10 Reacties

2 jaar geleden

Collega van mij had hetzelfde. Zij heeft op een gegeven moment heel duidelijk gezegd bij de fles voor het slapen: “Dit is de laatste, morgen krijg je pas weer een fles. Als je dorst hebt vannacht staat er een rietjesbeker water in je bed en kun je die nemen. Dus geen fles meer, morgen pas weer.” Eerste nacht: dochter werd wakker wilde fles, gewezen op rietjesbeker en daar nam ze een paar slokken uit, even gehuild en ging weer slapen. Tweede nacht: weer wakker, eerst huilen, al zelf op zoek naar rietjesbeker, 1 slokje en weer slapen. Derde nacht: doorgeslapen! Dit is wat voor hen werkte. Geen garanties natuurlijk 😉 Ik wens je veel sterkte!

2 jaar geleden

Zeker het proberen waard! Bedankt alvast

2 jaar geleden

Wij waren een beetje ten einde raad na 18 maanden weinig slaap maar vond haar maar laten huilen erg lastig dus we hebben inmiddels ook alle trucjes geprobeerd. Ze bleef elke nacht een paar keer wakker worden en inmiddels als ze wakker wordt leggen we haar tussen ons in en slapen tenminste. Tot ik deze week de tip kreeg om haar eens andersom in bed te leggen. Dus haar hoofd waar normaal de voetjes liggen. Ik had er niet heel veel vertrouwen in dat het ging werken maar vond dit het proberen waard. En het kan toeval zijn maar de afgelopen 3 nachten slaapt ze ineens door! 🥳 misschien is het feest morgen weer afgelopen maar je kan het altijd proberen dus wilde deze tip zeker even delen!

2 jaar geleden

Reactie op Lana2024

Wij waren een beetje ten einde raad na 18 maanden weinig slaap maar vond ha ...
Ghehehe dat werkt alleen als je kindje blijft liggen.. mijn zoontje ligt altijd overal..

2 jaar geleden

Ik vrees dat die nachtfles ondertussen dan een gewoonte is geworden voor je dochter en die leer je alleen af door een nieuwe gewoonte te creëren.. gemiddeld duurt het voor je kindje op deze leeftijd 3 weken om een nieuw ritme / nieuwe gewoonte als 'normaal' te zien zeggen ze, dus het is misschien echt volhouden! Hoe vaak wordt ze nog wakker? Of is het enkel die ene keer dat ze de fles wil? Onze dochter is nu 19 maanden en krijgt nu sinds een maand of 4 geen avondfles meer. Eerst kreeg ze na het avondeten dan nog warme melk (halfvolle melk al sinds ze 1 is) in haar rietjesbeker, maar sinds 2 maanden krijgt ze gewoon magere yoghurt of kwark als toetje na het eten. Daarna krijgt ze niets meer tot aan haar ontbijt, behalve eventueel water als ze dorst heeft. Sinds een week of 6 is ook de ochtendfles er af. Dan krijgt ze nog wel warme melk in haar beker. Vind ze heerlijk! Dat ze 's nachts geen fles meer hoeft betekent overigens natuurlijk niet dat je dochter dan door slaapt. Op deze leeftijd is wakker worden nog steeds normaal 😅

2 jaar geleden

Reactie op Sassiej89

Collega van mij had hetzelfde. Zij heeft op een gegeven moment heel duideli ...
Hoe oud was die? Ik denk zelf namelijk dat dat pas werkt rond de 2 jaar. Ik geloof niet dat dat nu al blijft hangen als ik zoiets mijn dochter vertel(die wordt momenteel 5x per nacht wakker voor borstvoeding)

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Hoe oud was die? Ik denk zelf namelijk dat dat pas werkt rond de 2 jaar. ...
Dit was ergens deze winter. Het meisje wordt in juni pas 2 jaar… Dus blijkbaar werkt het eerder 😉

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Hoe oud was die? Ik denk zelf namelijk dat dat pas werkt rond de 2 jaar. ...
Maar vrees dat dat niet gaat werken bij 5x wakker worden nee 😉🙈

2 jaar geleden

Reactie op Sassiej89

Maar vrees dat dat niet gaat werken bij 5x wakker worden nee 😉🙈
Ja ik heb echt een verslaafd kind wilt nog steeds heel vaak bv.. en echt tranen van verdriet als ze het niet krijgt

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Ja ik heb echt een verslaafd kind wilt nog steeds heel vaak bv.. en echt t ...
Hier ook .. meestal nog rond 23u en rond 2u en smorgens vroeg🤯 Ze gaat vanzelf afbouwen als ze eraan toe is! ❤🙏