41 Reacties

5 jaar geleden

Mijn dochtertje is geen grote drinker ,ze is ook wel dysmatuur geboren met 2100 gram.. morgen is ze 4 maanden en ik schat nu 5.5 kilo... ze drinkt ongeveer 600/650 ml op een dag

5 jaar geleden

Onze dochter is vandaag 16 weken en woog afgelopen dinsdag 5900 kg. Bij ons is het wisselend van 600 ml tot 750 per dag. Dit is 4 a 5 flessen van 150+5 heb geprobeerd om naar 180 te gaan maar dat drinkt ze helemaal niet op dus gewoon weer 150 ml.

5 jaar geleden

Reactie op Sanddra

Onze dochter is vandaag 16 weken en woog afgelopen dinsdag 5900 kg. Bij ons ...
Hier vergelijkbaar, Mag ik vragen hoe bij jullie de plasluiers zijn? Ik vind ze bij ons niet altijd heel zwaar..

5 jaar geleden

Mijn dochter is vandaag precies 16 weken en we zijn een beetje aan het zoeken naar de hoeveelheid melk. 11 jan woog ze 4,6 kg en dronk ze 150cc + 5 schepjes. Maar ze spuugde zo veel dat we terug gingen naar 120cc + 4 schepjes. Nu merken we dat ze nog honger heeft als de fles leeg is. Dus sinds gister maar weer naar 150cc. We laten haar gewoon drinken tot ze niet meer wil. Ze is nog erg klein. Ik vind het best moeilijk. Woensdag ga ik haar weer even laten wegen bij het cb.

5 jaar geleden

Reactie op Ons_Wondertje_Bowie

Mijn dochter is vandaag precies 16 weken en we zijn een beetje aan het zoek ...
Ze drinkt trouwens 5 tot 6 flesjes per dag. Meestal 6 maar het hangt er maar vanaf hoe laat de eerste fles is. Ze om de 3 uur.

5 jaar geleden

Onze dochter is 13 weken drinkt gemiddeld denk ik zo tussen de 600 en 700 ml per dag 150+5 bieden we aan maar laat meestal 30/40 staan komt goed aan op haar lijntje woog met 12 weken 4,6 kilo ook niet zoon groot meisje

5 jaar geleden

Mijn zoon is 13 wk en 5,5 kg. Hij drinkt nu tussen 800 en 850 ml per dag. Dit zijn flesjes van 120, 150 en 180.

5 jaar geleden

Reactie op Miekejuf

Mijn zoon is 13 wk en 5,5 kg. Hij drinkt nu tussen 800 en 850 ml per dag. D ...
Met de schepjes. De 800 ml is ook gerekend met de schepjes erbij.

5 jaar geleden

15 weken oud, weegt 6,3 kilo en is 62 cm lang, drinkt gemiddeld 800 ml per dag, maar spuugt daarbij nog veel. Als we nog meer ophogen gaat ze ook nog meer spugen.

5 jaar geleden

Onze dochter is 13,5 week en weegt ruim 6 kilo. Ze drinkt 5 flesjes van 180 schoontjes leeg 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Mijn dochter is 18 weekjes, 6 kilo & 58 cm en drinkt 2 flessen van 180 maar giet ik af tot 170 en 3 flessen van 150 dit gaat prima.

5 jaar geleden

Onze zoon was bij het cb, 13,5 week, 6 kilo en 60 cm. Geboortegewicht was 2800 bij 39 weken dus flinke inhaalslag gemaakt

5 jaar geleden

En drinkt 5x 180 🙃

5 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 15 weken en drinkt nu pas flesjes van 150 soms😣. Soms zelfs nog 120. Hoe kan ik dit veranderen naar grotere flesjes en minder vaak geven? Ze groeit wel gewoon goed

5 jaar geleden

Reactie op Nazz-24

Mijn dochter is bijna 15 weken en drinkt nu pas flesjes van 150 soms😣. Som ...
Als ze goed groeit, waarom zou je dan anders willen. Je hebt toch ook bij volwassene grote eters en kleine eters? Lekker laten eten!

5 jaar geleden

Onze dochter van 2,5 dronk toen ze een baby was ook nooit de maximale hoeveelheid. Liet ook altijd wat over in de fles en had ook nooit grote flessen. Ze drinkt nu nog steeds eigenlijk te weinig maar ze is verder vrolijk en plast goed. Ons zoontje nu zit al weken aan de max en drinkt alles op.

VRIEND

5 jaar geleden

Mijn zoontje van bijna 4 maanden probeer ik 6/7 keer 150 te geven. Ben nu gestopt met bv. Drinkt op een dag soms maar 700. Hij weegt 6.8 kilo. Moet wel zeggen dat hij nu in een sprongetje zit. Dus weet niet of het daaraan ligt of dat het de kv is wat even wennen is. Of gewoon een kind is wat iets minder drinkt dan het gemiddelde 😉. Zo lang ik merk dat hij tevreden is dan is het goed.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Nazz-24

Mijn dochter is bijna 15 weken en drinkt nu pas flesjes van 150 soms😣. Som ...
Misschien wat vaker verdelen op een dag? Sommige baby’s hebben daar meer behoefte aan. Merk dat ook bij de mijne. Is bijna 4 maanden en drinkt soms ook 150 niet op. Soms wel, soms 120, soms 100. En misschien het restant een half uurtje later aanbieden? Doe ik ook soms en dan wilt hij het wel. (Of niet). Zo lang je het gevoel hebt dat hij tevreden is en genoeg plasluiers heeft dan is het goed.

5 jaar geleden

Mijn zoontje is 14 weken. Woog laatste controle 6.4 kilo, dit was 3 weken geleden, denk nu wel tegen de 7 kilo aan. Wij bieden 5 flessen van 180+6 aan en die drinkt hij bijna altijd helemaal leeg. Hij drinkt dus 1000ml per dag. Als hij van een fles 's ochtends of 's middags wat laat staan krijgt hij een iets grotere fles 's avonds, die drinkt hij dan bijna altijd ook op. Hij komt nog 's nachts maar wil gaan proberen om de avondsfles standaard wat groter te maken en dan als hij 's nachts komt die wat kleiner te geven, want 's ochtends heeft ie niet echt honger na een grote nachtfles. En dan hopen dat we naar doorslapen kunnen gaan toewerken

5 jaar geleden

Vorige week Cb geweest en ze weegt 5700 gram en ze drinkt 4x180cc en 1x150cc en dat gaat goed!