34 Reacties

4 jaar geleden

Andere medicijnen erbij gehad en ook mijn schildklier medicatie is omhoog gegaan. Omdat dit ook kan helpen met de misselijkheid houd ik de moed erin! Vandaag een zeer goede dag! Nog niet overgegeven! Ik voel me dan gelijk een stuk prettiger! Wel heel moe! Lijkt soms zelfs een beetje honger te hebben. Hopen dat het zo blijft! Hoe gaat het verder met jullie?

4 jaar geleden

Ik ben nu 10 weken zwanger, met 6 weken begon ik alleen maar met spugen en niet kunnen eten. Ik heb toen primperan gehad en dit hielp totaal niet. Na 1,5 weer terug gegaan naar de dokter omdat ik echt niks meer kon dan ziekmelden en boven de wc hangen. toen bleek uit de urine test dat ik zwaar uitgedroogd en gehongerd was. Gelijk opgenomen in het ziekenhuis met 3liter vocht. 5 kilo afgevallen.. nu moet ik om de dag opgenomen worden omdat ik nogsteeds niks eet en alleen maar spuug. Heb nu emasefene gekregen maar doet nog niet erg veel... maandag weer aan het infuus

4 jaar geleden

Reactie op deemx

Ik ben nu 10 weken zwanger, met 6 weken begon ik alleen maar met spugen en ...
Tjee Dimma, dat is heftig zeg!

4 jaar geleden

Heel herkenbaar jullie verhalen. Helaas. Ik ben nu zes weken zwanger en sinds vorige week dag en nacht misselijk. Wat een vreselijk gevoel is dat he... :( Werken gaat niet meer, ik lig hele dagen op bed of op de bank. Elke hap eten is een gevecht. Tandenpoetsen is een ramp. En ik heb opeens een enorme speekselproductie, waar ik nóg misselijker door word. Hebben jullie dat ook? Waarschijnlijk krijg ik maandag Emesafene. Bij mijn vorige zwangerschap in juli 2019 (was een tweeling, is met 8 weken geëindigd als gevolg van een missed abortion) wilde mijn huisarts het niet voorschrijven omdat ik niet moest spugen. Inmiddels zijn we verhuisd. Nu maar hopen dat deze huisarts wel inziet hoe verschrikkelijk misselijk zijn is, ook als je niet moet overgeven... Heb het op mijn werk noodgedwongen moeten vertellen, terwijl onze ouders het nog niet eens weten. Echt zo waardeloos!

4 jaar geleden

Reactie op Elderel

Heel herkenbaar jullie verhalen. Helaas. Ik ben nu zes weken zwanger en sin ...
In plaats van tandenpoetsen gebruik ik soms wat (alcoholvrij!) mondspoelmiddel nu. Lukt ook lang niet altijd, maar gaat wel iets beter dan poetsen en het is in ieder geval iets... Qua speeksel valt het bij mij wel mee, ben eerder blij dat ik niet meer steeds zo'n droge mond heb. Hopelijk helpt de emesafene wat (al is het ook geen wonderpil!). Vreemd dat je eerdere huisarts dat niet voorschreef. Bij mij valt het qua overgeven ook mee, maar dat was hier gelukkig geen issue.

4 jaar geleden

Hoera! Via-via iemand gesproken die ook HG had, zij adviseerde VANILLEVLA. Ik was nogal sceptisch, had er weinig trek in. Maar volgens mij werkt het! Ik houd het binnen en word ook iets minder misselijk. Vast ook weer niet dé oplossing voor alle problemen, maar wel iets met vocht én eiwitten wat tot nu toe binnen blijft en wat niet stinkt. Hopelijk hebben jullie er ook iets aan...

4 jaar geleden

Hier ook sinds 3 weken extreem misselijk en overgeven. Afgelopen dinsdag i.v.m. uitdroging een dagopname gehad en 2,5 liter vocht toegediend gekregen in het ziekenhuis. Ik heb een tip gekregen om zure appels (groene Granny Smith) te eten en ik weet niet of het toeval is, maar het lijkt iets te helpen.

4 jaar geleden

Reactie op priscilladeleeuw

Hier ook sinds 3 weken extreem misselijk en overgeven. Afgelopen dinsdag i. ...
Fijn dat dat helpt voor je! Ik heb ook vooral behoefte aan friszuur (kan alleen niet zo goed tegen appels). Mijn ervaring is intussen: vooral je gevoel volgen in wat je denkt dat je zou kunnen eten! Itt de 'normale' misselijkheid is er bij HG blijkbaar geen pijl op te trekken. Iets wat je nooit zou adviseren aan iemand met maagklachten (bv vette hap) kan ineens juist prima vallen. Variëren in temperatuur kan ook iets doen. Mogelijk weet je dat allemaal al, maar just in case 😉 Succes in ieder geval, hopelijk helpen de appels om wat minder uit te drogen!

4 jaar geleden

Fijn dat dat helpt voor je! Ik heb ook vooral behoefte aan friszuur (kan a ...
Dankje voor de tip! 😊 Ik zag ook je eerdere bericht nog over vanillevla. Ga ik ook zeker proberen!

4 jaar geleden

Hoe gaat het hier met de HG dames?

4 jaar geleden

Reactie op Dees90x

Hoe gaat het hier met de HG dames?
Hier lijkt het een beetje de goede kant op te gaan. Iets in de combi van eind 1e trimester, acupunctuur + kruiden, 6 zetpillen per dag en een hapjes- en slokjes regime... Tot nu toe oo controles na uit het ziekenhuis kunnen bijven. Intussen kan ik soms een halve boterham eten binnen een uur en ik drink bijna een liter per dag. Wanneer ik verder niets doe. Het is een stuk erger geweest, dus ik ben er blij mee dat ik morgen waarschijnlijk gewoon even in de tuin kan zitten en nu al 2 dagen op rij (net) niet heb overgegeven! Er is een ander, algemeen, topic over HG waar ik ook in zit - misschien ook fijn om op te zoeken. Hoe gaat het met jou?

4 jaar geleden

Hier lijkt het een beetje de goede kant op te gaan. Iets in de combi van ei ...
Ohhh dat klinkt goed! Ben blij voor je! Hier ook uit het ziekenhuis gebleven en nu paar dagen niet overgegeven. De misselijkheid is nu in vlagen en eten kost moeite maar verschilt echt per dag wat ik eet en drink. Vooral ochtend is ergste door wakker worden met een lege maag en ben crackers ook zat maar ben blij dat ik niet meer dood aan 't gaan ben hele dag in bed. Ben nog wel 247 binnen maar mag niet klagen tenopzichte van paar weken geleden.

4 jaar geleden

Hier lijkt het een beetje de goede kant op te gaan. Iets in de combi van ei ...
Welke groep is dat zou wel willen kijken idd

4 jaar geleden

Reactie op Dees90x

Welke groep is dat zou wel willen kijken idd
Die heet "Nog vrouwen met HG (hyperemesis gravidarum)?"