15 Reacties

3 maanden geleden

Hi wat ontzettend pittig en zwaar voor je. Ik herken het alleen bij ons is het andersom. Papa mag hier niks. Ik heb geen tips voor je behalve dat ik een artikel heb gelezen dat het bij deze leeftijd hoorde en wat tips hoe ermee om te gaan, ga ff kijken of ik hem nog terug kan vinden voor je en ik lees mee voor meer tips van anderen!

3 maanden geleden

Reactie op Sydney

Hi wat ontzettend pittig en zwaar voor je. Ik herken het alleen bij ons is ...
Nadeel is ook dat ik momenteel zwanger ben van de 2e. Papa zou morgen weggaan maar heb gevraagt of die aub thuis kon blijven omdat het anders gewoon niet gaat omdat ze ook in mn buik trapt

3 maanden geleden

Het lijkt eerlijk gezegd dat het met de zwangerschap te maken heeft. Hebben jullie het goed met haar daarover gehad en uitgelegd wat het inhoud? Misschien heeft ze wat meer bevestiging nodig.

3 maanden geleden

Reactie op Julie89

Het lijkt eerlijk gezegd dat het met de zwangerschap te maken heeft. Hebben ...
Jaah ze weet heel erg goed dat mama zwanger is en dat er een broertje komt

3 maanden geleden

Zwangerschap kan zeker invloed hebben!

3 maanden geleden

Reactie op Sydney

Zwangerschap kan zeker invloed hebben!
Ook toen ik niet zwanger was het is altijd papa geweest

3 maanden geleden

Hier is het ook wel zo maar ik verwijs haar vaak naar haar vader als ik bijvoorbeeld bezig ben. Hoe gaat het als je alleen bent met je dochter? Mag je dan wel dingen doen?

3 maanden geleden

Mijn peuter heeft ook een sterke voorkeur voor mannen over het algemeen, en ook voor papa. Ik denk dat je vooral moet beseffen dat het niks met jou te maken heeft, het is voor een peuter vooral de controle hebben over 'zijn' keuzes! Mss dat die controle uitoefenen wat versterkt wordt doordat ze voelt dat er een nieuwe situatie komt, waar ze geen controle over heeft ( een nieuwe baby) Een peuter van 3 jaar heeft nog niet altijd controle over zijn/haar emoties, ze leren dit onder andere door de manier waarop wij als ouders op situaties reageren. Je hebt op insta 'how to talk to' ik vind dit super fijn om te volgen en geeft inzicht hoe je kunt reageren bij bepaalde momenten.

3 maanden geleden

Ik denk dat de zwangerschap het versterkt . Wees duidelijk tegen je dochter en wees consequent. Mijn dochter heeft vanmorgen op de strafstoel gezeten omdat ze mij met een camera op me hoofd sloeg dat was geen waarschuwing maar er meteen op , ik heb haar wel uitgelegd dat ze mama niet mag slaan ik doe het zelfde bij schoppen . Het klinkt hard maar ze moet weten dat ze sommige dingen niet mag doen .

3 maanden geleden

Reactie op Dadayla

Hier is het ook wel zo maar ik verwijs haar vaak naar haar vader als ik bij ...
Nee ook niet

3 maanden geleden

Reactie op MoonLight112

Nee ook niet
Oh dat is wel heel vervelend. Snap dat je je daar wel naar om kan voelen.

3 maanden geleden

Wat een nare situatie. Hier was ik juist alles en heeft het een tijd geduurd voordat papa iets mocht. Nu heeft ze geen voorkeur meer. Hier was het just die de zwangerschap dat ik veel niet meer kon en ik dus zei of papa tilt je of je gaat lopen. Met heel wat tegenzin ging ze naar papa. En na een paar maanden was dit gewoon geworden. Nadeel is dus dat het bij jullie andersom is en je dus die trappen in je buik absoluut niet wilt. Dus maakt het lastig om samen consequent te zijn en papa ook streng te zijn enige zeggen nee ik doe het niet...want de situatie moet voor de baby in de buik veilig blijven en voor jou is het al zwaar om zwanger te zijn....en dan dut erbij...heftig hoor.

3 maanden geleden

Mijn tweeling zijn ook zo.Als mijn man thuis is dan kennen ze me niet meer. Papa moet alles voor ze doen. Soms wordt het te veel voor mijn man, omdat het een tweeling is. En ik vind het ook vervelend en jammer. Soms twijfel ik aan mezelf.

3 maanden geleden

Ik herken helemaal wat je zegt, hier was het ook zo en ondanks dat je weet dat ze te klein zijn om hun gedrag te beseffen raakt het me zo erg. Maar ik heb na wat inlezen mijn eigen reactie veranderd. Steeds als mijn dochter lelijk deed of zei dat ze papa wilde dan reageerde ik heel vrolijk en nonchalant, ‘ok prima tot straks lieverd’ en ik probeerde haar juist aan het lachen te maken en een beetje gek te doen , en er verder weinig aandacht aan besteden en niet op ingaan. En vrij kort daarna verbeterde het enorm en laatst verkoos ze zelfs mij boven papa! Viel bijna van mijn stoel. Hopelijk kun je er wat mee, succes en het komt echt een keer goed!

3 maanden geleden

Wat moeilijk voor je. In lichtere mate herken ik dit. Ik heb hulp gehad van het consultatiebureau. Oa beeldcoaching. Dat stelde mij wel gerust dat ik toen niets verkeerds deed. Bij ons is het best bijgetrokken terwijl het echt 1,5 jaar lang papa was. Hier verkiest ze mij nu regelmatig boven papa. Ik zou ook echt hulp zoeken. Het voelt misschien als een grote stap maar het kan echt helpen en zoveel ouders doen het. En de tip van “how to talk to” hierboven is ook een goeie. Ik heb het boek net aangeschaft. Maar op internet vind je ook al veel tips. Het geeft mij echt nieuwe inzichten.