21 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb het ook met me zoontje bijna al z’n tandjes. Als je nee zegt begint het Gooien met spullen en eten.
2 jaar geleden
Reactie op alishia010
Ik heb het ook met me zoontje bijna al z’n tandjes. Als je nee zegt begint ...
Ja precies niks is goed. Wel moe maar ook niet willen slapen. Wordt er helemaal gefrustreerd van
2 jaar geleden
Hier ook precies hetzelfde, ze is 21 maanden. Heel frustrerend inderdaad!
2 jaar geleden
Slapen gaat gelukkig weer 2 nachten goed na 3 drama nachten van (voor mij) 4 tot 5u slaap... niks was goed en uiteindelijk met flesje melk gaf die t op en werd ie toch weer half 7 wakker , tot gevolg beetje drammerig bij nee gelijk huilen.. hier ook alle tanden die doorkomen en vorige week ook 1 koortsdag gehad. Waarschijnlijk allemaal teveel van t goede ofzo? Nu nog soms als ik zeg nee of wijs m op zn fout is t drama
2 jaar geleden
Reactie op Mvs2409
Slapen gaat gelukkig weer 2 nachten goed na 3 drama nachten van (voor mij) ...
Ja mijn dochter had inderdaad ook een dag koorts zonder dat we dat gezien en gemerkt hadden. Ze was bij opa en oma en oma had haar temperatuur gemeten en toen bleek ze 39,7 te hebben. 1 dag gelukkig. Maar nog steeds hangerig en alleen maar jammeren. Misschien inderdaad gewoon teveel allemaal
2 jaar geleden
Mijn zoon knijpt mij sinds gisteren ook!
Nu ben ik vorige week net geopereerd en alles nog erg gevoelig en ook echt moeite om hem te tillen nog. En telkens als ik hem optil, knijpt hij mij steeds in de buurt bij mn pijnlijke gebied. Ik heb vanavond even teruggeknepen ( niet heel hard) nadat ik meerdere keren heb gezegd dat dat zeer doet
2 jaar geleden
Die periode heeft mijn dochter ook gehad...duurde wel even voordat het voorbij was. Had volgens mij ook echt te maken met dat ze dingen nog niet goed duidelijk kon maken en niet alles begreep, terwijl ze zoveel kon.
2 jaar geleden
Reactie op Pink27
Hebben jullie ook dat jullie anderhalf jarigen echt werkelijk nergens naar ...
Mijn zoon luistert echt helemaal nergens naar. Ik kan hem 100 keer corrigeren, boos worden, lief doen, echt niks helpt. Hij is enorm hardleers en doet soms (vaak) ook echt alsof hij me niet hoort… zit een behoorlijke kop op en ik weet niet hoe ik hem moet bereiken.
Ik ben soms wel eens bang dat hij over een paar jaar finaal over me heenloopt…
Meer die hier last van hebben? En hoe gaan jullie hiermee om?
2 jaar geleden
Reactie op Pink27
Hebben jullie ook dat jullie anderhalf jarigen echt werkelijk nergens naar ...
Ja mijn dochter ook soms. Vooral bij mij😑
2 jaar geleden
Reactie op Pink27
Mijn zoon luistert echt helemaal nergens naar. Ik kan hem 100 keer corriger ...
Dit is zo herkenbaar 🙈 Heb soms het idee dat ik een andere taal spreek ofzo 🙄 Negeert mij soms ook gewoon, kan blijven drammen (al geef ik em zn zin niet hij geeft niet op), kan heel boos worden en met van alles gaan gooien. Heb em al paar keer op de gang gezet een minuut en dat helpt soms, maar vaak ook niet 🤷🏼♀️ Afleiden werkt niet, hij weet heel goed wat hij wil. Uitleggen waarom iets niet mag lijkt hij te snappen om vervolgens een minuut later toch weer te proberen. Ben echt blij als hij in bed ligt op t moment 😞 Hou super veel van em, maar deze fase is heel vermoeiend.
2 jaar geleden
Reactie op Lynn82
Dit is zo herkenbaar 🙈 Heb soms het idee dat ik een andere taal spreek ofz ...
Ik kan uitleggen maar begrijpen doet ze echt nog niet. Hier ook gooien en slaan en ook met haar hoofd tegen de grond bonken
2 jaar geleden
Reactie op Lynn82
Dit is zo herkenbaar 🙈 Heb soms het idee dat ik een andere taal spreek ofz ...
Ooh, ik ben zo blij dat ik niet de enige ben!
Ik overweeg ook wel eens om hem in de gang te zetten, maar daar kan hij dan weer andere dingen op stelten zetten.
En dat van die andere taal, heel herkenbaar 😂😂. Maar als je het over eten hebt, snapt hij het meteen😉
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Ik kan uitleggen maar begrijpen doet ze echt nog niet. Hier ook gooien en s ...
Hier precies hetzelfde! Dat hoofdbonken vind ik wel heel erg, ze heeft soms blauwe plekken op haar voorhoofd.
2 jaar geleden
Reactie op Pink27
Mijn zoon luistert echt helemaal nergens naar. Ik kan hem 100 keer corriger ...
Ik denk dat je ook niet beseffen dat ze veel ook niet begrijpen. Heel veel begrijpen ze wel, maar veel ook niet. Ze mogen niet slaan, maar zij kunnen niet inleven dat dat pijn doet. Je kunt mopperen, maar ook dat vinden ze soms gewoon leuk: heey mama praat anders en trekt een raar gezicht.
Mijn dochter slaat nog weleens en deze week pakte ik haar arm vast(niet hard) zodat ze me niet nogeens kon slaan. Wat doet ze een paar uur later...ze maait met haar arm naar me en daarna pakt ze met haar andere arm haar arm vast. Ze vond het eigenlijk wel interessant wat ik deed.
2 jaar geleden
Reactie op Amyvanbeers
Hier precies hetzelfde! Dat hoofdbonken vind ik wel heel erg, ze heeft soms ...
Ja dat vind ik ook niet leuk. Echt hard ook. Vreselijk om te zien en horen
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Ja dat vind ik ook niet leuk. Echt hard ook. Vreselijk om te zien en horen
Ik vind het ook moeilijk wat ik er mee moet. Het CB zegt negeren omdat het een negatieve manier van aandacht zoeken is. Wat doe jij?
2 jaar geleden
Reactie op Amyvanbeers
Ik vind het ook moeilijk wat ik er mee moet. Het CB zegt negeren omdat het ...
Ik pak meestal haar speen dan. Als ze echt boos is dan gooit ze die ook weg. Maar meestal is dat wat haar dan rustig maakt. En dan laat ik haar even. Meestal is ze snel wel rusig. Maar soms weet ik het ook echt even niet. Dan zet ik haar in de box. Ben blij dat ze daar nog niet uit klimt.