31 Reacties

6 jaar geleden

Ik had voor mijn zwangerschap ook last van migraine en nam hier ook speciale pillen voor, was het enige dat hielp maar deze mag ik nu ook niet meer nemen, ik heb er nu ook nog soms last van en in het begin beet ik er doorheen tot het zo erg werd dat ik er gek van werd, het enige wat je mag nemen is paracetamol, als het echt erg is neem ik dit in en dan gaat de “felle” pijn weg en is de hoofdpijn draagbaar. Echt verschrikkelijk dat je niks kan/ mag nemen hè :(

6 jaar geleden

Ik heb ook vaker last van hoofdpijn ik smeer meestal een beetje toco tholin op mijn slapen en voorhoofd bij mij helpt het in iedergeval heel goed.

6 jaar geleden

Ik heb hier ook veel meer last van nu ik zwanger ben. Het enige wat het iets beter maakt is paracetamol van 1g en soms pak ik er 2 kort opeen omdat het echt niet werkt. Vaak leg ik ook een koud washandje op men ogen, heb het gevoel dat dat de druk wat verminderd. Jammer genoeg heb ik zelf nog geen manier gevonden om het onder controle te krijgen.

6 jaar geleden

Ik gebruikte altijd bij migraine excedrin. Enige dat hielp voor mijn gevoel. Dit mag in de eerste twee semesters nog gebruikt worden! Dus misschien is dat een tip

6 jaar geleden

Reactie op lsje88

Ik gebruikte altijd bij migraine excedrin. Enige dat hielp voor mijn gevoel ...
Ik heb dit gisteren nog opgezocht maar het wordt absoluut niet aangeraden volgens de bijsluiter. Ik gebruikte dat ook altijd en dat hielp echt héél goed!

6 jaar geleden

Je bent zeker niet de enige 🤗. Ik had er voor de zwangerschap ook al last van en zou toen een hoofdpijndagboek bijhouden en terugkomen bij de dokter omdat ik misschien preventieve medicatie nodig zou hebben. Had voor die tussentijd diclofenac meegekregen. Ben echter nooit teruggekomen omdat ik me prima redde met ibuprofen als het op kwam zetten en diclofenac in de ergste gevallen. Toen ik de eerste x zwanger was viel het wel mee met de hoofdpijn en heb ik niets gebruikt. Dit x heb ik er wel veel last van, misschien door het weer, de luchtdruk, weet ik het. Zit pas net in week 13 dus maar even zien of ik dit wel ga redden 😅. Las volgens mij wel in de bijsluiter dat diclofenac misschien gebruikt kan worden in de zwangerschap, wel overleggen met je huisarts, verloskundige. Dat het in overleg moest gaf mij de reden het niet te gebruiken. Helaas helpt paracetamol me niet en ibuprofen moet ik nu ook laten liggen, dus als iemand de gouden tip heeft ben ik ook heel benieuwd 😊. Toco-tholin geeft mij juist hoofdpijn helaas 😔.

6 jaar geleden

Reactie op Paupaupau

Ik heb dit gisteren nog opgezocht maar het wordt absoluut niet aangeraden v ...
Sowieso niet in laatste drie maanden. Daarvoor even advies aan dokter vragen maar staat niet dat het sowieso niet mag. Dus ik zou dan even bellen.

6 jaar geleden

Reactie op lsje88

Sowieso niet in laatste drie maanden. Daarvoor even advies aan dokter vrage ...
Ga ik doen!

6 jaar geleden

Reactie op lsje88

Sowieso niet in laatste drie maanden. Daarvoor even advies aan dokter vrage ...
Wrs gaat het dan om combinaties met Andere medicijnen. Je kan ook apotheek bellen staat er, misschien iets makkelijker dan dokter. Ze kunnen beiden bij je medische gegevens.

6 jaar geleden

Hier ook vaker last van hoofdpijn sinds ik 13 weken ben al bijna iedere dag maar gisteren een maigraineaanval gehad. Voor mijn zwangerschap hielp excedrine ook alleen maar, maar je mag dat nu zeker niet meer nemen en dan neem ik een dafalgan en leg ek mij in een donkere kamer 😏

6 jaar geleden

Ik heb vroeger veel last gehad van migraine (en nu nog steeds veel last van hoofdpijn). Inmiddels was ik 10 jaar van mijn migraine af. Maar helaas nu sinds de zwangerschap (13weken) weer twee migraine aanvallen in 3 weken gehad. Inderdaad heel vervelend dat je er niks tegen kan nemen (behalve paracetamol) :(

6 jaar geleden

Reactie op Britt29

Ik heb ook vaker last van hoofdpijn ik smeer meestal een beetje toco tholin ...
Dat gebruik ik ook icm paracetamol. Voor de zwangerschap gebruikte ik Imigran maar dat mag nu niet

6 jaar geleden

Jeetje wat vervelend voor jullie 😔 Ikzelf heb er geen last van maar mijn beste vriendin wel. Zij gebruikte tijdens haar zwangerschap paracetamol in overleg met de huisarts en pepermuntolie van de toko. De pepermunt olie deed ze dan op een washandje (ik weet niet meer warm of koud) en dan ging ze liggen en deed deze op haat voorhoofd. Het ging niet weg maat verlichte voor haar wel enorm. Sterkte allemaal!

6 jaar geleden

Ik heb ook regelmatig een migraine aanval.. vaak in combinatie met warm weer en dan slecht drinken.. vorige week voor het eerst tijdens mijn zwangerschap gehad .. was er helemaal beroerd van met spugen enzv. Kon ook inderdaad niet de pillen gebruiken die ik er normaal voor slik. Heb me op mijn werk ziek gemeld en verder veel geslapen en proberen te ontspannen.. en zo af en toe een paracetmol genomen. Heeft flink wat dagen geduurd maar dat was het enige wat ik kon doen.. dus als iemand idd weet wat we er tegen kunnen/mogen gebruiken dan hoor ik het graag🤗😅

6 jaar geleden

Inderdaad is paracetamol het enige wat je kunt gebruiken. Bij mij werkte dat niet, omdat ik deze er weer uit spuugde. Gebruikte paracetamol in zetpilvorm. Dit hielp mij beter! Ik heb gelukkig momenteel nog geen migraine gehad, dus heb me er niet in verdiept of je een zetpilvorm mag. Maar het is zeker iets om uit te zoeken😊

6 jaar geleden

Voor mijn zwangerschap heb ik jaren een spiraal gehad en dat onderdrukte de migraine. Had nog wel eens last ervan maar niet heel veel. Helaas ben ik echt aan de buurt geweest ben nu 15 weken zwanger en heb al 5 x een migraine aanval gehad die dan 2/3 dagen duren. Het enige wat bij mij helpt is in bed liggen, rolluik dicht en geen geluid of sterke geuren. Had wel pillen gekregen tegen de misselijkheid maar die hielpen niet echt. 🙁. Ik ga dat Toco Tholin zeker proberen. Bedankt voor de tip

6 jaar geleden

Ik heb twee jaar geleden acupunctuur behandelingen gehad tegen migraine. Had twee of drie aanvallen per week. Na die behandelingen heb ik er hooguit een per half jaar gehad en die was vele malen lichter dan normaal. Ik geloofde er eigenlijk niet in, maar medicatie hielp niet en zou anders dagelijks zware medicatie moeten gaan nemen, dat zag ik niet zitten. Sinds ik die behandelingen gehad heb, zweer ik er echt bij en raad ik het andere mensen aan. Ik weet alleen niet of het tijdens zwangerschap ook mag. Ik heb tijdens de zwangerschap nog maar een keer een lichte migraine aanval gehad, dus het doet zn werk nog steeds.

6 jaar geleden

Reactie op LinnekeVH

Ik heb twee jaar geleden acupunctuur behandelingen gehad tegen migraine. Ha ...
Acupunctuur kan ook bij de zwangerschap. Juist ook tegen zwangerschaps'kwaaltjes'. Er zijn een aantal punten waar ze tijdens de zwangerschap niet moeten prikken, maar dat zit gewoon in de opleiding. Helaas zijn ze volgens mij nu allemaal dicht (NL), vanuit de beroepsvereniging.

6 jaar geleden

Reactie op LinnekeVH

Ik heb twee jaar geleden acupunctuur behandelingen gehad tegen migraine. Ha ...
Hoeveel behandelingen heb je gehad voor de migraine en ga je nu nog weleens terug voor herbehandeling. Ik zou het graag proberen want migraine is echt vreselijk!

6 jaar geleden

Ik heb precies t zelfde ben nu 16 wk en sinds 3 weken al elke week een migraine aanval gehad. Het enige wat helpt is paracetamol voor de scherpe kantjes en in bed liggen hopen dat t stopt. Heel vervelend dat je idd niets anders kunt pakken. Ik lees dus graag mee met de tips 😊