31 Reacties

4 jaar geleden

Mijn kleine man slaapt ook vaak zijn langere dut ( in het eerste deel van de nacht) van 20u tot 2u. Het 2de deel is dan maar 4u 😊

4 jaar geleden

Ik volg... Mijn kleintje slaapt rond 18u30 zijn lange dut...

4 jaar geleden

Ik maak onze man wakker om de 3 a 4 uur overdag als hij zich niet zelf meld. Geef laatste voeding rond half 11 a 11 uur en dan slaapt hij tot 6 uur ongeveer.

4 jaar geleden

Reactie op Kellyyy17

Ik volg... Mijn kleintje slaapt rond 18u30 zijn lange dut...
Bij ons slaapt de kleine sinds een kleine week zo rond 18 a 19 uur zijn lange slaapje. We maken hem wakker om 22.30 uur voor late fles, in de 'hoop' dat hij dan snachts 1 keer komt.

4 jaar geleden

Onze dame slaapt vrij veel, maar tussen 20 en 00 vaak wakker. Om ongv 00 als wij op bed gaan een flesje en dan komt ze rond 6 a 7 weer. Daarna slaapt ze door tot 13. Vervolgens is ze af en aan wat wakker of kleine hazenslaapjes. Geen idee hoe je dat bijstuurt. Ik laat het voor nu omdat ze nog jong is. Daarna met kwartieren proberen te verplaatsen waar nodig 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Wij leggen ons dochtertje van bijna 6 weken enkel en alleen in haar bed (ledikant) om de nacht te slapen. Voor de rest slaapt ze beneden in de wieg, boven in de bureau in haar park (box) of draagdoek. 's avonds houden we haar bij ons in de zetel en dut ze af en toe wel in maar als ze in haar bed ligt slaapt ze in één stuk door. Toen we haar vroeg in de avond in bed legden moesten wij haar wakker maken voor haar nachtvoeding. Ze viel constant in slaap tijdens het voeden en dronk amper waardoor we dit nu aangepast hebben. Laatste fles tussen 23u en 00:00 en dan slaapt ze 6 tot 8u in haar bed 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Ammerd

Wij leggen ons dochtertje van bijna 6 weken enkel en alleen in haar bed (le ...
Amai zalig! Ons zoontje ligt ook voor zijn dutjes beneden altijd. En 's nachts ook in zn bedje Welke temperatuur doen jullie op de slaapkamer?

4 jaar geleden

Ik lees mee want wij hebben dit ook

4 jaar geleden

Reactie op Ammerd

Wij leggen ons dochtertje van bijna 6 weken enkel en alleen in haar bed (le ...
Of wij hem nu in de box leggen, bijnons of eigen wieg. Hij heeft gewoon zijn lange slaapje in de avond. Zou echt niet weten hoe we dit kunnen bijsturen en of we dit moeten doen. Ritme hebben we ook nog niet echt met 9 weekjes..elke dag verloopt in grote lijnen hetzelfde, maarja als hij 1 voeding een uur eerder wil, verschuift alles en gooit hij ook zomaar het "nachtplan" in de war. Moeilijk! Hoor van veel mensen dat er met 16 weekjes wel meer ritme komt..en ook langer slapen, dat dit natuurlijk gebeurd..lets hope so!

4 jaar geleden

Wij hadden dit ook. Maakte haar dan om half 11 wakker voor de laatste en dan kwam ze om 4 uur weer. Terwijl ze daarvoor al doorsliep tot 6 uur. Wij hebben haar laatste voeding vervroegd naar 9 uur ongeveer, soms wat later of eerder. En nu slaapt ze weer door tot half 6/6 uur ongeveer

4 jaar geleden

Reactie op Steph93

Wij hadden dit ook. Maakte haar dan om half 11 wakker voor de laatste en da ...
Daarvoor ligt ze soms beneden en soms even een uurtje in bed en dan is ze nog wel wakker te krijgen. Als ik haar langer laat liggen nirt meer.

4 jaar geleden

Onze zoon doet dit ook. Wij geven hem nu een fles om 20.00 uur en dan slaapt hij tot ongeveer 02.00 uur en dan weer tot ongeveer 05.00 uur. Als we een late fles geven om 23.00 uur doet hij hetzelfde. Daarom geven wij deze fles niet meer. Ik denk niet dat we zijn ritme kunnen veranderen. Wij gaan gewoon lekker om 21.00 uur naar bed zodat we toch wat uurtjes slaap hebben. Het is tijdelijk en we vertrouwen erop dat het vanzelf goedkomt.

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, hij maakt ''s avonds al een lange slaap en daarna om de 3 uur wakker. Mijn eerste deed precies hetzelfde. Bij beiden heb ik geprobeerd om ze' 's avonds laat zelf wakker te maken voor voeding, maar ze kwamen dan gewoon om de 3 uur en dan hadden we geen langere slaap meer. Ik volg zijn ritme dus maar en ga zelf ook lekker vroeg slapen, dan pak ik ook wat uurtjes mee..

4 jaar geleden

Reactie op Elma-Elma

Hier hetzelfde, hij maakt ''s avonds al een lange slaap en daarna om de 3 u ...
Herkenbaar dus! Weet je misschien nog wanneer jouw eerste ook ‘s nachts langer ging slapen? Toch benieuwd, haha.

4 jaar geleden

De kleine hier volgt nu al weekje hetzelfde schema. Veel eten tussen 16 uur en 17.30 uur en om 18 uur in slaap vallen tot 22.00 uur. Krijgt hij nog een fles en komt dan rond 3 uur a half 4 nog een keertje. Goed te doen dus! Alleen 18 uur gaan slapen is beetje ongezellig, maarja is vroeg donker, dus hij zal wel denken dat het nacht is😅

4 jaar geleden

Reactie op Angela88

Herkenbaar dus! Weet je misschien nog wanneer jouw eerste ook ‘s nachts lan ...
Ohh pff dat heeft heeel erg lang geduurd 🙈. Maar richt je daar vooral niet op haha. Het was er toen al 1 met flink temperament en erg gevoelig dus met bijvoorbeeld tandjes doorkomen liet hij zich behoorlijk horen. En heeft het eerste jaar veel buikpijn gehad, wat hem ook wakker hield. Ieder kind is anders.. Denk dat het wel sneller kan komen als de oorzaak geen pijn is. Maar de gebroken nachten zijn voorlopig echt nog heel normaal, babies die doorslapen zijn uitzondering. En wist je dat de nachtvoedingen supergoed voor je baby zijn om de bloedsuikerspiegel op peil te houden en voor de hersenontwikkeling? 😉 Accepteren van de gebroken nachten heeft mij veel geholpen!

4 jaar geleden

Mijn dochter van nu 7weken slaapt van 23:00 tot de volgende ochtend 08:30 al 1,5 week slaapt ze zolang door daarvoor werd ze om 05:00 om te eten wakker ze is echt een slaapkop maar ik geef als laatste fles nu een fles van 200cc (6schepjes) en overdag drinkt ze 135cc (4schepjes) ze word ook niet huilend wakker van de honger gelukkig

4 jaar geleden

Reactie op Elma-Elma

Ohh pff dat heeft heeel erg lang geduurd 🙈. Maar richt je daar vooral niet ...
O jee haha 🙈 Accepteren is het beste inderdaad ja, lekker meegaan met je kindje. Nu heeft hij vannacht ineens een lange ruk gemaakt van 9.00 tot 05.30, heerlijk hoor 😂

4 jaar geleden

Kleine man gaat om 16 uur al clusteren. Als ik niet oppas ligt hij om 17 uur al te slapen tot 22 uur. En dan is hij echt om 4 uur snachts klaarwakker 🤷‍♀️ iemand tips?

4 jaar geleden

Een tip : het boek slaap van suzanne Willekes