14 Reacties

5 jaar geleden

Jeetje! Wat vreselijk vervelend voor je!! Ik heb er zelf ongeveer 3 weken pijn van gehad... ik kon slecht lopen en noet zitten. Eigenlijk was alleen liggen zonder ondergoed aan fijn🙊 Wanneer gaan ze opereren? Ik hoop oprecht voor je dat het herstel mee zal vallen! Heel veel sterkte in ieder geval 😘😘😘

5 jaar geleden

Reactie op Charmanta

Jeetje! Wat vreselijk vervelend voor je!! Ik heb er zelf ongeveer 3 weken ...
Dankjewel, ik hoop het ook dankjewel! 😘 12 januari gaan ze opereren.. dus over 3 weken

5 jaar geleden

Dankjewel, ik hoop het ook dankjewel! 😘 12 januari gaan ze opereren.. dus ...
Pff heel spannend! Ik ga voor je duimen😘

5 jaar geleden

Hier een week last van knip gehad. (Maar was maar 1cm) Daarna alleen van trekkende hechting af en toe met zitten 3 weken. 1ste week goed koelen en goed spoelen na het plassen en af en toe met vaseline insmeren. Dit kreeg ik als tip en werkte bij mij

5 jaar geleden

Ik heb een knip gehad maar nooit last van de hechtingen gehad, voor mij gevoel was het alsof ik geen knip had gehad terwijl ik die juist wel had.. Maar hoelang het nodig heeft om te herstellen verschilt na mij idee per persoon. Veel sterkte met de operatie en uw herstel!

5 jaar geleden

Ik was ook gescheurd en er was ook kans dat het te ver aan elkaar zou groeien. Om dat te voorkomen moest ik een gaasje met vaseline tussen mijn schaamlippen doen zodat het niet aan elkaar kon groeien. Misschien een tip voor na je knip en nieuwe hechtingen. Ik ben alleen gescheurd en niet geknipt dus weet niet wat de herstel tijd is. Sterkte

5 jaar geleden

Reactie op Myriam35

Ik was ook gescheurd en er was ook kans dat het te ver aan elkaar zou groei ...
Dankjewel, ook voor de tip, ga ik zeker doen, wil voorkomen dat het nog een keer gebeurd natuurlijk

5 jaar geleden

Ik heb een flinke knip gehad! (Dochter is met vacuümpomp geboren) Na een week voelde ik me weer een beetje mens😅 natuurlijk had het herstel van de bevalling hier ook mee te maken! Na 1 week en 5 dagen kon ik weer fatsoenlijk zitten zonder na te denken zegmaar,, en na 3 weken voor me gevoel wel weer helemaal hersteld,, onderhuids weet ik natuurlijk niet precies hoe snel alles hersteld is/was! Succes! Vervelend dat je weer opnieuw moet herstellen straks!

5 jaar geleden

Als je een knip heb veel koelen elke keer een koelpad daar beneden doen ik kon al na mijn bevalling al goed recht zitten en der op zitten en na die tijd dat de hechtingen der uit waren gehaald toen deed het me zeer toen ben ik naar de huisartsenpost gegaan het was niet ontstoken maar geïrriteerd toen kreeg ik antibiotica en Binnen no. Time was ik helemaal hersteld kon eindelijk weer een blokje lopen wel met mijn partner als ik met de kleine op pad ging want hij wou wel bij me blijven als het niet gaat omdat ik na me bevalling behoorlijk slechte start heb gehad dat mijn ijzer naar beneden was gedonderd toen onze dochter was geboren dat ik iets van drie keer weg ben gevallen

5 jaar geleden

Pas op met zitten op zachte ondergrond (zoals bank). Hierdoor komt druk op de hechtingen en kan de boel knappen of gaan wijken. Kies voor harde stoelen. Pak de eerste dagen echt rust om er sneller vanaf te zijn.

5 jaar geleden

He hé, Ik heb 2 knippen gehad (kleine is ook met de vacuüm gehaald) maar ik heb hier weinig tot geen last van gehad. Alleen een trekkerige hechting na 6 dagen. Onze zoon moest 5 dagen in het ziekenhuis blijven en daar zijn alleen maar harde stoelen. Dus een paar uur na de bevalling zat ik daar al op. Doet een halve minuut zeer en dan voel je het niet meer. Misschien dat dat scheelde. Succes!

5 jaar geleden

Ik heb ook een knip gehad. Volgens mij heb ik er niet belachelijk veel last van gehad. Waar ik wel last van had, was een blauwe (zwarte) plek in die regio van zo’n 8cm doorsnee.

5 jaar geleden

Hier wel een behoorlijk lange herstel periode helaas. Bij de knip hebben ze een ader geraakt en had ik een dikke onderhuidse bloeduitstorting/ophoping. Pas na 6 weken trok de zwelling weg. Ik koelde wel, maar toch te zachte stoelen gehad denk ik. Koelen met zakjes appelstroop (tip van de kraamhulp) deze vormen naar je lichaam en doen minder pijn, enige nadeel is dat ze sneller warm worden.

5 jaar geleden

Ik had bij mijn eerste bevalling een beste knip gehad en bij deze bevalling niet maar moest ook veel gehecht worden. Naar mijn idee was het herstel bij beide ongeveer hetzelfde.