18 Reacties

2 jaar geleden

Eten ze wel een boterham ipv avondeten? Ik heb er hier nog niet echt mee te maken gehad, maar de kleine van een vriendin eet ook gewoon boterham of fruit als avondeten 😬

2 jaar geleden

Reactie op Nickky

Eten ze wel een boterham ipv avondeten? Ik heb er hier nog niet echt mee te ...
Ja ze eten alles ipv avond eten.. dus eigenlijke echt meer de groentes en dit is echt iets sinds de laatste 2 maanden...

2 jaar geleden

Reactie op Ann1994

Ja ze eten alles ipv avond eten.. dus eigenlijke echt meer de groentes en d ...
Ja hier gaan de groentes ook niet geweldig, tenzij het een potje Spaghetti is 🤣. Ik probeer het altijd los te laten, maar vind het toch lastig omdat ik dan in mn hoofd heb het is gezond en het moet. Soms bied ik wat anders aan soms ook niet 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Nickky

Ja hier gaan de groentes ook niet geweldig, tenzij het een potje Spaghetti ...
Jaa ik kan er niet tegen omdat ze voorheen alles aten en nu ineens niet meer behalve als het lekker is of inderdaad brood enz.. ik vind het ok gewoon belangrijk dat ze groente eten.. ze proeven nog niet eens want ze zitten meteen te huilen en krijg er geen hap in.. ja of ik moet ze in de houdgreep leggen 🤣😞

2 jaar geleden

Herkenbaar had onze dochter ook. Eerst at ze alle groentje, daarna hele lang tijd niet en nu ze 3,5 is begint ze het weer langzaam te eten. Ik heb het losgelaten en geen strijd van gemaakt. Ze kreeg ook niks anders dan wat op haar bordje lag.

2 jaar geleden

Mijn dochter doet ook wel moeilijk met eten maar dit is meer gooien als ze er klaar mee is. Misschien kun je af en toe spinazie-pannekoeken maken ofzo. Hebben ze toch groenten erin en iets wat ze "lekker" vinden en voedend is. Of een (groenten)soep met vlees erin en dan brood of iets ter aanvulling. Dan heb je een volledige maaltijd. Misschien kun je ze betrekken bij het eten maken wanneer jullie daar tijd voor hebben. Samen aan tafel en dan vast wat dingen snijden bijvoorbeeld. En proberen je erbij neer te leggen dat het soms gewoon niks wordt die avond. Als ze trek hebben, melden ze zich wel. De kinderen van mijn schoonzus zijn 2 en 3 jaar oud en die eten al een eeuwigheid zo slecht savonds. Ze leven nog, dus het zal ooit wel goedkomen toch😅

2 jaar geleden

Reactie op Ann1994

Jaa ik kan er niet tegen omdat ze voorheen alles aten en nu ineens niet mee ...
Ik denk beginnen met er geen strijd meer van maken. Maak eten, eet het zelf (met je partner) met smaak op zeg hoe lekker je het vindt. Rep een geen woord over tegen je kinderen dat ze moeten eten. Natuurlijk zijn groentes belangrijk. Maar dit werkt toch niet, dus dan kun je het beter gezellig maken. En misschien willen ze wel verstopte groenten in een smoothie of soep.

2 jaar geleden

Het enige wat bij ons werkt is soep. Hij eet totaal geen groenten tenzij het in een soep zit. Dan lust hij ineens alles... Blijven de groenten wel elke keer aanbieden

2 jaar geleden

Hier net zo. Eet ook al maanden geen warm eten behalve patat of soep. We proberen zo om de aantal weken toch weer maar dat lukt nog steeds niet😔 wij geven gewoon brood of fruit als avond eten en na een toetje. Hij eet verder echt alles dus we laten het maar eerst zo. Ik wil ook geen negatieve sfeer creëren op eten dus als hij brood wilt dan krijgt hij brood. Sommige zeggen niets anders geven want dan wennen ze er aan maar wij willen niet dat hij op bed gaat zonder wat te eten en in de nacht wakker wordt van de honger. Heeft niemand wat aan. Komt vast allemaal goed als ze ouder zijn🤭

2 jaar geleden

Onze dochter wil alleen maar olvarit potjes of Patat.. dus dan maar een potje. Altijd beter en gezonder dan niets. Misschien proberen of ze dat willen eten?

2 jaar geleden

Hier ook en ik wordt er echt gestrest van. Alles weigert ze. Brood spuugt ze gelijk uit, potjes paar hadden klaar, pap ook paar happen en klaar, drinken doet ze altijd al heel weinig. Vanmiddag groente koekjes gemaakt maar ook dat weigert en spuugt ze gelijk uit. Ik weet het ook niet meer

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Ik denk beginnen met er geen strijd meer van maken. Maak eten, eet het zel ...
Dit is dus precies wat ik doe. Mijn dochter heeft nooit gegeten en begint nu sinds een week of 2 juist pas te eten. En ik zeg wauw ze eet zo goed....maar dat is niet vergeleken met anderen. Vandaag heeft ze letterlijk 2 stukken brood op en 1/8 eierkoek(krijgt ze nooit alleen nu van de bakker mocht het een keer omdat het koningsdag is). Dat was het. Maar wat ze nu sinds 2 weken ongeveer eet over de dag is: 1 banaan(geen ander fruit), 1.5 boterham met vega smeerworst of kaas en een klein beetje avond eten als ik vind dat ze goed gegeten heeft is dat nog geen 100 gram ofzo. Dit is dus pas 2 weken daarvoor at ze 1 banaan en 2 happen brood.

2 jaar geleden

Eten ze wel pasta? Want hier kun je natuurlijk ook de groentes in verwerken 🙏🏼 ik weet natuurlijk niet wat je zelf al hebt geprobeerd. Heb hier zelf gelukkig geen problemen mee maar de dochter van vrienden van ons heeft ook zo’n fase (gehad) dat ze haar avondeten niet at…

2 jaar geleden

Ik had net moeite gedaan. Mini krieltjes, rode kool met appel en vissticks. Nou ze heeft wel 3 kleine hapjes rode kool gegeten en toen werd het krijsen. Ze weegt nog geen 8 kilo. Ik weet dat ik vroeger ook niet wilde eten. Maar dit is zo vermoeiend. Potje wilde ze ook niet.

2 jaar geleden

Reactie op Ons_Wondertje_Bowie

Ik had net moeite gedaan. Mini krieltjes, rode kool met appel en vissticks. ...
Geef je nog kunstvoeding of borstvoeding? Die van mij er dus super slecht, maar dit de bv heb ik een lang slank meisje van net 10kg. Zonder zou zij al maanden niet aankomen. Na het jaar hoeft kv niet meer en mag koemelk, maar zeker als ze zo slecht eten en tekorten etc is een bekertje in de ochtend en avond niet verkeerd.

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Geef je nog kunstvoeding of borstvoeding? Die van mij er dus super slecht, ...
Ze is 1,5 jaar. En ik heef haar inderdaad in de ochtend nog een flesje kv. Koemelk drinkt ze maar een paar slokken. Pap eet ze wel met koemelk. Op de opvang eet ze best goed. Maar thuis niet. We geven potjes maar wil zo graag dat ze met de pot mee eet. Maar wat ik probeer ze weigert. 2/3 happen of niet eens en dan weigert ze al weer. Voor ze naar bed ging heeft ze gelukkig toch nog een bordje pap gegeten. Naar valt niet mee hoor. Ik wil er ook geen strijd van maken. Maar als je zo je best doet om iets te maken en dan alsnog weigeren is dat echt frustrerend.

2 jaar geleden

Reactie op Ons_Wondertje_Bowie

Ze is 1,5 jaar. En ik heef haar inderdaad in de ochtend nog een flesje kv. ...
Ja die van mij eet ook heel slecht. Soms eet ze over de hele dag een halve banaan 2 happen brood en geen avondeten. Maar op het kdv kan ze dan weer 2 boterhammen eten terwijl ik hetzelfde maak 😆 maar na het kdv eet ze eigenlijk sowieso nooit avondeten.

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Ja die van mij eet ook heel slecht. Soms eet ze over de hele dag een halve ...
Ja precies op de opvang eet ze ook heel goed haar groente. Thuis niet. Bij ons eet ze pap in de avond als ze op de opvang is geweest. Dan heeft ze toch al haar groente gehad. Als ze thuis is een potje en soms ook geen avondeten als ze weigert. Dan maar een extra bordje pap