Hartkloppingen 1e trimester

Baby Loveee
één maand geleden
Volgen
Hallo allemaal, Ik ben nu 5+1 en heb ontzettend veel last van hartkloppingen. Is dit normaal? Ik heb het bij mij vorige zwangerschap ook gehad maar was toen 30+ weken. Ik voel mn hart in mn keel en als ik stil zit zie ik de krullen in mn haar bewegen op mn hartritme. Ook mn hand, als ik m stil hou schokt mee op mn hartritme. Voelt ook alsof ik buiten adem ben ofzo. En dit terwijl ik rustig op de bank zit... Vindt het een beetje eng. Herkent iemand dit?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
4 reacties
JosjeN
één maand geleden
Ik herken het zelf niet, maar ik heb wel gelezen dat het bij zwangerschap meestal onschuldig is. Aangezien je aangeeft dat je er veel last van hebt, buiten adem raakt, en je dit niet herkent van je vorige zwangerschap, kun je denk ik het beste even met je verloskundige of huisarts overleggen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Hartkloppingen kunnen ook erger worden als je je er zorgen over maakt 🙈
  • Rapporteren
Poedywoedy
één maand geleden
Zou het wel aankaarten bij de huisarts. Zelf heb ik er ook meer last van maar daar is bij mij een verklaring voor. Sterkte!
  • Rapporteren
Baby Loveee
één maand geleden
Bedankt voor jullie antwoord. Ik belde de verloskundige vanmiddag maar het kantoor was niet bereikbaar en voelde me te bezwaard om het nood nummer te bellen... Het gevoel is inmiddels gezakt. Ik kijk het even aan.
  • Rapporteren
JosjeN
één maand geleden
Reactie op Baby Loveee
Bedankt voor jullie antwoord. Ik belde de verloskundige vanmiddag maar het kantoor was niet bereikbaar en voelde me te bezwaard om het nood nummer te bellen... Het gevoel is inmiddels gezakt. Ik kijk het even aan.
Fijn dat het gevoel is weggegaan, ik hoop dat dat zo blijft! 🙏
  • Rapporteren