Goedenavond,
Ik ben inmiddels een beetje radeloos. Onze dochter van bijna 4 is eigenlijk altijd een slechte eter geweest. Oefenhapjes gingen helemaal goed maar daarna is het weigeren van eten begonnen. Ik heb heel veel geprobeerd zoals samen boodschappen doen, samen koken, zelf laten kiezen, zelf opscheppen etc. Ze is heel duidelijk in wat ze wil en niet wil en wil niets proeven. We hebben het geprobeerd met stickers voor elke hap, aan tafel blijven zitten tot je het op hebt of gewoon helemaal loslaten en haar zonder eten naar bed laten gaan. Niets zorgt voor verbetering. Op school eet ze warm maar ook daar eet ze vaak niet of maar een beetje. Gelukkig is ze niet te dun dus ergens krijgt ze wel genoeg binnen.
Mijn andere dochter is 1 en begint steeds meer te genieten van eten. Toch zie ik de verwarring bij haar dat haar zus eten weigert aan tafel, huilt omdat ze het niet lekker vindt of smeekt om weer te mogen spelen ipv eten.
Het is trouwens niet alleen gezond eten. Na het bakken van een lekkere cake hoeft ze ook niet te proeven en andere snacks of ongezond eten laat ze net zo goed staan.
Hebben jullie tips? Ik heb namelijk het gevoel dat dit juist erger wordt i.p.v. beter.