Hartvormige baarmoeder. Uterus bicornis.

Verwijderd lid
één maand geleden
Volgen
Dag lieve mensen! Ik weet al langere tijd dat ik een hartvormige baarmoeder heb. Nu zou ik hiervoor onder behandeling gaan, maar ben ik in de tussentijd zwanger geworden! Mn frummeltje heeft zich in de linker hoorn van mn baarmoeder ingenesteld (was op de echo te zien), maar ik ben nu zo angstig.. Ik lees veel enge verhalen over miskramen etc. met deze bijzonder vorm baarmoeder die ik heb. Ik ben bang om te gaan sporten enzo, iemand die deze ervaring met mij deelt?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
12 reacties
poekie2
één maand geleden
Zit het kindje in het goede of minder goede gedeelte? Inpricipe kan er niet zoveel gebeuren als die in goede gedeelte zit, met minder goede is alleen de kans op vroeg geboorte wat groter is mij verteld. En moet je via keizersnede bevallen. Bij mij zijn ze bij de keizersnede er achter gekomen.
  • Rapporteren
1990okt
één maand geleden
Hoi hoi, Ik heb precies hetzelfde soort baarmoeder ze zijn er achter gekomen tijdens mijn 1ste echo ! Heb ook wel in week 7 en 8 wat bloed verloren. Heb nu 14 maart onze 2de echo . En er werd mij verteld dat ik medisch zou worden. Ik vind het ook doodeng en spannend en maak me enorm zorgen om alles maar moet het naast mij neer gaan leggen
  • Rapporteren
Verwijderd lid
één maand geleden
Reactie op poekie2
Zit het kindje in het goede of minder goede gedeelte? Inpricipe kan er niet zoveel gebeuren als die in goede gedeelte zit, met minder goede is alleen de kans op vroeg geboorte wat groter is mij verteld. En moet je via keizersnede bevallen. Bij mij zijn ze bij de keizersnede er achter gekomen.
Ze zijn bij mij beide kanten even groot en gezond zeg maar.
  • Rapporteren
poekie2
één maand geleden
Reactie op verwijderd lid
Ze zijn bij mij beide kanten even groot en gezond zeg maar.
Je kan via allebei natuurlijk bevallen? Denk dat je je dan zeker geen zorgen hoeft te maken 🤗
  • Rapporteren
Verwijderd lid
één maand geleden
Reactie op 1990okt
Hoi hoi, Ik heb precies hetzelfde soort baarmoeder ze zijn er achter gekomen tijdens mijn 1ste echo ! Heb ook wel in week 7 en 8 wat bloed verloren. Heb nu 14 maart onze 2de echo . En er werd mij verteld dat ik medisch zou worden. Ik vind het ook doodeng en spannend en maak me enorm zorgen om alles maar moet het naast mij neer gaan leggen
Hoeveel weken ben je nu? Ben wel heel blij dat ze het serieus nemen. Krijg het maar niet uit mn hoofd. Welke kant zit die van jou ?
  • Rapporteren
1990okt
één maand geleden
Hoeveel weken ben je nu? Ben wel heel blij dat ze het serieus nemen. Krijg het maar niet uit mn hoofd. Welke kant zit die van jou ?
Die van mij zit ook links... Ik hoor 14 maart met de termijn echo meer.... zenuwslopend is het vooral als je het internet moet geloven......
  • Rapporteren
Verwijderd lid
één maand geleden
Reactie op 1990okt
Die van mij zit ook links... Ik hoor 14 maart met de termijn echo meer.... zenuwslopend is het vooral als je het internet moet geloven......
Ja! Zulke heftige verhalen soms.. Maar goed ik denk dat we positief moeten blijven. Het is al een wondertje dat ze ingenesteld zijn als ik de verhalen moet lees..
  • Rapporteren
1990okt
één maand geleden
Ik ben nu bijna 9 weken. 14 maart zit ik op week 11/12
  • Rapporteren
Verwijderd lid
één maand geleden
Reactie op 1990okt
Ik ben nu bijna 9 weken. 14 maart zit ik op week 11/12
Ik denk dat er voor mij meer druk af gaat als ik op de 12 weekjes zit. Ben nu zelf bijna 6.
  • Rapporteren
1990okt
één maand geleden
Ik denk dat er voor mij meer druk af gaat als ik op de 12 weekjes zit. Ben nu zelf bijna 6.
We houden elkaar op de hoogte. Positief blijven !
  • Rapporteren
Marjolijntjuh
één maand geleden
Ik heb hetzelfde, niem het altijd mijn Griekse y baarmoeder. Afgelopen september een gezonde dochter op de wereld gezet. Het begin was wel een beetje spannend, hoe gaat mijn baarmoeder groeien en hoe gaat het verder. Dochter had er geen last van. Ze zat altijd rechts , en vergeet nooit mijn 13 weken echo meer want ze was weg. Had ze zich verstopt in de linkerkant hihi. Naarmate ze groter werd is alleen mijn rechterkant mee gegroeid en links hing er een beetje zielig bij. Heb door de afwijking wel een keizersnede gehad omdat ze dwars lag en door de vorm van baarmoeder niet kon draaien. Nu zwanger van nr2 en heb het gevoel dat deze links ligt... 9 maart eerste echo en ben heeeeel benieuwd.
  • Rapporteren
1990okt
één maand geleden
Reactie op Marjolijntjuh
Ik heb hetzelfde, niem het altijd mijn Griekse y baarmoeder. Afgelopen september een gezonde dochter op de wereld gezet. Het begin was wel een beetje spannend, hoe gaat mijn baarmoeder groeien en hoe gaat het verder. Dochter had er geen last van. Ze zat altijd rechts , en vergeet nooit mijn 13 weken echo meer want ze was weg. Had ze zich verstopt in de linkerkant hihi. Naarmate ze groter werd is alleen mijn rechterkant mee gegroeid en links hing er een beetje zielig bij. Heb door de afwijking wel een keizersnede gehad omdat ze dwars lag en door de vorm van baarmoeder niet kon draaien. Nu zwanger van nr2 en heb het gevoel dat deze links ligt... 9 maart eerste echo en ben heeeeel benieuwd.
Zo fijn om te lezen! En heel spannend is het allemaal. Gefeliciteerd met je 2de zwangerschap! Super leuk.
  • Rapporteren