37 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook niet hoor... valt als ze moe is meestal in slaap bij haar fles. Dan leg ik haar in haar bedje. Het zijn overdag ook maar hazeslaapjes.

3 jaar geleden

Same here! Savonds is ze zo moe dat ze gelijk inslaap valt na haar fles dat ik der in bed kan leggen.. overdag slaapjes?? Mocht ik willen😅 soms valt ze inslaap in der wiegstoel met ‘maan en ik’ op tv. Maar dat duurt meestal niet langer dan 30 min. En heeeel soms een slaapje smiddags van weer een half uur. Terwijl ik aan haar merk dat ze slaap heeft🥲 weet ook niet wat ik moet/kan doen 🙂

3 jaar geleden

Nachtlampje? En misschien toch klinkt zielig maar 10m door laten huilen babyfoon even uit, misschien moet ze fr eigen wel in slaap huilen als je dat nog niet geprobeerd heb? Badje voor bedtijd heeft bij ons vanaf begin af aan enorm geholpen! Gelukkig hoef dT bij ons niet meer elke avond want soms komt het niet uit met werktijden en gastouder e.d. en avondfles een papflesje van maken?

3 jaar geleden

Hier heel lange tijd hetzelfde gehad, sinds gisteren gaat het nu wat beter. Wat bij ons werkte was even bij je nemen, dan moe maar wel wakker in bed leggen. Erbij blijven, hoofdje kriebelen, tutje steeds teruggeven, bij jengelen laten liggen en kriebelen, bij huilen eruit & troosten en weer terugleggen. Kost zeker veel tijd en volhouden, geduld hebben en hopen dat het vanzelf beter gaat. Rond 4 maanden zitten kindjes na de vervelende sprong ook nog in een slaapregressie. Misschien dat het daardoor ook allemaal moeizamer gaat?

3 jaar geleden

Je hebt ook zoiets al gecontroleerd laten huilen. Misschien kan je dit eens opzoeken? Alvast te vinden in de slaapgids van Snugglesanddreams. Wij hebben deze vanaf 3 maand gevolgd en ze slaapt altijd zelf in sindsdien. Daarvoor enkel op mijn arm 🙄

3 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem 😫 sta ook elke keer te wiegen + kan ook echt niet zonder speentje. Het CB zei me dat ik hem wakker in bed moet leggen en moet doorzetten als hij huilt even laten huilen dan terug lopen aai over de bol en weer weg moet lopen als ik dit 2 weken volhoud dan moet het verbeterd zijn. Vanavond geprobeerd ppff toch maar weer gewiegd 😓

3 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde😬 volgens mij verschilt het heel erg per baby... Gelukkig hebben wij een ledikantje met wieltjes die ik heen en weer kan duwen, onze baby vrij zwaar namelijk😅 Ik probeer hem nu langzamerhand achter te laten bij opa’s en oma’s, ben benieuwd hoe dit zal gaan. Ik laat dan wel altijd de kinderwagen met bak achter zodat ze hem daar in slaap kunnen wiegen. Ik volg graag als er gouden tips zijn, maar voor nu heb ik me erbij neergelegd dat hij hier gewoon overheen moet groeien...

3 jaar geleden

Reactie op Ammerd

Je hebt ook zoiets al gecontroleerd laten huilen. Misschien kan je dit eens ...
Ik heb dit ook gevolgd vanaf mijn dochtertje vier maanden was. Daarvoor sliep ze ook altijd bij mij op de arm. Wegleggen kon zelfs niet en na drie dagen kon ze het.

3 jaar geleden

Zou haar vooral niet laten huilen en al helemaal niet voor 10 min. zoals hieronder wordt voorgesteld. 4 maanden lijkt idd een helse maand. Hier ook. Mijn zoontje slaapt erg kort en het in slaap komen is vaak drama omdat hij zo druk doet. Ik heb zelfs 1 keertje weer ingebakerd, terwijl we dat al niet meer doen. Misschien een tip om in te bakeren als ze nog niet omrolt? Anders iets met een hartslagknuffel? Schijnt ook nog wel eens te helpen. Mijn zoontje is over 2 dagen uit de 4e sprong en ik hoop dat het daarna beter is. Hopelijk trekt het bij jou ook weer bij! ☺️

3 jaar geleden

Trouwens heb gelezen dat laten huilen onder 6 maanden niet heel erg wordt aangeraden, maar hier verschillen de meningen ook nogal over! Mij zit het in elk geval niet lekker nog...

3 jaar geleden

Bij ons precies hetzelfde hoor. Sommige baby’s zijn echt lastige slapers. Onze zoon kon t na veel oefenen af en toe zelf maar dat was met sprong 4 weer over. Ik til hem niet meer op (want kreeg daar echt te veel rugklachten van) maar nu wieg ik hem in bed (door mijn hand op zijn borst te leggen en zachtjes van boven naar beneden te wiebelen). Dat was ook even een overgang en als ik hem in bed leg dan huilt hij standaard een paar minuten maar als ik hem ga wiebelen + speen kalmeert hij weer. Enige methode die hier werkte met oefenen was: een beetje helpen, hand op zijn borst leggen tot hij rustig is dan speentje geven + aai en weglopen. Even laten jammeren en dan weer herhalen (en alleen bij compleet overstuur uit bed halen) en herhalen. Eerst raakte hij 3x compleet overstuur en moest ik hem er 3x uit halen maar op een gegeven moment begreep hij wel dat ik hem toch echt in bed ging leggen zonder staand/lopend te wiegen. Hier blijft het ook oefenen. Ik kalmeer hem en kijk dan eerst of het m zelf lukt en anders ga ik terug om te helpen.Familie/kdv kunnen hem ook niet in slaap krijgen. Bij het kdv laten ze hem soms dus huilen. Ik heb t idee dat het slapen bij het kdv wel steeds beter gaat omdat hij begint te begrijpen dat hij t daar echt zelf moet doen.

3 jaar geleden

Reactie op Mvs2409

Nachtlampje? En misschien toch klinkt zielig maar 10m door laten huilen bab ...
Door laten huilen hebben we al wel eens geprobeerd maar ons dametje maakt zich zo druk dat ze zou stikken in haar eigen slijm geen succes dus en veel te gevaarlijk om haar tijden het huilen zegmaar krijsen te laten liggen!!! Badje/douchen doen we om de dag heeft weinig invloed helaas papfles gaan we over 2 weken mee starten,, maar de avond is niet het grootste probleem als ze slaapt slaapt ze ook het is echt het in slaap komen helaas

3 jaar geleden

Reactie op AnkeKS

Hier heel lange tijd hetzelfde gehad, sinds gisteren gaat het nu wat beter. ...
Ja dat van erbij blijven kriebelen tutje doe ik nu denk ik toch al wel de hele maand als ze na 20 min nog niet slaapt pak ik haar op en ga in wiegen! Ik denk idd dat ze en aan het einde van de sprong zit en wss de slaapregressie erboven op gelukkig als ze slaapt slaapt ze goed door dat geluk hebben we gelukkig wel

3 jaar geleden

Reactie op Ammerd

Je hebt ook zoiets al gecontroleerd laten huilen. Misschien kan je dit eens ...
Ik zal eens op zoek gaan naar de slaapgids dankjewel! Beetje mopperen laat ik haar ook wel maar zodra het huilen is is het echt krijsen en is ze mega overstuur dus dat helpt niet echt! Ik ga me eens verdiepen in die slaapgids dankjewel

3 jaar geleden

Reactie op Sam88💙

Hier hetzelfde probleem 😫 sta ook elke keer te wiegen + kan ook echt niet ...
Echt vermoeiend hè

3 jaar geleden

Ik denk dat elk kindje hier gewoon super verschillend in is mijn oudste heeft best wel lang bij mij op de kamer geslapen (tot 6 maand standaard en daarna ook nog wel eens) omdat ik dat fijn vond maar die kon ik overal gewoon neerleggen en viel uitzich zelf in slaap. Nu mijn jongste van 5 maand die heeft gewoon veel meer geborgenheid nodig en wil dus ook alleen maar bij mij in slaap vallen of in mijn kamer ik heb nu al een paar keer geprobeerd hem op zijn eigen kamer te laten slapen maar word dan wakker met ogen wijd open en wil dan ook niet meer slapen en als ik hem dan bij mij in bed neerleg is hij zo in slaap. Op deze leeftijd kan je ze nog niet echt verwennen dus nu echt nog niet laten huilen dat kan pas echt rond 1 jaar ze kunnen zich zelf nu nog niet troosten. ik denk dat je het gewoon nog even de tijd moet geven hoe zwaar het ook is het komt echt wel goed. ❤

3 jaar geleden

Ohwja ik blijf altijd even boven en dan doe ik de was ofzo voor het geval hij zijn speen steeds uitspuugt dit deed ik met mijn oudste ook dan hoef je niet 20x de trap op en af🙈

3 jaar geleden

Voor wat betreft het huilen: zolang je er bent voor je kindje en hem/haar troost kun je best even een paar minuten laten huilen terwijl je aan het troosten bent dat is echt niet schadelijk volgens de kinderarts. Keihard huilend alleen in bed achter laten is een ander verhaal. Het leren zelf in slaap vallen is natuurlijk niet leuk en een beetje jammeren/huilen hoort daar vaak wel bij. Het is ook belangrijk voor je kindje om t te leren want zoals ik al zeg: bij het kdv moeten ze hem gedwongen laten huilen als ze er met de andere kindjes niet uit komen. Mijn hart breekt maarja ik moet ook werken.

3 jaar geleden

Misschien wilt ze iets om op de sabbelen? En kun je ipv tutje d'r speen geven? Of laatste flesje wat meer voeding geven (of bij borstvoeding even kolven en via fles geven ipv aan de borst) ? Zodat ze lekker met een warm en vol buikje kan ontspannen en hopelijk in slaap vallen? En ik weet niet wat jullie ritme is maar ons zoontje doet 2 a 3 slaapjes overdag en dan een lange slaap snachts incl evt voeden in de nacht. Ik dacht.. Misschien is jullie dochtertje niet moe genoeg om te slapen?

3 jaar geleden

Wat doen jullie aan slaapritueel? Mss kun je hier nog wat in aanpassen ? Wij doen; samen gordijnen dicht, in bed en slaapzakje aan, knuffeltje geven, liedje aan en dan sus ik een beetje en geef hem een kusje. Als hij meteen huilt geef ik hem even de tijd om te kijken of hij zelf rustig wordt( dan heb ik het over 2 minuten) zo niet dan ga ik terug en haal hem eruit, troost hem op de arm, na enkele minuten leg ik hem weer terug. In het begin moest ik hem dan soms wel 3 of 4 x troosten, nu nog zelden, soms 1x. De aanhouder wint. Je kindje moet echt leren zelf te gaan slapen.