150 Reacties

4 jaar geleden

I feel you! Al weken misselijk gevoel en sinds paar dagen hou ik dus niks meer binnen, leef nu op droge crackers en ranja 😅.. morgen voor de eerste x naar de VK dus ga om advies vragen. Ben nu 7wk+1 Probeer wat lichts te eten! Succes mommy ❤

4 jaar geleden

Ik merk dat ik op zulke momenten behoefte heb aan frisse dingen zoals een peer. Dat is dus ook bijna iedere ochtend mn ontbijt

4 jaar geleden

Mijn gynaecoloog heeft de tip gegeven om snelle suikers binnen te nemen zoals druivensuiker of gewoon snoepen. Je kan ook antimetil nemen zijn pilletjes op basis van gember, of gemberthee.

4 jaar geleden

Ik had dat ook bij mijn eerste zwangerschap. Dat weeïge gevoel, heel akelig. Ik heb me toen maar even niet druk gemaakt over wat ik binnenkreeg, als ik naar wat binnenkreeg. En ik slikte multivitamine voor zwangere. Op een gegeven moment lust je gewoon alles weer en is het tijd om te zorgen dat je goed en gezond blijft eten 😊

4 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde, dus niet echt tips. Ben erg benieuwd naar de tips.. Bij mij werkt het dat ik gewoon altijd droge crackers bij me heb zodat als ik misselijk word ik altijd iets kan eten..

4 jaar geleden

Gember thee misschien een idee? Werkt bij mij! Er bestaan ook gember pillen.

4 jaar geleden

Ik heb s nachts een soepstengel naast me bed. Neem elke keer hapje als ik wakker moet en moet plassen (vaak!!!) En dat helpt tegen de misselijkheid. Hierdoor geen lege maag.

4 jaar geleden

Dit is mijn vierde zwangerschap. Slokjes coca cola, paar hapjes vanillevla en inderdaad een droge cracker voor het opstaan hebben mij geholpen. En om de 2 uur iets (kleins) eten.

4 jaar geleden

Hier net hetzelfde! Heel de dag misselijk, maar voorlopig zonder overgeven. Slokjes cola af en toe of crackers helpen wel... Maar het is een strijd om iets te moeten eten!

4 jaar geleden

Hier ook. Constant misselijk en braken. Als ik naar eten kijk, ook al is het in een boekje word ik al misselijk. Ik eet om de 2 uur iets kleins. Allemaal kleine porties ipv 3 grote maaltijden.

4 jaar geleden

Precies het zelfde!

4 jaar geleden

Bedankt voor de tips! Ga morgen eens wat dingen met gember inslaan en coca cola halen. Nu maar wat droge crackers proberen.

4 jaar geleden

Idd slokjes cola. Droge crackers krijg ik bidet zo weg. Dan spoel ik het met cola :-) hahaha

4 jaar geleden

Ik ook constant misselijk, weeïg gevoel. Bah. Maar ik ben er ook achter dat dat niet verandert als ik toch “gewoon” eet. Het wordt er niet erger of minder erg van... Dus ik ga maar gewoon door...🤷🏻‍♀️ Af en toe overgeven, maar gelukkig niet zo vaak...

4 jaar geleden

Suprimal heb ik trouwens van de huisarts gekregen en kan geen kwaad

4 jaar geleden

Ik drink ook af en toe slokjes cola, en een stukje chocola wil ook wel helpen. Heel gek, w aant heb er totaal geen zin in, maar voel me daarna wel beter. En hapjes banaan tussendoor helpt ook

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde. Niet het ergste van de wereld natuurlijk, maar t wordt toch wel vervelend na een tijdje he? Soms helpt frisdrank. Vaak kleine beetjes eten. Stukje gember eten. Nadat ik 2 volle dagen had gehad, was het veel erger dus rust helpt blijkbaar ook. Maar het wondermiddel heb ik helaas nog niet gevonden.

4 jaar geleden

Reactie op Larrissa

I feel you! Al weken misselijk gevoel en sinds paar dagen hou ik dus niks m ...
Dit probleem heb/had ik ook. Al met 5 weken, ben door mijn vk doorgestuurd naar het ziekenhuis en heb nu emesafene zetpillen en dat gaat beter. Was ermee gestopt maar paar dagen terug begon het overgeven weer, alles kwam er weer uit en ook drinken. Gaat nu op en af, kan wel normaal eten en drinken en geef nu nog 2 a 3 keer per dag over! Ben nu 6+5 en de piek komt nog, met 13 weken zou het normaal gesproken weg zijn. Succes 🥰

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde. Niet het ergste van de wereld natuurlijk, maar t wordt to ...
Inderdaad niet het ergste, maar wel vervelend. Nu ik thuis ben vind ik het niet zo erg en heb net vakantie gehad. Maar zie op tegen morgen om weer voor de klas te staan en me dan zo te voelen😅 mijn man is nu even gauw naar benzinestation om flesje cola te halen. Hopelijk werkt dat ook.

4 jaar geleden

Reactie op MommyofN.

Dit probleem heb/had ik ook. Al met 5 weken, ben door mijn vk doorgestuurd ...
Dat is wel heftig zeg! Gelukkig heb ik het overgeven nog niet, maar kan niet wachten tot dit nare gevoel weg is😅.