25 Reacties

2 jaar geleden

07.00 boterham zonder korst 09.00 fruit 11.00 boterham zonder korst 14.00 fruit en/of koekje 17.00 avondeten, geen idee hoeveel 😅 18.30 150ml opvolgmelk Hij drinkt de hele dag door water of siroop. Iedere dag is wel verschillend maar dit is het in grote lijnen.

2 jaar geleden

Ontbijt: 1 à 2 boterhammen + 150 halfvolle melk Tussendoor: gepureerd fruit + yoghurt of alleen fruit Middageten: 1 à 2 boterhammen + drinken Tussendoor: koekje, soepstengel Avondeten: meestal eet ze alles op, geen idee hoeveel. Als toetje een bakje yoghurt met roosvicee Voor het slapen gaan nog een fles melk. Meestal tussen de 100ml en 160ml Verder moet ik wel zeggen dat mijn dochter kan eten als een bootwerker. Als ik haar tussendoor extra dingen geef, dan eet ze dit ook echt op

2 jaar geleden

Ontbijt: 1 boterham of 2 crackers + melk Tussendoor: stuk fruit Lunch: 1 of 2 boterhammen + melk Tussendoor: koekje/rozijntjes/maiswafel Avondeten: altijd wisselend Toetje: bakje naturel yoghurt met fruit

2 jaar geleden

Weet niet of onze zoon een goede graadmeter is maar onze zoon eet: 07:00-70:30 4 plakken brood + 150ml melk 09:30-10:00 2 stukken fruit + soms nog kroepoek/komkommer 12:00 4 plakken brood + 150 ml melk 14:30-15:00 koekje's meestal 2 soms ook wel 3 en soms zelfs nog knijpfruit/knijpyoghurt 17:00 hoeveelheid ligt eraan hoe lekker hij het vind 18:30 210+7 dreumesmelk Overdag drinkt hij vaak suikervrije ranja of een ander soort drinken met weinig/geen suiker. Voor mijn gevoel eet hij heel veel maar meneer is slank qua postuur dus zal het wel nodig hebben😅

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem2468

Weet niet of onze zoon een goede graadmeter is maar onze zoon eet: 07:00-7 ...
8 boterhammen per dag?? Je kan maar honger hebben... Groot gelijk hoor! En lekker laten eten!! Maar hier gaan er misschien 4 in, op een hongerige dag. Ik verbaas me echt over het verschil tussen kinderen. Hier als ontbijt 1 boterham en melk Om 9/10 uur: 1 a 2 stuks fruit Lunch: 2, soms 3 boterhammen 15/16 uur: theebiscuitje en komkommer/tomaatje/paprika Avondeten, afhankelijk van haar honger Een flesje 90ml +2 schepjes babymelk 2.

2 jaar geleden

Reactie op Dame

8 boterhammen per dag?? Je kan maar honger hebben... Groot gelijk hoor! En ...
Moet ik ook zeggen dat meneer ook geen moment op het eten na stil zit dus hij verbrand ook veel. Soms zou ik wel willen dat hij eens een half uurtje naast me op de bank komt knuffelen maar dat zit er niet in😔 en natuurlijk zijn die 8 plakjes brood wel zonder de korstjes. Hij lust ze wel maar vind het binnenste met beleg veeeeel lekkerder🤣

2 jaar geleden

7:00 1,5 - 2 boterhammen (met korst) en een cracker of beschuitje met een beker water 10:00 1,5 - 2 stuks fruit 12:00 1 - 1,5 boterham (met korst) en cracker of beschuitje en beker water 15:00 snackbordje met 3 verschillende dingen (bijv abrikoosjes, volkoren soepstengel en groentenchips) 17:00 avondeten (heel wisselend, soms eet hij niks, soms paar hapjes en soms eet hij alles op 🤷🏼‍♀️). Toetje bakje Griekse yoghurt Hij heeft altijd een beker water staan die hij kan pakken. Sinds 2 weken drinkt hij s avonds geen fles meer. Melk weigert ie te drinken uit een beker (biedt dit al sinds 12 maanden aan 🤷🏼‍♀️). Meer kindjes die geen melk drinken?

2 jaar geleden

07:00 pap (150ml met brinta of olvarit granen) 09:00 fruit en een soepstengel 11:30 2 boterhammen (af en toe ook bananenpannenkoekjes) 15:00 yoghurt of 1 boterham 16:30 rozijntjes/snackgroenten 17:30 avondeten (200gr ofzo?) 18:30 warme melk (125 ml), omdat dat bij ons bedritueel is gaan horen Tussendoor staat er altijd een rietjesbeker en bij de lunch krijgt hij soms "babythee".

2 jaar geleden

Reactie op Lynn82

7:00 1,5 - 2 boterhammen (met korst) en een cracker of beschuitje met een b ...
Ja hoor, hier wordt alleen melk gedronken uit de fles en water uit de beker. De rest wordt pertinent geweigerd. Omdat ze te weinig drinkt (met verstopping tot gevolg) hebben we ook echt alles geprobeerd qua smaken drinken (heb nog bijna liever dat ze een glas pure ranja drinkt dan niks) maar dat gaat er allemaal niet in.

2 jaar geleden

Reactie op Dame

Ja hoor, hier wordt alleen melk gedronken uit de fles en water uit de beker ...
Fijn om te horen, maar niet leuk dat ze zo kieskeurig zijn 🙈 Mijn zoontje weigert ook alles behalve water. Dat drinkt hij wel genoeg gelukkig. Maar ook al van alles geprobeerd 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Ontbijt: 1 boterham en halfvolle melk Tussendoor: 1,5 a 2 stuks fruit Lunch: 2 boterhammen en halfvolle melk Tussendoor: wisselend (snackgroente/soepstengels/rijstwafel/biscuitje/rozijnenreep o.i.d) Avondeten: met de pot mee, naar behoefte. Regelmatig eet ze goed mee, maar soms ook maar 2 hapjes. Toetje: (griekse) naturel yoghurt en bij uitzondering ongezoete appelmoes. Soms vraagt ze om melk i.p.v een toetje en dan krijgt ze i.p.v. yoghurt nog een beker melk! Ze drinkt verder alleen water/lauwe thee/ melk

2 jaar geleden

Reactie op Dame

Ja hoor, hier wordt alleen melk gedronken uit de fles en water uit de beker ...
Onze dochter drinkt ook te weinig met regelmatig verstopping tot gevolg. Ze wil alleen lauwwarme melk drinken uit haar rietjesbeker. Koude melk drinkt ze dan weer wel uit een glas 🤷🏼‍♀️ maar dan ook maar een paar slokjes. Water drinkt ze met moeite. Al het andere drinkt ze ook niet op. Wij bieden haar daarom nog 2x 200 ml warme melk aan (rietjeebeker) en 80-100 gram yoghurt. Is eigenlijk teveel zuivel, maar dat krijgen we er tenminste makkelijk in! Yoghurt, ongezoete appelmoes/knijpfruit en waterijsjes tellen ook mee als vocht. Yoghurt krijgt ze dagelijks, maar op warme dagen of bij echte verstopping biedt ik dus ook wat ongezoete fruitmoes aan als extra vocht (en dat kan ook nog op de darmen werken🤭) Lastig he als je uk niet goed drinkt, zeker met warmer weer 😅

2 jaar geleden

7.00 2 boterhammen met melk 9.00 2 stuks fruit Ergens tussendoortje 11.30 2 boterhammen met karnemelk 15.00 tussendoortje 17.30 aardappelen, groente en vlees en toetje 18.30 kleine fles melk En hele dag door drinken. Echte natnek

2 jaar geleden

7.30 - 150ml halfvolle melk 9.00 - 1 stuk fruit 12.00 - 2 boterhammen met melk 16.00 - koekje of Komkommer 17.00 - avondeten, geen idee hoeveel + toetje van ongeveer 125gr.

2 jaar geleden

8:00 2 boterhammen + 150 ml halfvolle melk 10:00 fruit (1.5 stuks ongeveer, ook veel bessen/aardbeien/druiven) 12:00 2 boterhammen (soms wel de korsten en soms niet... Bij de opvang ruilt ze haar korsten wel eens voor een stukje zonder korst met het kindje naast haar🤣) + 100ml halfvolle melk 16:00 tussendoortje (2 maiswafels/crackers) 17:00/17:30 groentesnack tomaatjes/komkommer 18:00/18:15 met de pot mee eten + volle yoghurt als toetje. Water drinkt ze tussendoor. Soms thee of roosevice. We eten voor haar eigenlijk net te laat maar eerder lukt niet ivm werk. Vandaar de groentesnack vlak voor het eten, avondeten doet ze erg goed dus vind ik het niet erg dat ze vlak voor het eten wat krijgt. En het zijn extra groente.

2 jaar geleden

Bij opstaan: borstvoeding 9.30 halve banaan soms een hele 11.30 0.5 tot 1.5 boterham 12.00 borstvoeding voor middagdutje en bij wakker worden 15.00 rozijntjes of banaan of yoghurt of cracker 18.00 warm eten macaroni eet ze zo'n 100 gram al het andere eten een paar happen Voor het slapen weer borstvoeding en nog max 2x in de nacht Ofwel slechte eter dankzij de bv blijft haar groei goed. Op kdv dagen krijgt ze geen bv en eet ze alsnog even weinig alleen wel met tijden meer fruit. Drinkt verder water. Sochtends eten aanbieden voor fruitmoment is nutteloos.

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem2468

Moet ik ook zeggen dat meneer ook geen moment op het eten na stil zit dus h ...
Hahaha, herkenbaar! Hier ook een hongerig kindje dat geen seconde stil zit 😅 Soms klimt hij naast me op de bank, zegt dan “Hè hè” en dan floep, er weer af 😂

2 jaar geleden

‘s Ochtends pap Tussendoor fruit (vaak 1/2 banaan) ‘s Middags brood (2 a 3 sneetjes, meestal volkorenbrood, krentenbol is hij ook dol op) Tussendoor een soepstengel/rijstwafel/fruit/wat yoghurt/komkommer/plakje kaas e.d. Avondeten (een flink bord met wisselende “stamppot” van groente met peulvruchten/couscous/pasta) soms wat vlees of vis maar dat eet hij niet graag. Hij drinkt water en op de opvang thee (thuis wil ijk dat niet). En nog altijd een papflesje voor het slapen 🙈Niet nodig en niet goed voor de tanden maar hij is er zo aan verknocht, ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om te stoppen 😬

2 jaar geleden

Reactie op BabyBobo2020

‘s Ochtends pap Tussendoor fruit (vaak 1/2 banaan) ‘s Middags brood (2 a 3 ...
Hij wil geen thee, lijkt net of er ‘ik’ staat 😄

2 jaar geleden

Ontbijt - Melk en 1 broodje Fruit Lunch - 2 broodjes Cracker/rozijnen/koekje etc. Avondeten Fles melk En ze drinkt voornamelijk suikervrije ranja. Water alleen als het uit een flesje komt, dat is natuurlijk erg interessant. Thee spuugt ze weer uit 😶