41 Reacties
5 jaar geleden
Mijn dochter is vandaag precies 16 weken en we zijn een beetje aan het zoeken naar de hoeveelheid melk. 11 jan woog ze 4,6 kg en dronk ze 150cc + 5 schepjes. Maar ze spuugde zo veel dat we terug gingen naar 120cc + 4 schepjes. Nu merken we dat ze nog honger heeft als de fles leeg is. Dus sinds gister maar weer naar 150cc. We laten haar gewoon drinken tot ze niet meer wil. Ze is nog erg klein. Ik vind het best moeilijk. Woensdag ga ik haar weer even laten wegen bij het cb.
5 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Mijn dochter is vandaag precies 16 weken en we zijn een beetje aan het zoek ...
Ze drinkt trouwens 5 tot 6 flesjes per dag. Meestal 6 maar het hangt er maar vanaf hoe laat de eerste fles is. Ze om de 3 uur.
5 jaar geleden
Onze dochter is 13,5 week en weegt ruim 6 kilo. Ze drinkt 5 flesjes van 180 schoontjes leeg 🤷♀️
5 jaar geleden
Onze zoon was bij het cb, 13,5 week, 6 kilo en 60 cm. Geboortegewicht was 2800 bij 39 weken dus flinke inhaalslag gemaakt
5 jaar geleden
Onze dochter van 2,5 dronk toen ze een baby was ook nooit de maximale hoeveelheid. Liet ook altijd wat over in de fles en had ook nooit grote flessen. Ze drinkt nu nog steeds eigenlijk te weinig maar ze is verder vrolijk en plast goed. Ons zoontje nu zit al weken aan de max en drinkt alles op.
VRIEND
5 jaar geleden
Mijn zoontje van bijna 4 maanden probeer ik 6/7 keer 150 te geven. Ben nu gestopt met bv. Drinkt op een dag soms maar 700. Hij weegt 6.8 kilo. Moet wel zeggen dat hij nu in een sprongetje zit. Dus weet niet of het daaraan ligt of dat het de kv is wat even wennen is. Of gewoon een kind is wat iets minder drinkt dan het gemiddelde 😉. Zo lang ik merk dat hij tevreden is dan is het goed.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Nazz-24
Mijn dochter is bijna 15 weken en drinkt nu pas flesjes van 150 soms😣. Som ...
Misschien wat vaker verdelen op een dag? Sommige baby’s hebben daar meer behoefte aan. Merk dat ook bij de mijne. Is bijna 4 maanden en drinkt soms ook 150 niet op. Soms wel, soms 120, soms 100. En misschien het restant een half uurtje later aanbieden? Doe ik ook soms en dan wilt hij het wel. (Of niet). Zo lang je het gevoel hebt dat hij tevreden is en genoeg plasluiers heeft dan is het goed.
5 jaar geleden
Mijn zoontje is 14 weken. Woog laatste controle 6.4 kilo, dit was 3 weken geleden, denk nu wel tegen de 7 kilo aan. Wij bieden 5 flessen van 180+6 aan en die drinkt hij bijna altijd helemaal leeg. Hij drinkt dus 1000ml per dag. Als hij van een fles 's ochtends of 's middags wat laat staan krijgt hij een iets grotere fles 's avonds, die drinkt hij dan bijna altijd ook op.
Hij komt nog 's nachts maar wil gaan proberen om de avondsfles standaard wat groter te maken en dan als hij 's nachts komt die wat kleiner te geven, want 's ochtends heeft ie niet echt honger na een grote nachtfles. En dan hopen dat we naar doorslapen kunnen gaan toewerken