13 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb maandag aan de monitoring gelegen, en ze vertelden mij dat als ze beweegt hij idd 150 is ongeveer, in rust tussen de 110 en 140?? .. Als je je er niet fijn bij voelt, kan je mss bellen om eerder na te laten kijken?

5 jaar geleden

Ik heb dit mee gemaakt met week 33 ik had toen enorm veel harde buiken en moest naar ziekenhuis voor CTG daar bleek de kleine terwijl ik rustig lag een hartslag te hebben van 180 / 205 naar een paar uurtjes zakte die wel weer naar 150/160 maar het scheelde toen niet veel kwa hartslag en ze hadden hem eerder gehaald met de keizersnede (omdat ik een 4e geplande keizersnede krijg) als het je niet lekker zitten dat je tot maandag moet wachten dan zeker eerder aan de bel trekken bij jou gynaecoloog ☺

5 jaar geleden

Vorige week had mijn baby ook een hartslag van 175, moest later op de dag weer gecontroleerd worden en toen was het 135.. Ze zeiden tegen mij dat ik me niet druk moest maken en dat het waarschijnlijk kwam doordat de baby z'n beweeg uurtje had.

5 jaar geleden

Reactie op Karii

Vorige week had mijn baby ook een hartslag van 175, moest later op de dag w ...
De gynaecoloog maakt zich ook niet te veel zorgen, en de baby was echt zeer beweeglijk op dat moment, op een moment dat ze eventjes stil was zakte de hartslag wel onmiddellijk naar ongeveer een 140 soms zelfs iets minder.

5 jaar geleden

Ben nu 38 weken en 3 dagen. Net 2 dagen op rij een uurtje aan de ctg monitoring gelegen, omdat de hartslag onverklaarbaar hoog bleek. Uiteindelijk is de conclusie dat het gewoon een zeer beweeglijke baby is (want dan zag je effectief pieken van 180-190). Het is mij wel nog steeds niet duidelijk wat de oorzaak/gevolgen zijn van een (te) hoge hartslag bij de baby? Blij dat ik niet de enige ben. Even gevreesd voor inleiden, maar dan toch naar huis mogen gaan.

5 jaar geleden

Ze zeggen als de baby een te doen hartslag heeft dat hij / zij zich niet prettig voelt meer in de baarmoeder , teminste dat zeggen ze in het ziekenhuis waar ik kom , ze doen dan een aantal onderzoeken bij mijn dus ctg - echo uitwendig en echo inwendig , nu heeft dit bij mijn wel te maken met mijn litteken in de buik van de voorgaande 3 keizersnedes dat ze dit zo doen , ze hebben toen ook bloed geprikt voor ontstekingswaarde en urine moest ik af geven om te kijken of ik geen blaasontsteking had ( na de hand waren alle onderzoeken goed) en zij de gynaecoloog dat de baby mischien heel bewegelijk was voor dat ik binnen kwam , maar het was ook een teken dat hij zich even wat minder prettig voelde in mijn buik door de harde buiken die met regelmaat kwamen

5 jaar geleden

Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat cafeïne een baby druk kan maken (koffie, cola etc.)

5 jaar geleden

Bij mij was de hartslag ook 178.. maar baby was ook heel actief en lag niet stil. Gynaecoloog zei dat ergens wel normaal was, want als wij zouden hardlopen, hebben we ook hogere hartslag. Ben toen halfuurtje in wachtzaal gaan zitten, maar nadien was hartslag nog altijd aan de hoge kant. Ik ben ook een week later terug moeten gaan en toen was het al lager.

5 jaar geleden

Mijn baby had ook een hartslag van rond de 185, volgens de arts lag dit gewoon aan het feit dat ze super actief is en hoefde me er geen zorgen over te maken...

5 jaar geleden

Mijn baby had afgelopen vrijdag ook een hartslag van 180. Werd door verloskundige doorgestuurd naar gynaecoloog en heb een half uur aan de ecg gelegen. Hoge hartslag was eenmalig, ze zakte weer terug naar 150. Geen reden tot zorgen, ons kindje is gewoon erg beweeglijk! Bij controle deze week was het hartslag ook normaal.

5 jaar geleden

Reactie op Lorelei

Ben nu 38 weken en 3 dagen. Net 2 dagen op rij een uurtje aan de ctg monito ...
Hier precies het zelfde maar ik heb nog geen 1 x gehoord dat dit niet goed zou moeten zijn. Ik hoor altijd dat het een uitstekend hartfilmpje is. 2 x in de week kom ik voor een ctg en altijd een beweeglijk kind met pieken tot 180. Ze halen mij er pas af wanneer mevrouw weer rustig is omdat dat het beleid is.

5 jaar geleden

Bij mij ook hartslag van 178, erg beweeglijke baby niks om me zorgen over te maken volgens verloskundige

5 jaar geleden

Werd me gisteren nog door de gynaecoloog gezegd dat een wisselende hartslag een gezonde baby is... de mijne ging ook van 135 naar 185 en weer 150 en ga zo maar door