31 Reacties

3 jaar geleden

Onze zoon is dik 13 maanden en zijn overgestapt naar 1 slaapje. Zijn 2de slaapje werd heel lastig, verschillende dingen geprobeerd. Hij slaapt nu van 12 tot 14 (met speling van half uur). Zijn bedtijd is 19, als hij dit niet haalt gaat hij gerust eerder naar bed. In het begin was het wat lastig omdat hij toch moe was, maar even naar buiten of naar de winkel voor afleiding werkte goed. Ik werd heel onzeker van blogs waarin staat dat 1 slaapje te vroeg is maar voor ons werkt dit. Onze zoon is gewoon vrolijk en uitgeslapen (bijna 🤪) iedere dag.

3 jaar geleden

Onze dochter ook 13 mnd (04-10) heeft nu ook maar 1 slaapje. Het was echt dramaaa met 2 slaapjes en ze werd er oververmoeid van omdat ze niet wilde slapen. We zijn toch maar overgestapt naar 1 slaapje, nu gaat het weer helemaal goed. Eerst werd ze in de ochtend heel vroeg wakker en nu is dat ook later geworden. Ze gaat om en nabij 19uur naar bed en word rond 7u/half8 wakker. Dan gaat ze rond 11u/half12 naar bed en word ze 13:30u/14uur wakker. Als ze in de avond wat moeier is gaat ze wat eerder. We kijken naar wat ze zelf een beetje aangeeft.

3 jaar geleden

Wij doen 1 slaapje al voor zijn eerste verjaardag. Was altijd een hele strijd en sliep vaker niet dan wel zijn 2de slaapje. We doen zijn slaapje dan iets later en gaat tot nu toe heel goed.

3 jaar geleden

Hier ook meestal 1 slaapje

3 jaar geleden

Reactie op Mayo35

Onze dochter ook 13 mnd (04-10) heeft nu ook maar 1 slaapje. Het was echt d ...
Zij slaapt dan wel lang zeker dus 2 uur Zoë heeft bij ons nog nooit langer een slaapje gedaan van 1.15 minuten 😓

3 jaar geleden

Hier ook 1 slaapje na dr middag boterham, Want met 2 slaapjes was t drama, en was t savonds 21.30 voordat ze weer wou slapen😅

3 jaar geleden

Als wij het ochtend slaapje kort houden 45 min . Dan lukt een tweede slaapje nog!

3 jaar geleden

Reactie op Dayna94

Zij slaapt dan wel lang zeker dus 2 uur Zoë heeft bij ons nog nooit langer ...
Ik zou het gewoon eens proberen, hier sliep hij eerst ook maar n uur en nu slaapt hij uit zichzelf langer!

3 jaar geleden

Reactie op Dayna94

Zij slaapt dan wel lang zeker dus 2 uur Zoë heeft bij ons nog nooit langer ...
Ja klopt, was eerst ook maar 2 korte slaapjes maar nu slaapt ze en langer door in de ochtend en ze slaapt in de middag langer. Niet meer oververmoeid en een heel vrolijk meisje!

3 jaar geleden

Reactie op Nic123

Als wij het ochtend slaapje kort houden 45 min . Dan lukt een tweede slaapj ...
Dit doen wij ook inderdaad. Maar wel belangrijk om ochtendslaapje echt niet langer dan 60min te laten duren! Anders is het smiddags ook wel lastig

VRIEND

3 jaar geleden

Wauw, wat slapen jullie kinderen lang. Mijn dochter wilt maar één keer per dag slapen en nooit langer als 30 minuten🤦‍♀️ even een powernapje en go go go!

3 jaar geleden

Hier wisselt het. Thuis doet mn zoon eigenlijk nooit een ochtendslaapje, ik leg hem wel weg, maar hij gaat niet slapen. Bij de gastouder doet hij dat slaapje nog wel. Middagslaapje doet hij wel.

3 jaar geleden

Onze zoon is een slaapkop. Eerder sliep hij 1 uur in de ochtend en 2,5 uur in de middag. Maar snachts was het vanaf 4 uur drama. We waren erg aan het puzzelen. Meer slaap of minder… we hebben de regie aan hem gegeven. Resultaat; in de ochtend slaapt hij 2.15 uur en in de middag vaak 3 uur. Snachts slaapt hij van 20:00-7:00. Wij zijn zeer tevreden🤗

3 jaar geleden

Wij hebben ook een slaapkop, maar het 2e slaapje gaat moeizaam tegenwoordig. Voorheen sliep ze sochtends van 10.00-12.15u ongeveer en smiddags van 14.00/15.30u. Bij dit slaapje is ze erg onrustig, spoken in bed en uiteindelijk een kort slaapje nog. Ik zit zelf ook te puzzelen hoe ik naar 1slaapje kan, ze is doodmoe om 10.00u maar wil deze dan rekken tot 11.30u, zodat ze eerst brood kan eten. Alleen hierbij mist ze op het kdv altijd het eet moment aan tafel. Ze eet dan dus eerder. Vind ik ook zo sneu. Ik las de methode elke 2/3 dagen het slaapje met 15 min opschuiven om van een ochtend naar middag slaapje te gaan. Iemand ervaring mee?

3 jaar geleden

Hier geen strijd overdag gehad maar snachts .. huilend wakker en niet terug bed in willen.. gerust anderhalf uur bezig om hem weer in bed te krijgen.. nu 4 dagen en 3 nachten op 1 grote slaap overgegaan van 12 tot 3.. en sinds dien gaat het goed.. hoop dat het goed blijft gaan🤞hij is van 3-10-20.. hij gaat rond half 8 savonds naar bed en slaapt dan tot ongeveer 7

2 jaar geleden

Onze zoon van 15 maand doet nog twee slaapjes. In de ochtend vaak 20/30/40 minuten maximaal. Hangt af van tijdstip en hoe hij te pas is. In de middag slaapt hij dan meestal 2 uur

2 jaar geleden

Al een tijdje 1 slaapje. Het waren Anders twee super korte of 1 lange en 1 bijna niet of drama. Dus nu met 1 slaapje gaat het top! Slaapt nu lekker 2 uurtjes van 12 tot 2. Veel makkelijker ook met dingen doen 😊

2 jaar geleden

Mijn dochter is 15 maanden en sinds 2 weken zijn we over naar 1 dutje! Ze sliep steeds korter, de 2 dutjes waren ongeveer een uurtje en als ze s ochtends langer sliep, wilde ze s middags niet meer slapen…Toen overgegaan op 1 dutje. Eerste 2-3 dagen was ze echt wel moe einde ochtend maar toch nog even gerekt tot na de lunch. Daarna ging dat goed! Nu slaapt ze van 12.30/13.00-15.00/15.30, wat een verademing!

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 15 maanden. We zikn nu proberen over te gaan naar 1 slaapje want 2 slaapjes werd een strijd, maar we merken dat hij toch erg moe is in de avond dus proberen het nu om de dag en dat gaat al beter. Als we 1 slaapje doen gaat hij een half uurtje eerder slapen want hij red het niet tot 19.00 uur.

2 jaar geleden

Hoe laat zijn jullie kindjes ongeveer wakker? Ons zoontje vaak rond 6 a half 7 wakker, maar 2 slaapjes wordt steeds meer strijd. Nu kan ik thuis ten alle tijden z’n bedje aanbieden, maar op kdv niet. Daar is het of 2 slaapjes van 10 tot … en van 15 tot … of 1 slaapje vanaf 12.30 uur🤷🏼‍♀️ weet niet of hij wakker kan blijven tot 12.30 uur….