8 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter is 14 maanden en hoofdomtrek is deze keer niet eens gemeten bij t CB. Bij 11 maanden was het in ieder geval 44,5. Was de laatste keer 2 cm groter dan die keer ervoor (11 maanden vergeleken met 7 maanden).

2 jaar geleden

Hier ook 45 cm ze zit op de -1. Wat gewoon oke is. Maar haar lengte is +1. Dus echt een klein bolletje. Maar er is verder niets mis mee. Ik heb zelf ook een kleine omtrek terwijl ik ook langer ben dan gemiddeld. Het is niet zichtbaar verder :p

2 jaar geleden

Bij de 14 maanden-controle op het CB, hebben ze niet meer gemeten. Maar mijn zoon had em ook steeds onder het gemiddelde. Op zich niet zo heel gek, hij lijkt best wel op mij en ik heb zelf ook een klein hoofd🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Bij de 14 maanden prikjes was de omtrek van mijn dochters hoofdje 43 cm.

2 jaar geleden

Mijn zoontje had met 15 maanden 46 cm omtrek. Een klein hoofdje, maar zo lang ze hun eigen curve aanhouden is dat geen probleem, is mij verteld.

2 jaar geleden

Die van mij zit tot nu toe steeds tussen de -1 en 0 lijn in. Dus dat zal dan ook zoiets zijn?! Over twee weken weer een afspraak op het consultatiebureau. Maar tot nu toe houd ze (op een dip in haar gewicht na) steeds haar eigen curve vast. Dus dat zal nog steeds wel zo zijn.

2 jaar geleden

Hier ook klein hoofdje. En hij begon af te buigen vd curve. Lopen sinds aantal maanden in Sophia kinderziekenhuis. Ze houden hem in de gaten. Namelijk verder geen tekenen dat zijn kleine hoofdje voor verhoogde hersendruk zorgt, dus nog geen actie. Hoofdje was gelukkig gegroeid nu dus dat is goed teken. Bij 14 maand nu 44,2 cm.

2 jaar geleden

Hier bij 14,5 maand omtrek van 47,5 cm… net boven gemiddelde.