4 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochter is bijna 15 maanden en doet dit al een paar maanden. Het hoofdbonken is gelukkig wel zo goed als over inmiddels. Misschien omdat ze door kreeg dat het toch niet zo fijn voelt. Ze deed het ook op de grond en tegen de kinderstoel (haar hoofd naar achter gooien tegen de houten leuning) maar ook tegen mijn hoofd bijvoorbeeld 🥴 het knijpen doet ze nog wel en zelfs ook bijten. Meestal inderdaad uit frustratie of als ze moe is. Ik zeg dan aai aai en wrijf haar hand erover. Mijn oudste dochter had ook wen “knijp fase” volgens mij maar niet zo erg als deze. Ik heb dus niet echt tips maar ik denk wel dat het alleen een fase is. Als ze met haar hoofd zo bonkte pakte ik haar wel op om te voorkomen dat ze zich echt bezeerd.
2 jaar geleden
Hier een meisje van 15 maanden en die deed dit ook al heel vroeg, heb het voornamelijk zoveel mogelijk genegeerd(mits het niet al te hard ging), nu doet ze t niet zo vaak meer. Mijn zusje deed dit vroeger ook heel vaak en heel hard, die had altijd blauw voorhoofd. Het is vaak een uiting van frustratie/niet weten hoe ze met de emoties om moeten gaan