10 Reacties

2 jaar geleden

Dochter is eind van de maand 1. Ik voed haar wanneer ze daar behoefte aan heeft. Nachten drinkt ze zeker nog 2/3 keer, we doen aan samen slapen dus is dat wat makkelijker. Lekker blijven voeden als kleintje dat wilt.

2 jaar geleden

Reactie op najatx0x0

Dochter is eind van de maand 1. Ik voed haar wanneer ze daar behoefte aan h ...
Dit klinkt misschien heel stom van een moeder van een kind van een jaar en elf kilo dat nog nooit kunstvoeding heeft gehad: maar hoe weet je of je kleintje wil drinken? Toen ie echt klein was was het vaak gewoon heel duidelijk, nu bied ik zelf maar aan want anders drinkt ie niet echt?

2 jaar geleden

Ik geef alleen nog melk in de ochtend en de avond en soms komt ze nog om 23:00 07:00 bv en boterham 10:00 fruit en water 12:30 boterham en koemelk( sinds 2 weken nu, gaat steeds beter eerst wou ze er niks van weten) Middag dutje 15:00 tussendoortje cracker of soepstengel en water 17:00 avond eten en water 18:30 bv Slapen Soms 23:00 bv Ze eet alles zelf ligt ook veel naast maar heb zo'n slabber met bakje eraan en alles wat in het bakje valt leg ik dan weer op haar bord maar zodra ze het op de grond gaat gooien zit ze gewoon vol

2 jaar geleden

Reactie op Corr-i

Dit klinkt misschien heel stom van een moeder van een kind van een jaar en ...
Daar heb ik helaas geen ervaring mee. Mijn dochter trekt me shirt omhoog en weet me tiet te vinden. Aan je reactie te lezen drinkt hij wel als jij je borst aanbied? Dat is dan toch top. Krijgt hij toch het beste binnen! Gek hè dat je na een jaar toch nog met vragen zit, bv komt echt zoveel bij kijken! Hoe dan ook, je doet het top mama!

2 jaar geleden

Hier nog 3 keer. Volgende week word hij 1. Smorgen als hij wakker word drinkt hij, tussen de middag na de boterham, en savonds voor het slapen gaan. Hopelijk houden we dit nog even vol zo, vind het genieten!! 💙

2 jaar geleden

Reactie op Corr-i

Dit klinkt misschien heel stom van een moeder van een kind van een jaar en ...
Ik heb hetzelfde! Lastig he? Tot nu toe bied ik vóór ieder eetmoment aan, en voed ik in slaap (6x dus). Sinds de afgelopen week (bijna 1 jaar) heb ik het een enkele keer omgedraaid, als dat toevallig zo uitkwam. Dus eerst eten, dan voeden. We hebben een goede eter over het algemeen. Ik merk ook dat mijn productie stabieler is (hoef niet meer te kolven op t werk). Ik ging juist weer twijfelen aan mijn productie omdat ze zo goed eet ná een voeding, maar als we een flesje thee aanbieden bij het eten drinkt ze daar nauwelijks van. Vrijdag wegen, dat wacht ik toch nog even af. Als de groei goed is dan ga ik het maar eens omdraaien denk ik; eerst eten dan voeden. En dan maar hopen dat ze het zelf aan gaat geven? Dan zou een keer of 3 ook wel relaxed zijn op zich. Ze herkent wel al een tijdje het gebaar voor melk, en gaat dan soms verder spelen en soms (bij dorst) jengelen alsof ze niet meer kan wachten ineens 🤷‍♀️ Ik probeer er maar op te vertrouwen dat ze wel neemt wat ze nodig heeft, maar ik herken wel het zoeken...

2 jaar geleden

Mijn dochter drinkt nog 3x per dag bij mij. Soms een keertje vaker als ze er om vraagt. Het voeden in het openbaar wordt steeds lastiger, ze wil alles zien en is snel afgeleid. In de nacht komt ze nog steeds zo’n 2 tot 3 keer. Dit mag van mij nu toch echt wel een keer stoppen aangezien ze alleen in rugby houding gevoed wil worden en ik er dus bij moet zitten 😅 gelukkig slaapt ze daarna wel gewoon.

2 jaar geleden

Nog maar 1 keer, alleen ‘s ochtends. ‘S avonds geven we een flesje afgekolfde melk uit de diepvries (voorraad opmaken). Ze vraagt er verder ook niet om en is echt super gek op vaste voeding. Dus prima zo!

2 jaar geleden

Overdag nog 6x ze geeft ook duidelijk aan dat ze nog melk wilt. En hoe geeft ze het aan... Om mij heen jammeren, mijn shirt naar beneden trekken, op mijn arm zuigen. In de nacht komt ze ook nog 2 of 3 keer.

2 jaar geleden

Ik geef nu 2 soms 3x op een dag als ik thuis ben. Als ik werk geef ik vaak 2x. 'S ochtends bij wakker worden en 'savonds voor het slapen gaan en als ik thuis ben een middagje extra voor zijn dutje....