17 Reacties
2 jaar geleden
Inderdaad je rust nemen nadien. Heb ik niet gedaan, totdat de hechtingen open gingen 🙊. Verder genieten als je de kleine op je buik hebt 🥰
2 jaar geleden
Wat de andere meiden ook zeggen, niet te hard van stapel lopen daarna ook al denk je dat dat wel kan, dan herstel je namelijk het snelste. Durf ook rustig hulp van de omgeving te vragen 😊
Neem een zwangerschapsbroek of hele losse trainingsbroek mee voor als je naar huis mag dat er niks op je wond drukt.
Vraag of de verpleegkundige foto’s wil maken tijdens de operatie maar ook daarna als je kindje naar de kinderarts gaat voor controle, en ook als je kindje bij je mag liggen, mooi om daarna nog (vaak) naar terug te kijken. Wij hadden vooraf ook nog een foto voordat ik de OK werd ingereden met duimpje omhoog 👍🏻😂
2 jaar geleden
Hoge onderbroeken (de rand moet niet te laag zitten en niet drukken) en idd zwangerschapsbroek (joggingbroek). Schone shirts voor je partner (het is warm binnen, dus trui is niet fijn!).
Verdere tips: schrik niet als er veel mensen in de OK staan... ik vond het fijn dat ik wist dat er minimaal 10 zouden zijn (ze hebben zich ook allemaal voorgesteld, maar ik heb er maar twee onthouden 🤣). Ook namen zij het foto's maken heel serieus, zo kan ik het nog terug kijken... Vraag hulp aan de verpleging. Ik heb zelf c echt aangedrongen op hulp bij borstvoeding, want ze waren druk met checks in de uitslaapruimte, maar ik vond het belangrijk dat hij gelijk aangelegd zou worden (om meerdere redenen).
Gelukkig is de schaamte gauw voorbij; er hebben veel mensen mij naakt gezien en het maakte me echt niks meer uit! Gebruik het belletje als je wat wil weten of je onzeker raakt!
Wij hadden vanuit het ziekenhuis gebeld met kraamzorg hoe laat we thuis zouden komen. Zo hadden we gelijk ondersteuning toen we thuis waren.
En wat er al gezegd is: neem je rust en accepteer dat je een heftige operatie heb gehad!
Als je nog wat wil weten, vraag maar raak!! Succes en veel geluk gewenst 🍀
2 jaar geleden
Rust nemen! Dan herstel je het snelst. Dus elke hulp die aangeboden word.. aannemen, de aankomende weken even je eigen ego uit dat je het zelf allemaal wel wil en kan doen… even niet, hoe sneller je zelf weer op de been bent.
Beste tip; geniet!!
2 jaar geleden
Spannend, mijn tip is laat het vooral over je heen komen.
De ruggenprik is geen pretje maar als je tegenwerkt zal het ook niet beter worden.
Bij mij was het een spoed keizersnede dus moest aardig schakelen maar heb het gek genoeg zo mooi gevonden.
Dit wordt het moment dat je je kindje mag ontmoeten!
Ik mocht ook kijken toen mijn zoontje uit mijn buik gehaald werd dus echt de bevalling gezien. Misschien lijkt jou dat ook mooi en kan je het daar aangeven?
Wat ik vond is dat je behoorlijk druk voelt op je buik en daardoor ademhalen iets moeilijker ging maar met wat vaker zuchten kom je daar ook doorheen.
Oh en je verliest ook bloed na de keizersnede. Ik weet nog dat ik wou gaan slapen en dat ik ineens bloed voelde stromen uit mijn vagina, is dus heel normaal. Misschien gek om dat te vertellen maar ik had het liever willen weten.
En inderdaad hoge onderbroeken en broeken die niet strak zitten.
Hopelijk kan je ervan genieten en mag je snel je kindje knuffelen🥰
2 jaar geleden
Reactie op dana1987
Bedankt voor alle reacties hier kan ik zeker wat mee !! Bedankt voor de tip ...
Ah extra spannend dus! En wat een weg heb je al bewandeld 😔
Zet hem op en succes met het laatste dagje wachten. Oh en geniet ook nog even van deze dag want zwanger zijn is ook al zo bijzonder 🥰
2 jaar geleden
Ik heb zowel een spoed keizersnede als geplande gehad. Herstel van de geplande ging sneller dan de eerste spoed. Is ook echt per persoon verschillend. Ik was bij de 2de keizersnede veel sneller op de been. Tip ook al voel je je goed niet teveel tillen en toch proberen voorzichtig aan te doen. Hier pakte een verpleegkundige onze camera en heeft ontzettend veel foto’s gemaakt. Een joggingbroek die losjes zit en onderbroek die los zit niks dragen wat op de wond drukt. Of een lange pyjama jurk. Als je moet hoesten of lachen, niezen probeer tegen de wond te drukken anders doet het erg pijn. En vooral geniet ervan en laat voor je zorgen.