Hoe om te gaan met dit verdriet? Onzekerheid?

micheeelle
2 maanden geleden
Volgen
Afgelopen week ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben.. Dit was onverwachts (ZEER GEWENST) omdat het direct na het verwijderen van de spiraal raak was.. Mijn vader is ernstig ziek (kanker) en omdat we een ontzettende rot periode achter de rug hebben besloten wij om het al te vertellen, (in eerste instantie waren de vooruitzichten goed) Maar ook om mijn ouders positieve energie te geven na al deze ellende. Ook ben ik direct gestopt met roken en wilde wij niet dat ze erachter zouden komen "omdat ik niet meer rook". Vanochtend helaas het slechte nieuws gekregen dat de chemo van mijn vader niet is aangeslagen en de behandeling per direct gestaakt is en er dus niets meer gedaan kan worden. Ik ben ontzettend bang dat er of iets mis gaat met de baby, en ik hun dat zal moeten vertellen in deze fase, of ik mijn vader ga verliezen voordat de baby komt.. Ik denk dat ik nu gewoon mn ei kwijt wil, ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan..
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
13 reacties
ML85
2 maanden geleden
Heel veel sterkte met je vader! Heftig hoor. En gefeliciteerd met je zwangerschap.
  • Rapporteren
Marrielle112
2 maanden geleden
Jeetje ik weet gewoon niet wat te zeggen heftig. Allereerst gefeliciteerd met zwangerschap. En sterkte met alles de komende tijd. Ik kan je geen adviezen geven want in zo een situatie is het makkelijker gezegd dan gedaan. Probeer wel rust te houden in jezelf en ontspanning te zoeken. Want stress is natuurlijk niet goed. Sterkte πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹
  • Rapporteren
Lizzy1504
2 maanden geleden
Jeetje wat heftig voor je. Ik kan me je gevoelens wel voorstellen. Mijn moeder en schoonmoeder zijn beide onlangs overleden. Dit verdriet te combineren met het blije gevoel wat we nu hebben is enorm lastig. Mijn tip is om je gevoelens vooral niet weg te stoppen. Als je verdrietig wil zijn om je vader, wees dat. En als je blij wil zijn om je baby, wees dat ook! Leef met de dag en geniet van elk moment dat je vader jullie wonder meemaakt ( al is het in je buik ) sterkte en een knuffel πŸ€—
  • Rapporteren
Paloma Van Der Heiden
2 maanden geleden
Hey ik snap helemaal wat je bedoelt ik ben ook mijn vader verloren aan die rot ziekte. Hij heeft helaas ons kindje niet mogen meemaken. Hij is dit jaar 1 jaar overleden. Ik ben nu zelf bijna 5 weken. Ik zou als ik jou was je er niet zo druk om maken van de baby zolang alles goed gaat. Ik hoop echt dat jou vader jullie kindje nog mag meemakenπŸ€žπŸΌπŸ€. Mijn vader is het helaas niet gegunt😞. X
  • Rapporteren
Anoniempje29-2019
2 maanden geleden
Wat een rot situatie zeg! En hartstikke logisch dat je er verdrietig en onzeker door bent.. Hoe graag je het ook zou willen, je hebt er geen controle op. Probeer vooral met je naasten te blijven praten, uit je emoties en probeer juist nu te genieten van de belangrijke dingen in jouw leven, zoals het wondertje in je buik en je vader die nu nog in je leven is. Zoek afleiding en ben extra lief voor jezelf! Meer dan dat kun jij niet doen, het ligt niet in jouw handen.. Toevallig ken ik iemand waarbij de moeder is overleden niet lang nadat zij zwanger bleek, zij heeft er veel kracht uit geput dat ze juist het haar moeder nog had kunnen vertellen voor zij overleden is. Alsof het zo had moeten zijn, dat ze voor haar overlijden zwanger werd. Tuurlijk maakt dit de zwangerschap (in combinatie met de toch al heftigere hormonen) moeilijk en met momenten erg verdrietig! Een ziekte of overlijden van een ouder is altijd ontzettend moeilijk en hard. Maar laat je kindje je de kracht geven om er doorheen te komen, en ga voor de momenten die je iig nu nog met je ouders samen hebt! ❀️❀️❀️
  • Rapporteren
Poedywoedy
2 maanden geleden
Heel erg heftig! Ik duim voor je dat het goed blijft gaan met je zwangerschap en dat je vader je kindje nog mee mag maken en anders zou ik hem zodra het kan het geslacht en de naam vertellen dat zou ik zelf denk ik een troost vinden. Sterkte!
  • Rapporteren
Jasmijn1991
2 maanden geleden
Wat ontzettend heftig helaas is het leven soms kei hard ik wil je graag vertellen hoe hiernee om te gaan... maar dat kan ik niet. Mijn vader heeft mijn zoontje ok nooit kunnen ontmoeten ik vertel bijna elke dag dat opa andre de mooiste ster is. Ook heb ik mijn zoontje zijn 2e naam naar hem vernoemd. Sterkte en hou je goedπŸ€
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Wat een heftig verhaal. Allereerst hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap! πŸ’–πŸ’™ Ik begrijp heel goed dat het onwijs dubbel voelt. Je hebt onwijs veel verdriet om je vader, maar je bent ook ontzettend blij dat je zwanger bent. Probeer je gevoelens niet weg te stoppen. Ben je verdrietig, laat het gaan het mag er zijn. Ben je blij vanwege de zwangerschap, laat het toe dat mag er ook zijn. Zorg nu extra goed voor jezelf en voor het kleintje in je buik en probeer dit zoveel mogelijk te delen met je vader. Onwijs veel sterkte en kracht toegewenst voor jou en je familie!! πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€
  • Rapporteren
rvdp
2 maanden geleden
Jetje wat naar. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Sterkte komende tijd❀️
  • Rapporteren
Suusq
2 maanden geleden
Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik zal voor jullie duimen dat alles goed gaat en dat je vader jullie kind mag ontmoeten!!! Heel veel sterkte in deze rotperiode!
  • Rapporteren
Bojoura
2 maanden geleden
Toevallig hebben ze bij mij schoonvader mogelijk een grote asbest vlek gevonden in de longen, maar jan geem behsndeling krijgen want zijn nieren werken niet meer dus bruden gevallen overleeft hij het niet, dus hij zeg ik hoef niks te weten ik merk het wel.....dus ik heb het hun gewoon vertelt en hij was super blij( soms geef het wat extra vechtlust) ben nu 8wk zwanger vd 5de.....succes met alles
  • Rapporteren
Evee
2 maanden geleden
Hoi Michelle, Wat een verdriet nieuws van je vader. Ik wens jullie heel veel sterkte deze periode. Ik heb een iets andere situatie meegemaakt tijdens mijn eerste zwangerschap. Mijn moeder is na een kort ziekbed overleden. 10 dagen later kwam ik er achter dat ik zwanger was. Dus een heel dubbele situatie. Ik heb mijn gevoel weggestopt. Ik heb geen hulp gezocht. Mijn advies zou zijn, doe dit wel. Praat met de praktijk ondersteuner of pop poli. Het is een hele moeilijke tijd, waarin blijdschap en verdriet heel dicht bij elkaar liggen. Dikke knuffel
  • Rapporteren
Finn
één maand geleden
Mooie gedachte dat je ze hebt verteld over het wonder in je buik, om ze positieve energie te geven. Natuurlijk weet je niet 100% zeker of alles goed (blijft) gaan met je zwangerschap, maar weet dat er in de meeste gevallen een gezond kindje in de buik groeit ❀️. Ik wens je heel veel kracht toe.
  • Rapporteren