21 Reacties
5 jaar geleden
Vanuit de kraamzorg waar ik bij zit adviseren ze om 5 stelletjes in totaal te halen omdat de baby er zo uit groeit😅 ik neem aan dat ze daar ook wel een wasje voor je kunnen draaien toch? Anders heb je wel heel veel kleding nodig inderdaad.
5 jaar geleden
Dat ik 2 jaar terug in het ziekenhuis belandde na spoedkeizersnede was het wel dat je aan 2 pakjes moet denken hoor, de mijne was in het begin heel erg misselijk dus spuugte veel en daardoor veel kleding wissel. Beter te veel dan te weinig hoor, zou alleen maat 50/56 doen dat wel.
5 jaar geleden
In België moet je 3dagen in het ziekenhuis blijven.
Ik neem 3 setjes maat 50 mee en 3 setjes maat 56. Alsook dus 3 pyjama’s maat 50 en 56 en 3 rompers maat 50 en 56.
5 jaar geleden
Reactie op MissAnoniem
Ik neem 3 setjes maat 5 ...
In Duitsland ook 2-3 dagen in het ziekenhuis. Daar wordt ook hielenprik gedaan en controle voor reflexen etc. Daarna geen kraamhulp, alleen een verpleegkundige die navelstreng en genezing moeder thuis even komt checken.
Anyway, bij mij dus ook genoeg kleertjes mee. Je kunt tussendoor niet even wassen. Spuitluier zal je de eerste dagen niet hebben want eerst moet de dikke zwarte poep eruit, maar spuug van melk komt wel overal op. Dus ook genoeg hydrofiele doeken meenemen en schone t-shirts voor jezelf ;)
5 jaar geleden
Ik zou zeker 2 setjes per dag meenemen, je weet natuurlijk ook niet precies welke maat goed past. Desnoods kan je het in 2 tasjes doen en een deel voor backup in de auto laten, maar ik denk echt niet dat ze gek opkijken als je met een grote koffer komt!
5 jaar geleden
Ik krijg een geplande keizersnede en moet uitgaan dat ik 3 dagen moet blijven kan langer of korter. Ik heb voor de kleine 6 setjes kleding bij me in de maten 50 en 56. Mocht het te weinig zijn kan ik manlief naar huis sturen wat te halen, maar of hij dan met setjes terug komt is nog maar de vraag 😂
5 jaar geleden
Reactie op MissAnoniem
Ik neem 3 setjes maat 5 ...
Hier doe ik exact hetzelfde (ook België). Enkel van de body's heb ik nu 4 stuks genomen. Hoorden gisteren in het ziekenhuis als je man naar buiten gaat dat hij de eerste 24u niet meer binnen mag. Ookal gaat hij gewoon iets halen in de auto omdat hij bijvoorbeeld de luiers is vergeten 😳
5 jaar geleden
Reactie op Ammerd
Hier doe ik exact hetzelfde (ook België). Enkel van de body's heb ik nu 4 s ...
Dat hangt af van ziekenhuis tot ziekenhuis? In welke ga jij bevallen? Ik beval in Middelheim Antwerpen en daar zei de gyn me dat mijn man wel mag terug komen, zeker omdat ik een 2persoonskamer ga doen dus hij mag tijdens de bezoekure kome maar wel met masker natuurlijk..😊
5 jaar geleden
Reactie op Ammerd
Hier doe ik exact hetzelfde (ook België). Enkel van de body's heb ik nu 4 s ...
Oei! Is niet zo fijn.. wat is de reden dan dat hij 24u moet wachten?🤷🏼♀️ vreemde regel van het ziekenhuis!
Hier in het ziekenhuis waar ik ga bevallen (Mol) krijgt de papa een pasje waarmee hij altijd binnen mag.
5 jaar geleden
Reactie op Leïla
Hangt af of er geen complicaties zijn.. als alles in orde is moogt ge de vo ...
Denk dat dit ook afhangt van ziekenhuis tot ziekenhuis wanneer ze u laten gaan uit het ziekenhuis?
Hier is het 3 dagen blijven zonder complicaties uiteraard.
5 jaar geleden
Reactie op Leoniem
Ik neem naar het ziekenhuis 2 setjes mee. 1x maat 50, 1x maat 56.
Wat is e ...
Dat is een hotel waar je na de bevalling kunt verblijven om verzorgd te worden door de kraamhulp daar. Je baby wordt daar ook verzorgd. Je kunt er een week blijven. Is volgens mij wel duurder dan normale kraamhulp thuis omdat je daar natuurlijk 24/7 wordt geholpen en verblijft. Je kunt er wel lekker tot rust komen!
5 jaar geleden
Reactie op Leïla
Hangt af of er geen complicaties zijn.. als alles in orde is moogt ge de vo ...
Jij gaat bevallen in het ziekenhuis waar ik werk 😃 succes!
5 jaar geleden
Reactie op H C
Dat is een hotel waar je na de bevalling kunt verblijven om verzorgd te wor ...
Bedankt voor de uitleg. Ik had er nog nooit van gehoord.. ik vond het heerlijk om zo snel mogelijk terug te zijn in mijn eigen omgeving en verwend te worden door de kraamhulp thuis. Maar ieder zn ding natuurlijk
5 jaar geleden
Reactie op MissAnoniem
Oei! Is niet zo fijn.. wat is de reden dan dat hij 24u moet wachten?🤷🏼♀️ ...
Dat hebben ze niet echt gezegd. Valt gewoon onder de coronamaatregelen? Maarja, hij kan toch minder snel besmet raken door even naar de auto te wandelen dan naar huis te gaan en 24u later terug te komen. Hij kan ondertussen overal geweest zijn 😅