15 Reacties

2 jaar geleden

Oh ik volg, hetzelfde probleem hier.... helaas dus geen tips... heeft iemand soms ervaring met in de ochtend wakker maken na 45 a 60 min dat de middag dan misschien beter gaat????

2 jaar geleden

Reactie op Nikki93

Oh ik volg, hetzelfde probleem hier.... helaas dus geen tips... heeft ieman ...
Ja dat heb ik ook meerdere malen geprobeerd, half uurtje laten slapen en dan wakker maken. Maar vervolgens slaapt hij ‘s middags helemaal niet meer, als ik m dan in bed legt is hij helemaal overstuur en te wakker 🙈

2 jaar geleden

Misschien ‘s ochtends weglaten en ‘s middags (dus einde van de ochtend) eerder naar bed doen. Ik haal m’n zoon er soms om half acht uit en dan ligt hij voor twaalf uur alweer. Maar ik kijk vaak ook hoe hij de ochtend is, als hij op een gegeven moment alleen maar aan het huilen is, ‘vervroeg’ ik zo het schema. Wel krijgt hij hier nog steeds een fles om 11:00/11:15 uur. Ook omdat de ochtenden toch soms net iets te lang zijn en dat is dan net even zijn rustmomentje

2 jaar geleden

Pfoe lastig! Snap dat je even niet goed weet hoe en wat. Hier gaat hij tussen 0930 en 10:00 nog naar bed en dan laat ik hem max 30 min slapen. Vervolgens gaat hij tussen 13:00 en 14:00 weer naar bed en dan slaapt hij 1,5 a 2 uur. Als ik zijn ochtendslaapje weg laat dan slaapt hij in de middag en avond slecht, waarschijnlijk oververmoeid. Dus ik probeer zo lang mogelijk twee dutjes aan te bieden. Snap alleen dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan..

2 jaar geleden

Herkenbaar, miss het ochtenddutje nog korter maken? Wij hebben het soms ingekort tot 20 min zodat hij inderdaad ‘s middags nog ging slapen.. En bij ons merkten we ook wel dat als we hem even in bed lieten, hij na even kort huilen toch daarna weer in slaap viel.. Hierdoor sliep hij uiteindelijk weer steeds langere slaapjes ‘s middags beetje bij beetje. Omdat hij anders inderdaad helemaal oververmoeid raakt en ook huilerig was.. Succes!

2 jaar geleden

Ik volg ook, mijn dochter is nu 16 maand en we zijn nu 2 weken bezig om van 2 naar 1 slaapje te gaan. Sochtend sliep ze vaak 1,5 uur maar begon ze het middag slaapje te weigeren. Toen leek het ons verstandig om naar 1 slaapje te gaan. Elke ochtend steeds wat later naar bed gebracht maar dit werkt nog niet. Ze slaapt maar 3kwartier tot een uur en word ze huilend wakker. Weer terug leggen werkt helaas niet.. iemand tips? 🙈

2 jaar geleden

Ik heb vanmiddag even met het consultatiebureau contact opgenomen, we waren er even helemaal klaar mee. Zij adviseerde me om overal concreet en consequent te zijn, onze zoon voelt die onzekerheid ook waardoor hij krijsend wakker wordt / blijft. Dus nu even consequent rond 11 uur / kwart over 11 naar bed en dan kijken of hij wat langer gaat slapen. Dan ‘s avonds eventueel half 7 naar bed als hij de nachten wel gewoon goed slaapt. Dan vanuit de ochtend het langzaam gaan oprekken naar 12 uur - half 1 - 1 uur. Ben benieuwd, we gaan het zien 😊

2 jaar geleden

Reactie op Marlo€s

Ik heb vanmiddag even met het consultatiebureau contact opgenomen, we waren ...
Owja en dit overal consequent doen, dus ook bij de oma’s en de opvang 👍🏻

2 jaar geleden

Reactie op Marlo€s

Zo hebben wij dat ook gedaan. Onze zoon doet nu ook 1 slaapje overdag. Meestal 1,5 uur. Had eerst ook moeite om hem wakker te houden maar langzaam begon hij er aan te wennen en nu gaat het heel goed👍hij gaat tussen 12:30 en 13:00 op bed en savonds weer tussen 18:30 en 19:00

2 jaar geleden

Reactie op Marlo€s

Fijn dat je dit deelt. Hier is het ook een puzzel en wordt hij steeds vroeger wakker ‘s ochtends. Hebben ze ook gezegd wat je kan doen als ze om 11:00uur naar bed gaan maar al om 12:00uur wakker worden bijvoorbeeld? Want dan is de middag veel te lang.

2 jaar geleden

Reactie op sunshine85

Fijn dat je dit deelt. Hier is het ook een puzzel en wordt hij steeds vroeg ...
Jaa klopt, nee dat is even doorzetten, te hopen dat ze door rust en regelmaat toch wat langer gaan slapen. Dus dan is t gewoon half 7 zn bed in. Eventueel proberen om anders ‘s middags nog een rondje te wandelen om een rust momentje in te bouwen.

2 jaar geleden

Mijn dreumes krijgt sochtends fruit, gaat dan slapen rond 11u/11.30u (vooraf nog een klein flesje) en slaapt dan zo'n 2 uur, soms 3 uur. Als hij wakker is krijgt hij zijn lunch pas. Bij de opvang brengen ze hem na de lunch naar bed rond 13u, daar houdt hij dat kennelijk vol doordat er genoeg afleiding is, maar thuis redt hij dat tijdstip echt niet.

2 jaar geleden

Reactie op Marlo€s

Jaa klopt, nee dat is even doorzetten, te hopen dat ze door rust en regelma ...
Vandaag is het goed gegaan hier. Hij lag om 12:30uur in bed want we hadden nog een afspraak om 11:30uur. Geslapen tot 15:00uur dus keurig! Ben benieuwd of hij morgenochtend weer op zijn oude tijd wakker wordt ipv 5:45uur. 🤞🏼

2 jaar geleden

Reactie op sunshine85

Fijn dat je dit deelt. Hier is het ook een puzzel en wordt hij steeds vroeg ...
Mijn zoon zit er ook tussenin. Ik kijk nu vaak hoe lang zijn slaapje tussen de middag is. Is het maar een uurtje, dan gaat hij 's middags ook nog ff naar bed. Is het langer, dan gaat hij vaak niet meer. Dus afwisselend 1 of 2 slaapjes.

2 jaar geleden

Reactie op sunshine85

Vandaag is het goed gegaan hier. Hij lag om 12:30uur in bed want we hadden ...
Super fijn zeg! Hier bij de oma ook prima! Wilde 11 uur nog niet slapen, dus half 12 boterham. Heeft van 12 tot kwart voor 2 geslapen, dus best netjes voor de eerste dag. Alleen is t ‘s avonds nu een dingetje dat zo snel we de kamer aflopen hij begint te krijsen en schreeuwen, zal wel een puntje verlatingsangst zijn. Maar goed al met al tevreden de eerste dag. Benieuwd hoe t zich verder voort zet!