32 Reacties

2 jaar geleden

Mn dochtertje is 14 maand en kan nu ongeveer 12/13 woordjes? Sinds 1,5 week begint ze die ook te koppelen aan elkaar als mini zinnetjes. Taalbegrip als wij met haar praten is ook best groot al, ik kan best veel commando’s geven die ze snapt. Wel is ze tot nu toe fysiek wel dat ze steeds achterliep op leeftijdsgenootjes. Dus ze hebben wel echt of fysiek of verbaal dat ze ergens sterk in zijn. Ik zou mij er niet teveel zorgen om maken. Idd gewoon lekker wat vaker samen boekje lezen en veel kletsen als je thuisbent. Ieder kind zn eigen ritme en pad❤️

2 jaar geleden

Mijn dochter zegt mama en dan bedoeld ze mij of een hond 😳, katten zijn 'p ...
Haha alles is een telefoon 😂🙈 onze dochter zegt op bijna alles nee haha

2 jaar geleden

Ik lees ook even mee. Onze dochter zegt alle dierengeluiden van de koe, poes, hond, kikker en paard en ze zegt haai, papa en mama, maar voor de rest heb ik nou niet het idee dat ze zo goed begrijpt wat ik zeg. Als ik zeg doe de deur dicht oid doet ze dat niet. Wil je eten reageert ze ook niet echt op. Wel als ik zeg ga je zwaaien naar papa dan zwaait ze wel. Wij zijn wel echt van het heel veel weggaan in het weekend en misschien spelen we gewoon te weinig met haar en zit ze teveel in de buggy rond te kijken…

2 jaar geleden

Hier een meisje van 15 maanden, die mama en pas net papa zegt (niet echt gericht aan ons) verder is t alleen wijzen en 'die' roepen en 'kaahhh' nog geen flauw idee wat ze ermee bedoeld hahaha

2 jaar geleden

Hier bijna 16 maanden en eigenlijk zegt hij alleen mama en papa. Maar hij wijst en brabbelt superveel dus op zijn eigen manier is hij erg communicatief. Ik maak me geen zorgen, zou ik ook niet doen als ik jou was. Ieder kind ontwikkelt zich anders, het komt vanzelf.

2 jaar geleden

Met 14 maanden zegt mijn dochtertje zo’n 15 woordjes. Maar ik zou mij vooral geen zorgen maken hoor! Dit kan ineens heel hard gaan 😊

2 jaar geleden

Wauw, in de reacties lees ik dat veel kindjes al heel wat kunnen zeggen 😅 Mijn zoontje van 14 (bijna 15) maanden zegt alleen papa, paaapaaapaaaa haha. Het CB maakte zich totaal geen zorgen. Ons zoontje loopt daarentegen voor in z’n motoriek. Hij liep al voor z’n 1e verjaardag en gaat als een speer. Elk kindje doet het op zijn/haar manier. De een is sneller in lopen en de ander in praten. Geen zorgen maken. Komt vanzelf wel. Ik vind dat je zoontje al heel veel kan haha.

2 jaar geleden

Reactie op charlotte-g24

Ik lees ook even mee. Onze dochter zegt alle dierengeluiden van de koe, poe ...
Nou niet aan jezelf twijfelen he! Wij zijn eigenlijk ook altijd op pad met Gianni, ik vind het belangrijk dat hij zich overal kan gedragen en vermaken. En niet de hele dag thuis moet zitten omdat meneer nergens kan slapen of iets. Ik lees nu wat meer boekjes met hem, maar ik ben zelf de pineut want ik moet nu alle dieren geluiden nadoen en hij wijst het wel even aan welk dier😅. Sinds gisteren zegt hij een soort van ja en begrijpt wat we zeggen. Als ik vraag om een blokje duplo gaat hij die halen( op zijn billen) ik denk dat hrt gewoon allemaal tijd nodig heeft, heb nu wel gemerkt dat Gianni onwijs de behoefte heeft dat we hem duidelijk vertellen wat we gaan doen daardoor heb ik het idee dat hij alles kan verwerken en meer begrijpt. Eerst deed ik hem in de auto en hij bekeek het masr waar we uitkwamen. Nu doe ik tijdens zijn jas en schoenen aan doen al duidelijk uitleggen wat we gaan doen.( we gaan naar de auto, en dan gaan we naar opa en oma toe. Je moet wel lief spelen daar enzv)

2 jaar geleden

Hoe is het nu met Gianni? Praat hij al wat meer?

2 jaar geleden

Mijn dochter praat wel meer woordjes maar nog niet echt zinnetjes. Ze brabbelt ook nog veel. Wel zegt ze ineens sinds een paar dagen: Ik wil papa

2 jaar geleden

Mijn dochter is nu 20 maanden. Ze kent nu ongeveer 100 worden en gebruikt al vaak 3 of zelfs 4 woord zinnen zoals: hmm lekker mama of mama ik ben klaar. Denk dat ze kwa leeftijd wel wat voor ligt. Ook snapt me dochter alles wat ik zeg en praat me vaak na.

2 jaar geleden

Onze zoon zegt nu wel veel woorden en praat veel na. Iedere dag horen we wel weer nieuwe woorden. Soms twee woorden als: niet lekker, wel lekker. Water drinken, fles drinken etc.b Voeden wel "tweetalig" op met Limburgs en NL. En daarin merk je wel dat hij NL en Limburgs beide woorden wel weet vaak maar door elkaar gebruikt. En met nadoen als ik zeg bijvoorbeeld "niet doen" zegt hij dat ook. Lig je weer in een scheur.