Het is zover; ik heb eindelijk de moed bij elkaar om onze dochter van 2 jaar en 3 maanden in haar eigen kamer te gaan laten slapen.
Dit zal vast niet zo makkelijk gaan en daarom ben ik op zoek naar tips.
Ze slaapt nu zo’n 1,5 jaar bij ons in bed. Iedere middag en avond lig ik ernaast (smiddags max 1 uur, savonds max 2 uur) tot ze eindelijk in slaap is gevallen. Ze frummelt door mijn haar de hele tijd en uiteindelijk valt ze dan in slaap en kan ik weer naar beneden. Na 1,5 jaar dag in dag uit breekt dit mij op en ben ik er klaar mee. Ik ga door de zure appel heen bijten en ervoor zorgen dat ze in haar eigen bed gaat slapen, zonder dat ik er uren naast hoef te zitten.
Maar hoe? Ik heb een paar kadootjes gekocht on haar te belonen als het lukt en als die op zijn ga ik over op stickers plakken bij ieder slaapje (wil haar graag goed stimuleren dus vandaar eerste paar dagen bij succes een kado). En hoe haal ik die verschrikkelijke slaapassociatie weg, dat ik erbij moet blijven en dat ze constant aan mn haar friemelt.. knuffeltje en speentje heeft ze ook, maar ze MOET en zal mn haar ook hebben.
Iemand soort gelijke geprobeerd en heeft iemand tips hoe dit aan te pakken?
Ps mijn dochter praat nog niet echt, dus communiceren over waarom ze niet in haar kamer wil en de oorzaak proberen op te lossen zit er niet in.
Mijn dank is groot! Ik start volgende week, wish me luck🤣🫣🍀