Help! Ik krijg de vitamine pillen niet weg!

Rachster
4 maanden geleden
Volgen
Hoi, Ik ben echt een pietlut met pillen slikken. De anticonceptie is de grootte wat nog net lukt. Ik heb echt een fobie als het aankomt van het slikken van pilletjes. Herkent iemand dit? Of kent iemand vitamines die echt heel klein zijn? Zodat ik ze toch kan gaan slikken? Door de helft geprobeerd maar dan krijg ik zo nog moeilijker weg en blijven ze hangen in mijn keel. Jullie zullen wel denken, wat een mieperd. Wou dat het anders was maar kan er echt niets aan doen.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
37 reacties
LJJ
4 maanden geleden
Hoi dames, Ik kan natuurlijk niet bij iedereen in haar portemonnee kijken, maar ik raad het je aan om wat meer uit te geven aan zwangerschapssupplementen. De goedkopere (huismerk, davitamon etc) zitten vaak vol met vulstoffen, kleurstoffen etc. Volgens mijn research is het goed om de volgende supplementen aan te schaffen: ▪︎ foliumzuur + b12 voor betere opname ▪︎ multi ▪︎ vitamine d ▪︎ omega 3 ▪︎ magnesium ▪︎ probiotica Ik denk dat de eerste 3 ook het meest belangrijk zijn!
  • Rapporteren
Ishhh
4 maanden geleden
Reactie op LJJ
Hoi dames, Ik kan natuurlijk niet bij iedereen in haar portemonnee kijken, maar ik raad het je aan om wat meer uit te geven aan zwangerschapssupplementen. De goedkopere (huismerk, davitamon etc) zitten vaak vol met vulstoffen, kleurstoffen etc. Volgens mijn research is het goed om de volgende supplementen aan te schaffen: ▪︎ foliumzuur + b12 voor betere opname ▪︎ multi ▪︎ vitamine d ▪︎ omega 3 ▪︎ magnesium ▪︎ probiotica Ik denk dat de eerste 3 ook het meest belangrijk zijn!
Is Davitamon ook niet goed? Je adviseert dus om alle opgesomde vitamines los te halen, van welk merk dan??
  • Rapporteren
Ishhh
4 maanden geleden
Reactie op Noukiejjjj
Ik slik nu al een tijdje van davitamon de foliumzuur met vitamine D.. ik heb ook altijd moeite met pillen.. maar deze slik ik zo weg..🙃 Wel vraag ik me af of deze voldoende is aangezien ze er ook een voorkopen met compleet mama plus met oa omega 3 visolie.. of maakt het niet uit 🙈🤔
Ja, dit dus! Hier precies het zelfde..
  • Rapporteren
LJJ
4 maanden geleden
Reactie op Ishhh
Is Davitamon ook niet goed? Je adviseert dus om alle opgesomde vitamines los te halen, van welk merk dan??
Het is uiteraard altijd beter dan wanneer je niets neemt!! Alleen het nadeel is dat de goedkopere producten vaak meer rotzooi erin stoppen... Ik denk dat het voor iedereen goed is om b12 bij te slikken, zodat foliumzuur beter opgenomen wordt. Je kunt alles los kopen, maar ook een combinatie. Ik zal eens wat foto's toevoegen in een volgend bericht!
  • Rapporteren
LJJ
4 maanden geleden
  • Rapporteren
LJJ
4 maanden geleden
  • Rapporteren
Ishhh
4 maanden geleden
Bedankt voor de moeite, de druppels multi zou ik kunnen overwegen maar capsules krijg ik echt niet weg geslikt..
  • Rapporteren
Noukiejjjj
4 maanden geleden
Reactie op Ishhh
Ja, dit dus! Hier precies het zelfde..
Ja lastig he 🙈
  • Rapporteren
LJJ
4 maanden geleden
Reactie op Ishhh
Bedankt voor de moeite, de druppels multi zou ik kunnen overwegen maar capsules krijg ik echt niet weg geslikt..
Ja en die druppels zou je bijv ook in een glas sap kunnen doen...
  • Rapporteren
Juless
4 maanden geleden
Ik heb dus precies dit probleem. Ik kreeg de pil niet eens weg omdat ik al misselijk word bij het idee van een pil (mijn hele leven al gehad). Weet iemand waar ze kauwtabletten of smelttabletten met een smaakje hebben? Ik voel me zo'n klein kind met dit probleem haha Maar het lukt me gewoon echt niet!
  • Rapporteren
Josro
4 maanden geleden
Lukt het ook niet als je het inneemt met bijv een hap yoghurt of kwark? Zodat je de pil niet voelt?
  • Rapporteren
Jill1988
4 maanden geleden
Reactie op Juless
Ik heb dus precies dit probleem. Ik kreeg de pil niet eens weg omdat ik al misselijk word bij het idee van een pil (mijn hele leven al gehad). Weet iemand waar ze kauwtabletten of smelttabletten met een smaakje hebben? Ik voel me zo'n klein kind met dit probleem haha Maar het lukt me gewoon echt niet!
Ik heb ze bij de Etos gekocht. Davitimon smelt tabletten. Vind ze nog lekker ook met pepermuntsmaak
  • Rapporteren
Juless
4 maanden geleden
Reactie op Jill1988
Ik heb ze bij de Etos gekocht. Davitimon smelt tabletten. Vind ze nog lekker ook met pepermuntsmaak
Deze heb ik gisteren besteld, komen vandaag binnen. Ben heel benieuwd!
  • Rapporteren
Rachster
4 maanden geleden
Reactie op Juless
Ik heb de oplossing gevonden. Ik heb de vitamine D plus foliumzuur van Davitamon, zijn mini smelttabletjes welke smaken naar pepermunt. Daarnaast vitamine B gehaald van lucovitaal. Dat zijn kauwtabletjes welke naar kersen smaken. Te halen bij elke drogist!
  • Rapporteren
Juless
4 maanden geleden
Reactie op Rachster
Ik heb de oplossing gevonden. Ik heb de vitamine D plus foliumzuur van Davitamon, zijn mini smelttabletjes welke smaken naar pepermunt. Daarnaast vitamine B gehaald van lucovitaal. Dat zijn kauwtabletjes welke naar kersen smaken. Te halen bij elke drogist!
Ja die smelttabletjes heb ik dus ook! Daarnaast heb ik multivitamine van Kruidvat, kauwtabletten met frambozensmaak. Dan heb ik overal genoeg van :)
  • Rapporteren