23 Reacties
5 jaar geleden
Wat ook helpt is met de klok mee rondjes draaien over zijn buik. Dat stimuleert de darmwerking. Voor mijn gevoel.hielp dit altijd meer dan die infacol bij mijn kleine
5 jaar geleden
Bij mij dochter werkte infocol helemaal niet we gaven haar 3 keer op een dag paar druppeltjes venkel thee in de voeding erbij en dat werkte perfect
5 jaar geleden
Je kunt het voor elke voeding geven. Als je flesvoeding heeft kun je kijken of je wel de juiste speen gebruikt. Misschien krijgt je kleine te veel lucht naar binnen of eet te gulzig. Goed latwen boeren kan ook de luchtophopingen in de darmen voorkomen.
Lekker buikje masseren, fietsen met de voetjes, warm kruikje.
Succes met de kleine
5 jaar geleden
Wat bij ons werkte: je knieën een beetje optrekken en daar de baby op schoot leggen met beentjes naar je toe. Zodat hij niet helemaal plat ligt. Beentjes vastpakken en dan de knietjes richting buikje brengen en in kleine rondjes met de klok mee ‘masseren’. Kwamen altijd een enorme hoeveelheid windjes los die de spanning op het buikje veroorzaakten. Baat het niet dan schaad het niet. Ik heb het zelfs een keer gefilmd omdat niemand geloofde dat het werkte maar echt, na halve minuut al resultaat ;)
5 jaar geleden
Wij zijn hier ook mee gestart naast de anti colic flesjes! Deze flesjes zijn al een enorme verlichting.
Ik lees even mee!
5 jaar geleden
Infacol lost de luchtbelletjes op die darmkrampen kunnen veroorzaken. Wij gebruiken in het ziekenhuis bij de darmonderzoeken om deze luchtbelletjes op te lossen voor beter ‘ zicht’ en bij gebruik hiervan lossen deze belletjes ook echt daadwerkelijk meteen op. Of het dan ook echt die luchtbelletjes zijn bij je kleine zul je moeten ervaren. Het is onschuldig spul dus zou het gewoon proberen !
5 jaar geleden
Infacol werkte hier averechts kreeg ze reflux van en krampjes werden niet erger, wij zijn toen probiotica gaan geven en man wat een verschil heel ander kind geen krampjes meer
5 jaar geleden
als je kindje nog 8 voedingen op een dag geeft, is het nog best jong om aan de infacol te gaan, kraamzorg zei tegen ons dat de tweeling last kan krijgen van krampen omdat ze eerder geboren zijn bij 36+4 en de darmen nog verder gaan ontwikkelen en dit echt er bij hoort, ze raden het juist af om infacol nu al te gaan gebruiken, je hebt ook spul dat je op de navel en onder de voeten kan smeren.
Gelukkig heeft onze tweeling er in de avond een uurtje last van, maar bij onze oudste was het ook continu huilen en die kreeg pas bij 8 weken oud infacol, en dat hielp hem wel.