Inbakerdoek kopen of niet??

Minalou
21 dagen geleden
Volgen
Hoi, Hebben jullie een inbakerdoek gekocht als baby-uitzet? Ik las dat Puckababy bekend is. Iemand hier ervaringen mee? Wil binnenkort met mijn baby uitzet beginnen, en een inbakerdoek lijkt me ideaal voor als de baby moeilijk in slaap valt.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
14 reacties
wendysmit
21 dagen geleden
Ik heb er 1 ,gebruikt bij mn zoontje omdat hij zichzelf toen steeds wakker sloeg! Ik vond hem heel fijn maar ik zou eerst even kijken hoe je kindje slaapt straks voordat je hem aanschaft , niet elk kindje vind het fijn ..
  • Rapporteren
S85
21 dagen geleden
Ik heb exact dezelfde doek gebruikt bij mijn zoontje. Ik merkte dat hij er echt rustiger door sliep. Maar er zijn ook kindjes die het niet kunnen verdragen...
  • Rapporteren
Ririveve
21 dagen geleden
Ik heb voor m'n dochtertje de meyco inbakerdoeken gebruikt. Vooral omdat we erg laat met inbakeren zijn begonnen. En ik niet voor een maandje die duurdere puckababy wilde kopen. Mn dochter begon al met 3 maanden te rollen, dan raden ze inbakeren af. maar ik ben niet zo tevreden over die meyco inbakerdoeken omdat de handjes er vaker doorheen kwamen. Daarom voor de volgende baby heb ik ook deze puckababy van hierboven gekocht. Hij was laatst 30 euro op bol.com
  • Rapporteren
Nouchjeee
21 dagen geleden
Ik werk in de kinderopvang, ik zou ook even afwachten. Veel kinderen slapen ook goed met een gewone slaapzak of lekker ingestopt met een lakentje( je kan de armpjes van ook naar beneden doen onder het lakentje) met een gewoon laken kan je een baby ook inbakeren. Alles kan je nalezen op internet. Hier een voorbeeld. https://www.inbakeren.nl/slapen/veilig-slapen/ Tip: zorg altijd dat je baby met de voetjes tegen de bodem van het bedje ligt en dus niet verder onderuit kan zakken onder het dekentje.
  • Rapporteren
Naomi1986
21 dagen geleden
Ik had deze van puckababy en vond het heel fijn. Mijn zoontje bewoog veel met zijn armen en maakte zich zelf dan steeds wakker. Dit was de oplossing. Ze zijn best duur, je kan 't ook altijd aanschaffen indien 't nodig is.
  • Rapporteren
Roob
21 dagen geleden
Ik zou dit soort dingen pas aanschaffen wanneer je merkt dat je kindje een inbakerdoek nodig heeft. Mijn dochter hebben we na 2 weken toch maar ingebakerd omdat ze zichzelf telkens wakker hield door maaiende armpjes. Het was echt extreem... Het was een hels karwei om dit weer af te bouwen, het heeft maanden geduurd vol gekrijs en slapeloze nachten en geen slaapjes overdag. Maar met behulp van Fedde&Kees is dit uiteindelijk met veel geduld gelukt. Ze was al 7 maanden. En nu nog haalt ze zichzelf wel eens uit haar slaap met haar handjes. Gebruik het niet als het niet nodig is is mijn ervaring. Bovendien is een puckababy een slaapzak waarbij ze alsnog met de armpjes bij hun gezicht kunnen komen. Voor ons toen nutteloos
  • Rapporteren
ElsM
21 dagen geleden
Misschien is er iemand in je omgeving waarvan je hem tzt kan lenen? Oproepje onder je vrienden op social media? Als je niet gebruikt val je er geen buil aan, is het een succes koop je het zelf alsnog.
  • Rapporteren
Poedywoedy
21 dagen geleden
Ik zou niet meteen een inbaker doek of slaapzak bestellen de puckababy is een hype ding ben zelf kinderverpleegkundige en er niet echt voorstander van mocht inbakeren echt nodig zijn kun je altijd een laken of grote hydrofiel gebruiken ter overbrugging
  • Rapporteren
Minalou
21 dagen geleden
Reactie op ElsM
Misschien is er iemand in je omgeving waarvan je hem tzt kan lenen? Oproepje onder je vrienden op social media? Als je niet gebruikt val je er geen buil aan, is het een succes koop je het zelf alsnog.
Goede tip! Ik zal gewoon afwachten beter tot de baby er is om te kijken als het eerst nodig is of niet.
  • Rapporteren
manon3
21 dagen geleden
Ik vond hem echt ideaal en ben blij dat ik er een gekocht heb 3 jaar geleden bij onze dochter. Maar zou ik hem voor de uitzet kopen? Nee denk ik niet. Mocht je kindje wel een goede slaper zijn, is het wel een dure uitgave vind ik zelf๐Ÿ™ˆ Je kan altijd eerst een hydrofieleluier proberen. (Werkte voor onze dochter helaas niet, hoe goed we haar ook inwikkelde ze kon zich hoe dan ook toch los wurmen)
  • Rapporteren
Yinnie
21 dagen geleden
Ik zou hem in de eerste instantie niet kopen hoor, kan altijd nog als je kindje toch niet een goede slaper blijkt..
  • Rapporteren
NKr
21 dagen geleden
Zeker geen essentieel item. Wij hebben een enkele keer een hydrofiele doek gebruikt. Sommigen zweren erbij, maar ik zou op zijn minst eerst met een doek kijken of zo'n inbaker-slaapzak wel het geld waard is. In de slaapzakken heb je ook verschillende types, van echt inbakeren (dus strak) tot alleen het beperken van armen zwaaien. En bij sommige baby's doet een gewoon slaapzakje al heel veel.
  • Rapporteren
Verwijderd lid
21 dagen geleden
Ik heb er eentje voor mijn dochtertje gehad, ideaal! Heel veel plezier van gehad! Maar ik zou het zeker pas kopen als het nodig is. Veel kinderen slapen prima zonder in te bakeren. Als het wel nodig is kan je het altijd nog aanschaffen!
  • Rapporteren
LINNN-25
15 dagen geleden
Ik zou hem niet gelijk kopen. Maar mocht dit nodig zijn. Dan is de puck a baby super! Wij hebben dit op aanraden van het ziekenhuis voor ons zoontje gehaald. En vanaf toen sliep hij goed.
  • Rapporteren