12 Reacties

10 maanden geleden

De woede aanvallen zijn hier heel herkenbaar! Ze is nu 2,5 en alleen op woensdag ochtend naar de peuterspeelzaal. Middagslaapje is er al een hele poos af. Maar schreeuwen en boos worden is het dan hier. Nu van de week een keer op haar kamer gezet met de deur dicht en toen kon ze uitrazen. Toen het stil was opgehaald en was er niks meer aan de hand ze was rustig en ook weer gezellig. Uiteraard wel even uitgepraat. Heel lastig zo ! Want ze voelt haar niet begrepen en krijgt een eigen wil. Maar als moeder zijnde heb je ook niet altijd geduld😅 Hopelijk is het snel weer over! En duurt het geen jaren 😜

10 maanden geleden

Reactie op Zusjes

De woede aanvallen zijn hier heel herkenbaar! Ze is nu 2,5 en alleen op wo ...
Ooh wel blij te lezen dat dit geen eenzaam geval is hier 😬🤦‍♀️ ben soms echt ten einde raad want heb het er soms ook echt moeilijk mee 😅 ben momenteel ook zwanger van ons tweede kindje en dan voel ik da ik niet altijd alles goed kan verdragen 🤦‍♀️ hoop echt dat het betert want is wel vermoeiend 🙈

10 maanden geleden

Reactie op Femez2019

Ooh wel blij te lezen dat dit geen eenzaam geval is hier 😬🤦‍♀️ ben soms e ...
Ja ik vind het ook echt heel moeilijk en dan denk ik ook wat doe ik fout ? Ik werk verdorie met kinderen en mijn eigen kind kan ik niet opvoeden.. zo voelt dat dan. Hier ook nog een dochter van 1,5. Voel me dan soms ook schuldig als zij wel rustig speelt en de oudste weer roet in het eten gooit. Maar weet je bent niet alleen! En we doen ons best meer kunnen we niet doen !

10 maanden geleden

Miss is het nog te vroeg voor je kindje om hele dagen te gaan en helemaal niet meer te slapen overdag? Bij 3 jaar hebben veel kindjes hier nog behoefte aan. Alleen op een kamer opsluiten zou ik echt nooit doen 😨😨😨 Het lijkt of je kindje oververmoeid is, naar school gaan kost super veel energie, en dan ook nog t middag slaapje weg, pittig voor hem! Miss even wat pas op de plaats? Moet hij perse hele dagen naar school? Heeft denk ik niet echt met opvoed skills te maken 😅 maar echt oververmoeidheid

10 maanden geleden

Reactie op Cecile85

Miss is het nog te vroeg voor je kindje om hele dagen te gaan en helemaal n ...
Ik sluit haar niet op.. en zelf loop je ook uit een situatie als je boos bent toch? Zo kom je weer tot rust.

10 maanden geleden

Reactie op Zusjes

Ik sluit haar niet op.. en zelf loop je ook uit een situatie als je boos be ...
Alleen is het brein van een 3 jarige nog ver van volgroeid en niet in staat tot zelf-regulatie (en daarom niet te vergelijken met wat ie zelf als volwassenen zou doen) Alleen op een kamer achterlaten zou ik daarom niet doen.

10 maanden geleden

Reactie op Cecile85

Alleen is het brein van een 3 jarige nog ver van volgroeid en niet in staat ...
Ieder zo zijn ding. Als zij het wel fijn vind en nodig heeft is er geen probleem en zo is elk kind anders.

10 maanden geleden

Kan je, je kindje niet nog vroeger dan 19.00 op bed proberen te leggen? Ons zoontje is dus echt mega vervelend als hij overdag niet heeft geslapen en/of een slechte nacht heeft gehad, soms laat ik hem dan even in de middag tot hij wél slaapt en dan kan hij echt 3 tot 4 uur slapen en s avonds om 19.00 slaapt hij weer als een blok, volgende dag echt een heel ander kind. Vandaag overdag door omstandigheden niet geslapen en dan merken we ook echt weer dat hij heel vervelend is.. geen idee of dit bij jullie ook de oorzaak is maar hier speelt oververmoeidheid echt een grote rol, en hij heeft in de middag niet veel te willen, hij gaat gewoon slapen en ik geef niet op, uiteindelijk slaapt hij wel en dan slaapt hij ook écht lang, hij heeft het dan dus wel nodig

10 maanden geleden

Reactie op Cecile85

Miss is het nog te vroeg voor je kindje om hele dagen te gaan en helemaal n ...
Heb een paar dagen eens geprobeerd maar weigerd nog te gaan slapen vraagt dan hele tijd om terug naar school te mogen. We wonen namelijk naast de school dus hij hoort dan alle kindjes spelen dus dit is wat lastig. Hij krijgt dan thuis hele tijd woedeaanvallen omdat hij terug wil 🙈

10 maanden geleden

Reactie op Cecile85

Alleen is het brein van een 3 jarige nog ver van volgroeid en niet in staat ...
Mijn zoontje word hier ook wel rustiger van even geen prikkels om zich heen. Maar we laten wel de deur helemaal openstaan en hem gwn even in zijn bedje zetten.

5 maanden geleden

Reactie op ProudMomsy

Kan je, je kindje niet nog vroeger dan 19.00 op bed proberen te leggen? Ons ...
Dit is al een wat ouder bericht, maar wij waren ook een tijdje gestopt met het middagslaapje van onze peuter (ruim 2,5 jaar) en het werden hier gewoon chronische woedeaanvallen overdag en in de nacht ook telkens huilen. Hier gaat ze in principe nu gewoon weer naar bed in de middag (heel soms slaan we over als ze gewoon vrolijk is), maar soms is het echt met eerst een flinke woedeaanval voordat ze in bed wil en zich overgeeft om te gaan slapen. Maar dan zet ik sws door, want zodra ze vervelend is rond lunchtijd (zeker als ze uit de voorschool komt) weet ik dat ze echt moe is en gaan we zo echt niet nog de hele middag zo zitten... Dus ik zou toch weer proberen het middagslaapje door te zetten.

3 maanden geleden

Hier vergelijkbaar, maar de laatste dagen zelfs gericht met dingen naar ons gooien. Zo te lezen, dus toch een fase? Hij heeft net een paar weken zn dutje laten vallen, zn zusje van okt 2022 gaat ook een pittige fase door wat niet mee werkt.. maar ergens “fijn” dat dit erbij hoort.