Help kaasfondue gegeten

plataantje
2 maanden geleden
Volgen
Beste meiden, Wie kan mij vertellen hoe schadelijk het kan zijn als ik per ongeluk kaasfondue heb gegeten? Op internet las ik bij het product dat zwangere vrouwen het kunnen nemen, omdat de melk gepasteuriseerde is. Nu staat er wel bij dat er witte wijn in zit. Dus dan is het toch wel schadelijk? voor zwangere vrouwen?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
8 reacties
Mike Bos
2 maanden geleden
Alle (harde) rauwmelkse kazen kunnen gegeten geworden tijdens de zwangerschap, wat betreft de kaasfondue met wijn. Deze word verwarmd waarbij het grootste gedeelte van de alcohol verdampt. Dus ik zou me in dit geval niet te veel zorgen maken.
  • Rapporteren
Ellez
2 maanden geleden
Alles is verhit en als er alcohol in zat dan is deze denk ik al verdampt. Een keertje zal geen kwaad kunnen denk ik.
  • Rapporteren
SaintlyPumpkin
2 maanden geleden
Wat ik vooral gek vind is dat er staat, geen probleem voor zwangere vrouwen en dan een regel eronder dat er alcohol in zit.. hoezo is het dan geschikt voor zwangere vrouwen? Staat er geen telefoonnummer op de verpakking, dat je die kan bellen?
  • Rapporteren
plataantje
2 maanden geleden
Reactie op SaintlyPumpkin
Wat ik vooral gek vind is dat er staat, geen probleem voor zwangere vrouwen en dan een regel eronder dat er alcohol in zit.. hoezo is het dan geschikt voor zwangere vrouwen? Staat er geen telefoonnummer op de verpakking, dat je die kan bellen?
Ja dat vind ik ook zo vreemd!
  • Rapporteren
LauraS-25
2 maanden geleden
Alcohol verdampt bij een kaasfondue en de aangezien de kaas heet word zal er geen kans zijn op de bacterie die slecht is voor zwangere vrouwen dus je kan het volgens mij gewoon eten.
  • Rapporteren
JosjeN
2 maanden geleden
Voor een keer valt dat idd wel mee lijkt me. En als je de komende maanden nog een keer kaasfondue wilt eten, dan kun je em ook maken met appelsap of druivensap 😉
  • Rapporteren
doris-25
2 maanden geleden
Alcohol verdampt bij het warm maken van de kaas. En de kaas is niet rauw.
  • Rapporteren
coco28
2 maanden geleden
Ik toevallig ook kaasfondue gegeten. Er zit inderdaad alcohol in, meestal wijn en scheutje kirsch. De alcohol verdampt, maar niet alles. Echter zal er zo een klein restje achter blijven dat het niet schadelijk zal zijn, maar volgende keer kan je het ook met appelsap aanmaken. Toevallig heb ik me nog laten informeren door de kaasboer van het weekend
  • Rapporteren