12 Reacties
4 jaar geleden
Ik zou mn kind daar geen moment langer houden in ieder geval... werk of niet. Wat vervelend voor jullie joh.. Werk je vanuit huis? Misschien even overleggen met werkgever oid. En als dat niet kan, goed in gesprek gaan met de begeleiders op de opvang of een gastouder boor de maandag?
4 jaar geleden
Het klinkt voor mij eigenlijk niet echt normaal. Ik heb zelf geen ervaring met kdv (zelf gastouder) maar hoe druk ze het ook mogen hebben moeten ze naar mijn mening ten alle tijden op de kindjes letten en hun normaal hun eten geven zoals de kindjes dat gewend zijn. Vind het sneu om dit zo te lezen😥 en ook bizar hoe onvriendelijk dat ze dan ook doen zeg! Iig lijkt het mij niet normaal hoe ze met je kindje en met derest omgaan!
4 jaar geleden
Hoihoi
Ik werk zelf al 14 jaar op de kinderopvang, op de babygroep! Ik vind dat ze haar best lang mogen laten slapen, maar dan zou ze iniedergeval van tevoren echt gegeten moeten hebben... als ze haar al om 10.00 in bed gelegd hebben zou dat echt erg zijn, als ze dan pas 12.30 in slaap valt... arm kindje!
En als ze ook nog eens niet aardig zijn, zou ik toch proberen iets te regelen? Of vraag een gesprek aan met de leiding gevende daar? Als ouders bij ons niet tevreden zijn, krijgen de ook een gesprek met de manager....
Ik zorg zelf met veel liefde voor alle kindjes op mijn werk, dus vind het echt naar om te horen dat er leidsters zijn die dit niet doen..
Veel succes ermee 😊
4 jaar geleden
Nou ik zou mijn kind ook niet langer daar laten.
Ons zoontje is sinds kort 1 dag in de week naar een opvang en ze brengen hem 2 keer naar bed 1 keer in de ochtend en 1 keer in de middag. Voor t ochtendslaapje krijgt hij een fruithapje. Om 11.30 lunchen ze en daarna gaan ze naar bed. Ons zoontje heeft hulp nodig bij het inslapen en daar helpen ze bij, ons zoontje kruipt alleen daar op gras, niet op tegels en als hij te moe is doen ze hem in een wandelwagen. Overigens zoekt hij ook veel nabijheid en kruipt hij naar ze toe bijvoorbeeld. Dan pakken ze hem gewoon op en gaat hij op schoot of dragen ze hem.
Heb je geen familie of vrienden die tot die tijd even op jullie kindje kunnen passen?
4 jaar geleden
Dank voor jullie reacties. Nu weet ik wel dat het niet ok is. Ik ga vandaag een klacht indienen en er werk van maken. Ben ondertussen op zoek gegaan naar een gastouder die wellicht die maandag over kan nemen tot compananny een plekje heeft.
4 jaar geleden
Ik werk zelf al 10 jaar op een babygroep van een kinderdagverblijf maar dit heb ik nog nooit eerder gehoord. Ik zou als ik jou was hier wel wat mee doen want het hoort niet zo te gaan. We hebben vaste een en drink momenten en bij de kleintjes volgen we het ritme van thuis zoveel mogelijk. Als ze om half 1 naar bed gaat heeft ze daarvoor zeker wel een lunch gehad mag ik aannemen althans zo hoort het wel te gaan.
4 jaar geleden
1 van de redenen waarom ik voor een gastouder gekozen heb, ook daar zullen sommige ongeacht slechte ervaringen mee hebben.. maar het is wel huiselijk en rustiger met hoeveelheid kindjes (tot en met 4 jaar mogen ze daar zitten)
Ik zou per direct daar stoppen en kijken of je de maandag misschien tijdig kan ruilen op je werk, als je het verhaal uitleg hebben ze er misschien wel begrip voor? Neem aan dat de maandag vast weer vrij komt bij die compananny,
Succes!
En zie het niet als kritiek! Maar het beste voor je dochtertje is het belangrijkste ze moeten er wel met plezier erheen gaan en zonder honger vandaan komen!
4 jaar geleden
Als ze niet jouw vertrouwen hebben, zou ik het inderdaad ook anders gaan regelen (of nog eens in gesprek gaan).
Wij zijn pas gewisseld van opvang maar moeten nog erg wennen aan de opvang. Wij vonden het juist fijn dat hij bij de vorige groep de hele dag zelf mocht rondkruipen en ontdekken terwijl we hem bij de huidige opvang stil in een wandelwagen naast de juf aantreffen terwijl de grote kindjes spelen.
En daar deden ze ook erg hun best om hem rustig te laten slapen. Terwijl ze op de nieuwe opvang maar 1 keer terug kunnen en hem daarna eruit halen. Slaap is zo belangrijk.
Zo zie je dat iedereen iets anders fijn vindt. Ik zou aan de leidsters uitleggen wat jij graag wil voor je dochter, dan kunnen ze daar rekening mee houden.
4 jaar geleden
Reactie op Stefanie3
Als ze niet jouw vertrouwen hebben, zou ik het inderdaad ook anders gaan re ...
Jaa rondkruipen is wel fijn maar niet over stoeptegels met blote knietjes. Wat is de reden dat jullie zijn gewisseld van opvang en is die opvang ook van een grotere organisatie?
4 jaar geleden
Wat akelig ☹️ zal idd mijn kind daar gelijk weghalen. Hier gaat onze dochter 1x in de week naar de opvang en de leidsters zijn super lief voor haar. Vaak ook 2 of 3 leidsters op 6 baby’s. Dus bezetting is goed. Als ik binnenkom dan zie ik dat ze altijd bij haar in de buurt zitten of haar vasthouden. Echt hele lieve meiden. Denken ook vaak mee en schrijven rond de lunch altijd een verslagje over eten, drinken, slaapje en vaak ook nog met foto’s erbij. Maar moet zeggen dat het ook bij de andere groepen goed voelt qua medewerkers. En dat gevoel is heel belangrijk. Sterker nog ik vind het ergens jammer om haar nu tijdens de vakantie thuis te houden omdat ik weet dat ze daar zoveel plezier hebt...
Ik zal gewoon goed in de regio rondvragen. Wij zijn mede door de positieve ervaringen van anderen hier terecht gekomen.