7 Reacties
2 jaar geleden
Hier gaat mijn zoontje schreeuwen/gillen als hij zn zin niet krijgt… ook in winkels als hij bijv een autootje ziet wat ie graag wil 🤯 Schaam me dan kapot en loop snel met hem de winkel uit. Spreek hem dan toe dat hij niet altijd iets krijgt en dat ik snap dat hij het jammer vindt maar dat schreeuwen niet nodig is.
2 jaar geleden
Ja daarvoor heb je een mening he... die laten ze graag horen, de en iets fanatieker dan de ander. Die van mij kan zo het toneel op ze kan op commando huilen.
Maar ga eens na hoe vaak ze iets niet mogen, ik zou ook niet bij zijn als ik 10x per dag nee te horen krijg🤣
2 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Ja daarvoor heb je een mening he... die laten ze graag horen, de en iets fa ...
Dat is zo ja, maar het is wel vreselijk vervelend 😅. Weet ook niet zo goed wat ik eraan kan doen, als ik hem dan iets geef wat ie wel mag duwt ie het weg.. pff hopelijk gaat dit snel over!
2 jaar geleden
Herkenbaar, ik heb een peuter die heel goed weet wat ze wil en wat ze niet wil. En ze vindt het heel lastig om een nee te horen, gaat rustig janken/krijsen/zeurderig jammeren en houdt dit ook al heel lang vol. Mijn nee blijft ee nee en ik probeer haar uit te leggen waarom maar het kost veel geduld. Echt wel pittig af en toe dat opvoeden!
2 jaar geleden
Reactie op CheyenneM
Dat is zo ja, maar het is wel vreselijk vervelend 😅. Weet ook niet zo goed ...
Hier is het ergste al over. Ze begon met 1.5 en net na 2 jaar is het op de grond gooien voorbij. Maar nu gaat ze heel theatraal huilen. Ik zeg altijd dat ik begrijp dat ze het graag wilt, maar dat het niet gebeurt en ik maak weleens een grapje als ze haar tranen er uit perst. Dan zeg ik wauuuuwww er komen zelfs tranen, nou dan verdien je wel een knuffel als je zo je best doet🤣
2 jaar geleden
Het hoort erbij helaas.. de peuterpuberteit. hier ook zo’n monstertje van 2 rondlopen.. hij is heerlijk elke dag de grenzen aan het opzoeken en wordt boos als het niet gaat zoals hij dat wil.
Hoe moeilijk het ook is, nu is het tijd om jouw grenzen duidelijk aan te geven. Consequent zijn en blijven! Dit is mijn eerste kindje en ik heb er ook geen ervaring in, maar ik geloof hier heilig in. Hij haalt ook regelmatig het bloed onder mn nagels vandaan, t zorgt ook voor spanningen tussen mij en en mn man, maar we zijn vastbesloten dat hij niet ons gezin gaat ondermijnen.
Ik heb geen idee of ik over 2 maanden nog steeds ‘zo stoer’ praat, maar ik ben net 5 wkn zwanger van baby2 en ik heb hier (vooral verderop in de zwangerschap) echt geen energie voor.
Sterkte en wijsheid aan alle mama’s (en papa’s!) en laten we hopen dat deze fase snel voorbij is!
één jaar geleden
Haha hier net zo. Begint dan eerst wat te mopperen en dramatisch drammen en als ik hem dan er echt bij weg haal of nog eens nee zeg dan is het gieren/brullen/schreeuwen en huilen alsof de wereld letterlijk vergaat en stort zich dan heel dramatisch ter aarde😅 hij kan zo bij het amateurtoneel 🙈