43 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben iedereen het laten weten via (video)bellen. Het is niet anders. Sociale contacten vermijd ik nu liever in deze tijd.

4 jaar geleden

Dat is inderdaad lastig. Ik zit nu in mijn 11e week. Gelukkig kon ik veel nog live vertellen. De mensen die het niet weten probeer ik zoveel mogelijk via videobellen het goede nieuws te vertellen. Als het mogelijk is, is een brief op de bus doen met foto of babysokjes ook een leuke manier.

4 jaar geleden

Als je ouders toch ook niet ziek zijn zou ik het gewoon vertellen. Is toch veel leuker, anders video bellen

4 jaar geleden

In nederland mag je nog wel naar buiten maar niet op bezoeken enzo.liefst vermijden. Alleen niet slim om bij oudere langs te gaan. Dus bij de oma's moesten wij het toch anders vertellen. De ene oma hebben we een echo in de brievenbus gedaan en afstand genomen en zo verteld toen de deur open ging. De andere oma heeft een tablet gekregen om in deze tijd in contact te blijven.Dus hebben we haar via de tablet video gebeld. 😁 rest van de familie maar via een grote app

4 jaar geleden

Wij hebben het mijn familie en mijn vriends familie vanaf het begin het verteld. En hebben het gisteren via social media bekend gemaakt 😊 Had gister een super termijn echo en ben nu 11+1 dus vonden het wel leuk om nu dan “ overal “ bekend te maken.. Met deze foto aangekondigd en een tekstje erbij!

4 jaar geleden

Wij hebben het al best vroeg aan mijn ouders verteld en even later toen bezoek nog mocht aan familie en vrienden.. Echter denk ik nu ook steeds hoe ik het de anderen moet gaan vertellen. Morgen 11 weken. Videobellen is wel een goede optie en anders nog maar even wat langer geheimhouden.

4 jaar geleden

Maak een (klein) spandoek en ga voor t raam staan of onder aan t balkon als ze in een appartement wonen en dan even bellen dat ze naar buiten moeten kijken. De meeste hebben wij toch ook via videobellen verteld.

4 jaar geleden

Ik vond het verschrikkelijk om te doen, maar beide ouders via videobellen verteld. Ze wonen ieder een andere kant van het land en ik in het midden. Maar ja, inmiddels ben ik 10 weken en weten al mijn vriendinnen het al, dus het werd wel tijd om mijn ouders ook in te lichten. En tja, ik vond het verschrikkelijk dat dit via videocall ging, maar ja. Mijn schoonouders wonen dichterbij, dus die hebben een taart gekregen ‘voor bij de koffie’ en in de deksel een tekst: eet smakelijk. Mama wil niet de enige met een dikke buik zijn!

4 jaar geleden

Wij zijn bij mijn ouders langs gegaan aangezien we in de buurt wonen en ze op dit moment ook oppassen op ons zoontje (ze zijn 50 dus vallen niet in de risicogroep). De rest van de familie en vrienden hebben we een filmpje gestuurd waarin ons zoontje van 2 vertelt dat mama een baby in de buik heeft. Daarna van iedereen telefoontjes en appjes gekregen met felicitaties. De oma's zonder app hebben we gebeld met het nieuws. Is minder leuk dan live vertellen maar is even niet anders.

4 jaar geleden

Hier hebben we mijn schoonmoeder verteld via een taart. Met de tekst erin: Gefeliciteerd oma, tot in oktober😊. Ze was helemaal ontroert. Vandaag 12 weken precies. Mijn schoonfamilie via een app, en mijn familie ook. Vrienden hebben we gebeld.

4 jaar geleden

Wij zijn afgelopen week alle ouders afgegaan. Hebben een shirt laten drukken met ; Ik ben stoer Want ik word grote broer. En deze aangetrokken bij mijn zoon, en gewacht tot iemand het zag 😂

4 jaar geleden

Ik heb het zo gedaan via social media

4 jaar geleden

Ik ben nu 10 wk, enkel men zus weet het al. Onze ouders gaan we wss even op bezoek gaan volgende week en het hen dan vertellen met een kistje met schoentjes in en er dan een briefje bij 'bewaar me tot oktober' onze vrienden + werk gaan we allemaal pas na de corona crisis doen, ik vertel het liever iedereen persoonlijk dan via sociale media 😁 en vind het geheimhouden toch niet moeilijk nu 😅

4 jaar geleden

Oh wat lastig in deze tijd! Vandaag 10 weken, wou het eigenlijk deze week vertellen aan de familie. We willen dit graag persoonlijk doen, dus dan toch maar even wachten? Is nu toch niet moeilijk om geheim te houden.. 🙈

4 jaar geleden

Ik zag deze voorbij komen op fb. Misschien leuke aankondiging.

4 jaar geleden

Reactie op Bekkeltje

Ik zag deze voorbij komen op fb. Misschien leuke aankondiging.
🤣

4 jaar geleden

Broers, zussen oma en schoonouders weten het. En vriendinnen want die wisten al van het traject. Collega’s door traject ook al.. De rest gaan we het morgen denk ik vertellen met een foto. Morgen nog een echo met 11+2 dus dan durf ik aan. Mochten twee weken geleden al van de arts maar door Corona toch nog simpel even kunnen uitstellen😇

4 jaar geleden

Reactie op Bekkeltje

Ik zag deze voorbij komen op fb. Misschien leuke aankondiging.
Behalve dat ie niet helemaal klopt aangezien we al zwanger waren voor die tijd. Maar hij is wel leuk haha

4 jaar geleden

Reactie op Yinnie

Oh wat lastig in deze tijd! Vandaag 10 weken, wou het eigenlijk deze week v ...
Twijfel ik ook over, maar wat als het nog 8 weken duurt? Dan al bijna op de helft 🙈

4 jaar geleden

Reactie op VadXx

Twijfel ik ook over, maar wat als het nog 8 weken duurt? Dan al bijna op de ...
Jaaa lastig, al helemaal nu alles is opgeschort tot 1 juni. Pfff. We wachten eerst onze termijn echo af, op 9 april en zien dan verder..