150 Reacties

4 jaar geleden

Bij de eerste ook flink misselijk. Vk gaf aan eten waar je zin in hebt. Ik at veel druiven en mandarijnen en soms boulion. Gelukkig nooit overgegeven.( Heb een fobie voor overgeven :() nu ben ik 6+6 weken zwanger en nog bijna niet misselijk. Hoop dat ik het ook niet krijg. Ik heb capsules van gember en die mag je open halen en thee van maken dit helpt echt goed. Was een tip van de VK en van huisarts heb ik suprimal gekregen maar nog niet gebruikt.

4 jaar geleden

Reactie op Sassiej89

Ik ook constant misselijk, weeïg gevoel. Bah. Maar ik ben er ook achter dat ...
Ik heb precies hetzelfde.. zolang ik maar niet 'over-eet', want dan wordt het wel heftiger.. Dus ik eet voornamelijk waar ik op dat moment zin in heb en heb ik nergens zin in, dan eet ik gewoon wat gezonds. Misselijkheid blijft hetzelfde!

4 jaar geleden

Hoi, gemberthee helpt me heel goed de dag door, zowel verse gember als de zakjes.

4 jaar geleden

Reactie op Sani2020

Ik heb s nachts een soepstengel naast me bed. Neem elke keer hapje als ik w ...
Thnx voor de tip! Ga ik ook doen. Heb in de nacht vaak geen zin om na het plassen er nog een keer uit te gaan dus ik ga het ook naast mijn bed zetten :)

4 jaar geleden

Chocomel :p echt waar! Helpt tegen de misselijkheid en geeft ook nog een beetje een verzadigd gevoel. (Vorige zwangerschap 9mnd misselijk geweest, dus ervaringsdeskundige) Verder inderdaad vaak kleine beetjes eten en altijd eerst iets eten, dan iets drinken. Gaviscon kauwtabletten helpen ook om een beetje de 'pieken' van het misselijke gevoel weg te halen.

4 jaar geleden

Reactie op BiancaMB

Chocomel :p echt waar! Helpt tegen de misselijkheid en geeft ook nog een be ...
Dat is ook een goeie! Thanks voor de tips

4 jaar geleden

Reactie op Dfl

Bij de eerste ook flink misselijk. Vk gaf aan eten waar je zin in hebt. Ik ...
Ja ik heb ook gember pillen. Helpen super goed! Ik heb ze van Flinndal

4 jaar geleden

Zodra ik 1 cracker eet, ondanks geen eetlust, voel ik me daarna stukken beter.

4 jaar geleden

Hier is het erger geworden: vanmorgen al 2x overgegeven op mijn werk. Ik schaam me dood & zou het liefst gewoon de hele dag in bed kruipen! 😥

4 jaar geleden

Reactie op BiancaMB

Chocomel :p echt waar! Helpt tegen de misselijkheid en geeft ook nog een be ...
Jaaaa ik drink ook chocomel. Is het ook het enige wat naar binnen gaat qua drinken. Dit valt bij mij ook echt heel goed. Beschuit gaat er ook goed in en daarna niet misselijk. Na alle andere voedingsmiddelen word ik misselijk, het is echt een gedoe. Hoop dat dit straks voorbij is!

4 jaar geleden

Oh I feel you! Ik ben 7 weken nu en sinds een paar dagen Non stop misselijk. Eten, drinken allebei een probleem. Alleen soep, toetjes en wat fruit wil er een beetje in. Ik heb Emesafene tabletjes gekregen maar of het echt helpt...? En bij mij doet gember dus weer niks.. het is uitzoeken wat helpt voor je. Voor mezelf ben ik er nog niet achter..

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, heb nu een tablet suprimal genomen. Even kijken of dit gaar helpen?

4 jaar geleden

Ik heb het ook. Al 1,5 week en nu 6 weken zwanger. Chocolademelk werkt goed bij mij, beschuit met hagelslag, tosti en rode druiven zijn het enige wat ik naar binnen krijg.. Ik laat het maar even zo en hoop dat de eetlust terugkomt.

4 jaar geleden

Vervelend! Wellicht cola proberen? Dat werkte bij mijn eerste zwangerschap best goed en/of pepermunt. Hopelijk vind je snel iets dat werkt waardoor je iets kan eten 🙏🏻

4 jaar geleden

Ivm cafeine kan je beter geen cola gebruiken. Misschien heb je ook last van opgeblazen gevoel dan is frisdrank echt geen aanrader. Ik zou gember en citroen met heet water doen. Helpt mij heel erg!!

4 jaar geleden

Reactie op Ekhalilova

Ivm cafeine kan je beter geen cola gebruiken. Misschien heb je ook last van ...
Cafeïne vrije cola kan prima! Cola helpt bij mij altijd tegen misselijkheid 😊 binnen mijn zwangerschap ben ik nog niet misselijk geweest, dus weet niet of t dan ook helpt 😅

4 jaar geleden

Reactie op Oliviery

Ik heb het ook. Al 1,5 week en nu 6 weken zwanger. Chocolademelk werkt goe ...
Hahah dit zijn exact de dingen die mij ook naar binnen gaan! Wat grappig.

4 jaar geleden

Laat je foliumzuur gehalte en ijzer even checken. Als dat op pijl is kan je misselijkheid als sneeuw voor de zon verdwijnen.

4 jaar geleden

Ik ben nu 7 weken zwanger en was vanaf 5 weken zwanger al misselijk maar het word alleen maar erger met alles wat ik eet maar als ik niet eet gaat het ook niet goed. Ik ben heel blij dat ik zwanger ben maar dat misselijk zijn is maar irritant hahah

4 jaar geleden

Ik ben8 weken en nog steeds misselijk. Ik leef ook voornamelijk op beschuiten. S middags lunch is m’n grootste uitdaging. Dan lijk ik niks te lusten. Eerst brood, toen naar salade. Daarna yoghurt. Maar allemaal geen succes. Iemand nog een tip?