gynaecoloog geweest. Vanwege de vele onregelmatigheden zijn we doorverwezen voor een uitgebreide echo en daar konden we de dag erna meteen terecht. Het had te maken met onrijpheid van het hartje en er zijn geen afwijkingen gevonden. Vandaag voor controle geweest bij gynaecoloog en er was geen overslag meer te horen 😅. Gelukkig hier alles goed en wordt het nu weer gezien als 'normale' zwangerschap. Hartritme wordt wekelijks gecontroleerd bij verloskundige. Hopelijk geldt dit ook voor jullie!