9 Reacties

één maand geleden

Hoi, De 1e keer wennen was spannend voor ons allemaal. Onze zoon is toen (denk ik) baby genoemd. Dus hij voelde zich even heel klein... Maar de afgelopen 2 keer vond hij het enorm leuk! Wij blij. Maar dat moe zijn herkennen wij ook enorm. Onze zoon viel niet voor 8en in slaap, maar na z'n basisschool ervaring zeurt hij rond 6en al om z'n bed. Zo gek nog.. maat het hoort erbij. Ik zit er wel aan te denken, als dit zo doorgaat, dat wij hem 4 middagen in de week thuis gaan houden. Tot hij gewend is.

één maand geleden

Hier gaat het super! Hij heeft het enorm naar zn zin en heeft al veel vriendjes gemaakt. Hij gaat gewoon alle dagen en daarvan ook nog 3 naar bso. En ook de bso vindt hij fantastisch. Is een sport bso dus zijn heel veel buiten. Enige wat ik thuis merk is dat hij zijn luisteroren op school heeft laten liggen… Hij gaat nog steeds op normale tijd naar bed (rond half 8) en slaapt tot 6:30u. Klaagt ook verder niet dat hij heel moe is. Zelf moet ik er wel nog heel erg aan wennen… Meer tijd voor mezelf (ben alleenstaande mama) en zoek nog hoe ik dat moet invullen 😂

één maand geleden

Hoerbgaat het fantastisch. Ze is 2 maanden eerder gestart, dus met 3 en 10 maanden. Vanaf het begin 5 volle dagen en gaat top mee. De vermoeidheid valt ook mee. Nu 2x dat ze wat moe was op vrijdag, ze heeft dan in de pauze 20 minuten bij de juf gehangen/gelegen. Daarna kon ze er weer helemaal tegenaan en was ze lekker druk. Ze heeft al een beste vriendinnetje en gaat sinds kort naar de sport bso, ook daar gaat ze lekker mee. Het is me alles meegevallen. Het plan was starten met 3 dagen, maar op dag 2 merkten we dat ze dag 3 ook wilde en na het weekend is ze echt weer toe aan school. Nu met een week vakantie merken we echt dat ze er weer aan toe is. Ps. Ik had dit niet vooraf verwacht dat het zo zou gaan(zoals je leest ben ik ook echt wel trots op haar)

10 dagen geleden

Oh nou ik vind het maar pittig allemaal. Mijn dochter is 2 weken voor de herfstvakantie begonnen en dat ging goed, maar nu na de herfstvakantie is het wel pittiger! Ze is smiddags erg huilerig, luistert slecht... Ze is al maanden zindelijk maar nu plast ze op school steeds in haar broek 😟 op school speelt ze voornamelijk alleen

9 dagen geleden

2 weken voor de herfstvakantie gestart met een gebroken week. Toen een volle week (5 dagen van 8:30-14-30) heen. Die week heeft ze 3x ‘s nachts in bed geplast en een keer in haar broek op school. Was blijkbaar erg veel voor haar. In de vakantie heeft ze lekker bijgetankt en stond weer te popelen om naar school te gaan. De dagen dat mijn man of ik thuis is mag ze kiezen of ze alleen de ochtend of de hele dag wil. Sindsdien gaat ze dus gewoon weer hele dagen 😉🙈 Ze geniet, heeft plezier, maakt vriendinnetjes. Wel is ze erg moe na schooltijd. Dus speelafspraakjes maken we de komende tijd nog maar even niet. Ze heeft ook nog niet weer in bed/in haar broek geplast. Trotse mama hier? 🤗

9 dagen geleden

?=! 🙈

9 dagen geleden

Hier gaat het erg goed op school, maar thuis hebben we het pittig. Hij is erg moe, maar wordt juist extra vroeg wakker (gaat ook wel iets vroeger naar bed) of is 's nachts veel wakker. Een extra dutje of op de bank in slaap vallen is er niet bij. Thuis heeft hij sindsdien veel heftige driftbuien en luistert slecht. Op de momenten dat hij wat uitgeruster is, gaat het een stuk beter. Het zal dus wel even wennen zijn, maar is voor ons allemaal intensief.

8 dagen geleden

Hier gaat het heel goed op school. De bso vond ze wel lastig wat ik eigenlijk niet aan zag komen omdat ze daar de leidster heeft die ze al 4 jaar op de kinderopvang gehad heeft die is ook net geswitcht naar de bso. Nu begint ze het gelukkig leuk te vinden. Denk dat het voornamelijk vermoeidheid was ze gaat alleen donderdag middag naar de bso dan zit er al bijna een hele week school op

4 dagen geleden

Hier nu sinds de herfstvakantie volop naar school. Is wel erg moe. Morgen blijft ie maar weer even thuis want ook op school uit hij zijn vermoeidheid met huilen en drammen. Hoe zwaar het ook is om hem met dat gedrag thuis te hebben inclusief zn zusje van 12 weken, hopelijk helpt het hem wel.