31 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Bloem43
Hoe laat zijn jullie kindjes ongeveer wakker? Ons zoontje vaak rond 6 a hal ...
Kunnen ze niet gewoon kijken naar em of hij moe is? Mijn zoontje gaat naar gastouder (wellicht is dat anders), daar slaapt hij soms 1 keer en soms 2 keer… regelmatig als hij halve dag gaat, haal ik em op om 12:30 heeft hij niet geslapen en is nog super vrolijk aan het spelen 🤷🏼♀️ Hij is wakker tussen 5:30 en 6:30 in de ochtend.
2 jaar geleden
Reactie op Lynn82
Kunnen ze niet gewoon kijken naar em of hij moe is? Mijn zoontje gaat naar ...
Ze zeggen op school dat hij om 10 uur echt moe is. Klopt ook hij gaat wel slapen om 10 uur, maar merk hier thuis dat hij dat 2e slaapje steeds vervelender vindt. Weet niet of erg is als kindje thuis ander ritme aanhoudt dan op de opvang, verwarrend?
2 jaar geleden
Wij hadden dit probleem ook. Eerste slaapje in de ochtend geen probleem maar 2de dikke drama of zelfs niet. Meneer sliep dan van ongeveer 10:30 tot 12:00. Kon dan echt niet redden tot bedtijd 18:30 maarja als hij niet kan/wil slapen zal hij wel moeten.
In overleg met gastouder toch naar 1 slaapje gegaan. Wakker houden tot 12:00 a 12:30. Eerst korte slaapjes en echt even wennen voor hem. Ging elke week wat beter en nu slaapt hij van 12:30/13:00 tot 14:30/15:00 en is hij helemaal gewend.
2 jaar geleden
Reactie op Bloem43
Ze zeggen op school dat hij om 10 uur echt moe is. Klopt ook hij gaat wel s ...
Ja is lastig dan… hier verschilt het thuis ook… soms 1 slaapje en soms 2… Mijn zoontje geeft echt aan als hij wil slapen, dus laat t em zelf bepalen. Weet niet of dat goed is 🤷🏼♀️ Doe ook maar wat 😂🤭
2 jaar geleden
Mijn zoon heeft er nog 1. Hij is ‘s ochtends vaak rond 6:30 wakker en ligt om 12:00/12:30 op bed. Hij slaapt tot maximaal 15:00 uur.
Zijn ochtendslaapje was al tijden strijd, vaker niet dan wel, dus nu sinds ongeveer anderhalve maand nog 1 slaapje.
Hier merk ik ook dat de ochtend echt nog te lang is, dus ik ga vaak wandelen na fruit eten (tegen 10:00 uur), dan kan hij even rustig hangen en rondkijken.
2 jaar geleden
Reactie op Bloem43
Voor thuis zou dat ook niks geven hoor hier, maar hij zit 3 dagen op kdv en ...
Hier gaat ze 2 dagen naar kdv. Daar heeft ze nog echt 2 slaapjes nodig door alle prikkels. Thuis leg ik haar ook altijd om 9:30 op bed. Ene keer gaat ze wel slapen, andere keer niet. Als ze niet gaat slapen haal ik haar weer om 10:00/10:15 uit bed. Het is even zoeken.. de ene dag hebben ze behoefte aan 2 slaapjes en de andere dag 1.. zo fijn die overgangsfase 😭, lastig plannen soms..
2 jaar geleden
Ik bn ook overgegaan met 13 mndn op 1 slaap.. ik merkte dat de nachten slechter gingen.. nu ruim 15 mndn en de nachten gaan goed .. rond 7 u wakker en rond half 8 er op tussen 12 en 13 middag dut van ong 2 uurtjes
2 jaar geleden
Hier (dochter is net 16 maanden) slaapt ze nog twee keer op een dag. 'S ochtends ruim 1,5 uur en 's middags rond 14.30/15.00 vaak nog 1 (tot max 1,5) uur. Die slaapjes gaan nog goed en zonder moeite, wij merken alleen al een paar weken dat ze 's avonds veel meer moeite heeft met in slaap vallen.. van 2 maanden terug nog om half 7 op bed en meteen of max binnen 10 minuten in slaap naar nu om 19.00 naar boven en nog 45 min tot een uur jammeren, zeuren, niet willen. Ze slaapt dan van ongeveer 20.00 tot 06.00/06.15.
Omdat ze overdag nog veel slaapt vraag ik me ook af of we niet over moeten op 1 slaapje, maar ik weet niet of het lukt haar ochtendslaapje te rekken naar later 😅 ze is vaak tegen 09.30/10.00 uur echt wel moe.
Wat zouden jullie dan doen?
2 jaar geleden
Reactie op Julia-JCC
Hier (dochter is net 16 maanden) slaapt ze nog twee keer op een dag. 'S och ...
Je zou kunnen proberen om het ochtendslaapje wat in te korten en dan het middagslaapje iets eerder te doen?
2 jaar geleden
Reactie op Anoniem2468
Je zou kunnen proberen om het ochtendslaapje wat in te korten en dan het mi ...
Daar heb ik nog niet eens aan gedacht 🙈 ik was zo gepind op het ochtendslaapje naar later verschuiven en het late middagslaapje er af. Hoelang zou jij haar dan 's ochtends laten slapen?