34 Reacties

4 jaar geleden

Super vervelend voor je.. ik herken dit wel, maar nog geen HG.. Ik ben zelf ook heel erg misselijk, de hele dag door, en ik kan helemaal niks, moet nog niet overgeven.. maar voel de neiging steeds meer. Bovendien kan ik alleen maar in bed liggen ivm misselijk/duizelig/zwak zijn..

4 jaar geleden

Reactie op tyty90

Super vervelend voor je.. ik herken dit wel, maar nog geen HG.. Ik ben zel ...
Ik dacht ook dat je dan heel veel moet overgeven, maar op de site die de VK stuurde (zehg.nl) staat het volgende: "Ergens (...) komt een punt waarop de zwangerschapsmisselijkheid je leven zodanig gaat beïnvloeden dat je niet meer in staat bent om veel te kunnen eten en drinken en bijvoorbeeld niet meer kunt werken of niet goed in staat bent het huishouden te doen.  Als zwangerschapsmisselijkheid dergelijke extreme vormen aanneemt, noemen we het hyperemesis gravidarum (dit betekent extreme misselijkheid en overgeven in de zwangerschap). Weet niet wanneer precies een officiële diagnose wordt gesteld, maar wat je vertelt klinkt niet als de 'normale' misselijkheid...

4 jaar geleden

Heyy, ik zocht naar een hg topic omdat ik denk dat ik dit ook heb. Sinds week 5 misselijk en non stop overgeven, dokter gegaan urine getest op ketonen (vetafbraak) verhongering en uitdroging en dat was 4+ (hoogste) Heb toen emesafene gekregen en na 2 weken ziek thuis van werk te zijn geweest kon ik weer een weekje werken. En sinds vandaag heb ik het idee dat de medicijnen niet meer werken. Heb vandaag al 16x ofzo overgegeven en moet morgen weer naar de dokter voor urine test. Ik heb nog niet aan het infuus gelegen maar ben hier wel bang voor. Ik ben ook misselijk op lege maag maar zelfs water komt eruit. Ik ben nu 9 weken en kan echt totaal niet genieten van m'n zwangerschap 😔. Ik voel me niet zwanger los van dat ik misselijk ben en weet me echt geen raad als dit nog 7 maanden zo gaat. Zit er echt doorheen...

4 jaar geleden

Reactie op Dees90x

Heyy, ik zocht naar een hg topic omdat ik denk dat ik dit ook heb. Sinds w ...
Oh wat rot Baws, Ik ben geen expert maar klinkt inderdaad verdacht veel als HG. Begrijpelijk dat dat de 'roze wolk' behoorlijk wegvaagt, ook wel herkenbaar. Heb je al op die site gekeken? Hoewel ik schrok van het feit dat ik daar blijkbaar ook bij hoor, staat er wel heel veel op over zowel de medische/dieet/medicatie kant als ook de psychologische/je-bent-niet-alleen-en-je-doet-het-goed kant. Dat was toch ook wel fijn vond ik.

4 jaar geleden

Ik herken me helaas in jullie verhalen. Ik ben nu 8 weken zwanger.... Hoe ga ik dit volhouden tot het einde van mijn zwangerschap, ik sta ziek gemeld op werk kan mijn hobby's niet uitvoeren. Voel me de hele dag belabberd. Probeer zo veel mogelijk te drinken en te eten... Maar het komt er toch weer uit. Begin bijna bang te worden voor het spugen waardoor ik maar niks neem en de hele dag met een lege maag zit wat ook niet helpt.... Pfff ik weet het soms niet meer. Kan niet meer intiem zijn met mijn man omdat ik me zo voel.... Nog geen echte diagnose gekregen maar het lijkt er toch wel op... Hierdoor kan ik mijn opleiding ook niet afmaken. Ik kan niets uit mijn handen krijgen. Ben zo slap als een vaatdoek. Emesefene helpt ook niet.

4 jaar geleden

Reactie op Daphnerrr

Ik herken me helaas in jullie verhalen. Ik ben nu 8 weken zwanger.... Hoe g ...
Poeh heftig Daphne. En balen van je opleiding zeg! 😅 Qua (lichamelijke) intimiteit is het hier ook bagger inderdaad. Tot nu toe heb ik wel begrepen dat over de duur eigenlijk niet zoveel te zeggen valt, wie weet hóéf je dit ook helemaal niet de hele zwangerschap zo te doen. Maar als je zo slap en futloos bent is het moeilijk om optimistisch te blijven he... Ik leef met je mee 💚

4 jaar geleden

Oh wat rot Baws, Ik ben geen expert maar klinkt inderdaad verdacht veel al ...
Jaa heb alles al gelezen op de site. Moest vandaag weer dokter voor ketonen check en ben doorgestuurd naar het ziekenhuis 😔. Ze hebben net bloed afgenomen en moet nu een uur wachten en dan hoor ik of ik moet blijven. Hoopte gewoon op andere medicijnen eigenlijk want heb ging wel een paar dagen goed maarja 😔.

4 jaar geleden

Reactie op Daphnerrr

Ik herken me helaas in jullie verhalen. Ik ben nu 8 weken zwanger.... Hoe g ...
Super kut he, heb hetzelfde als jou 😔 Ben jaloers op de dames die fluitend de zwangerschap door lopen.

4 jaar geleden

Reactie op Dees90x

Jaa heb alles al gelezen op de site. Moest vandaag weer dokter voor ketonen ...
He balen zeg! Weet je intussen al wat meer?

4 jaar geleden

He balen zeg! Weet je intussen al wat meer?
Jaa m'n bloed waardes waren niet slecht genoeg voor infuus en sonde gelukkig! Heb emesafene zetpillen gekregen nu, had ervoor de orale pillen. Moet deze 3x per dag nemen. Gister maar 2x over gegeven ipv 30 dus dat scheelt. Word in de nacht wel wakker van lege maag en daardoor dus kots misselijk maar probeer dan een cracker of banaan te eten. Zie dit echt niet zitten nog 7 maanden 😔 Zag dat m'n werk me al bij uwv heeft aangemeld ook 😔 maarja..

4 jaar geleden

Na een week emesafene wat niet echt aanslaat.... Vanmiddag afspraak ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Vandaag wel kwark gegeten met perzik.... Bleef binnen. Maar die misselijkheid is zo killing! Hoop echt dat we ons beter gaan voelen.

4 jaar geleden

Reactie op Dees90x

Jaa m'n bloed waardes waren niet slecht genoeg voor infuus en sonde gelukki ...
Ah fijn dat het blijkbaar nog niet zó erg was. Ja en zetpillen gaat beter he, ik heb ze ook. Fijn dat ze helpen! Maar nog steeds pittig. Hopelijk voel je je snel wat beter. Tja en UWV-melding zal je bedrijf waarschijnlijk ook nodig hebben om de kosten te kunnen dekken. Je kunt er niet veel aan doen, neem aan dat een bedrijfsarts dat ook zal begrijpen.

4 jaar geleden

Reactie op Daphnerrr

Na een week emesafene wat niet echt aanslaat.... Vanmiddag afspraak ziekenh ...
Sterkte! Hoe was het in het ziekenhuis? Echt he door misselijkheid kan je ook echt niks

4 jaar geleden

Ah fijn dat het blijkbaar nog niet zó erg was. Ja en zetpillen gaat beter h ...
Jaa echt he. Hoop het ook. Hoe is het met jou?

4 jaar geleden

Reactie op Dees90x

Jaa echt he. Hoop het ook. Hoe is het met jou?
Gisteren een goede dag, soms even een adempauze van de misselijkheid. Erg fijn! Vandaag weer een mindere dag. Kan me er intussen wel wat beter bij neerleggen dat ik niet zo 1-2-3 weer aan het werk ga zijn of andere dingen kan doen. En mijn baas bleek er gelukkig mee bekend, die reageerde erg begripvol. Dus lichamelijk nog een beetje hetzelfde, maar ik lig in ieder geval mezelf wat minder in de weg.

4 jaar geleden

Gisteren een goede dag, soms even een adempauze van de misselijkheid. Erg f ...
Goed om te horen. Hoop dat het na een paar maanden weg trekt zoals bij sommige.. Hoewel ik het eigelijk nu al niet meer trek 😔. Heb echt al weken geen leven..

4 jaar geleden

Ook hier vandaag een ‘wel-oké’ uurtje gehad... dus ook vandaag (zoals elke dag) héél zwak en suf en misselijk, en krijg dan te horen “dat trekt heus wel weg, eet dit maar”.... dan weet ik al snel dat diegene’s zwangerschap dus niet zo naar verlopen heeft, en je ook geen idee hebt dat alleen bij het lezen van “eet zus en zo” je al misselijk wordt... het voelt heel alleen, en is slopend, ik kan totaal niet genieten van wat een roze wolk hoort te zijn.

4 jaar geleden

Reactie op tyty90

Ook hier vandaag een ‘wel-oké’ uurtje gehad... dus ook vandaag (zoals elke ...
Dan ben ik blij dat ik dit topic heb aangemaakt. Je bent niet alleen! Maar met onbegrip om je heen kan het wel echt zo voelen. Lief dat mensen willen adviseren, maar het sluit dan niet meer zo goed aan hè; alsof je nog niet alle huismiddeltjes hebt geprobeerd. Naar dat je je zo rot voelt zeg.

4 jaar geleden

Ja, fijn dat er hier een aantal vrouwen zijn die hier steun kunnen vinden inderdaad! Hoe gaat het nu bij jou?

4 jaar geleden

Reactie op tyty90

Ja, fijn dat er hier een aantal vrouwen zijn die hier steun kunnen vinden i ...
Gisteren een baggerdag. Meer vocht binnenkrijgen loopt nog niet zo vlot als ik had gehoopt. Vandaag gaat het wat beter tot nu toe. Net helaas wel een concertreis en aantal concerten voor dit voorjaar afgezegd omdat ik echt te veel van de voorbereiding ga missen. Zie mezelf voorlopig niet in de avonden (dus na uitwerken van de medicatie) lekker nog een paar uur repeteren... Echt ineens een flinke handicap zo zeg. Balen dus, al geeft het ook wel meer rust nu ik de knoop heb doorgehakt.