5 Reacties

één jaar geleden

Ik lees even mee. Mijn dochtertje nu 2 jaar en 10 mnd ...heeft 4 keer op potje gepoept maar het fenomeen plassen lijkt ze niet te snappen...dus ben er ook maar weer mee gestopt. Ik wacht nog een tijdje

één jaar geleden

Wij hebben het potje vorig jaar in maart in de woonkamer gezet en soms meegenomen als wij naar het toilet gingen. Weinig tot geen aandacht los van het feit dat ze er soms op ging zitten met een boekje oid. Echter was ze toen dus pas anderhalf jaar.. daarna is de langzaamaan meer er op gaan zitten en ook zonder broek etc. Voor jaar verjaardag kreeg ze het boekje van 'Lotje op het potje' en was er door geïnteresseerd. Inmiddels al sinds vorig jaar september zindelijk. Een paar weken na de geboorte van haar zusje weer even niet maar daarna weer alles oke. Spelenderwijs heeft ze er dus kennis meegemaakt en geoefend. Ze heeft wel veel ongelukjes gehad maar telkens bij een plas of poep op het potje of toilet een sticker geplakt. Dat was een goede motivatie 😁 De kinderopvang heeft er ook aan bijgedragen uiteraard.

één jaar geleden

Boekjes hebben hier enorm geholpen. En leuke potjes. Wij hebben potje met muziek. En ons draagbaar potje is een pinguïn. Verder gewoon doorzetten. En idd belonen met stickers en cadeautjes

één jaar geleden

Wij hebben onze dochter ook vorig jaar geïntroduceerd aan het potje, ze gaat met me mee naar de wc, potje staat in de woonkamer en 1 in de badkamer, we hadden enkele boekjes gekocht over plassen en potje om haar zo wat informatie bij te brengen erover. Ze ging af en toe wel plassen maar niet consequent. 3 weken geleden zijn we er echt mee begonnen, alleen onderbroeken aandoen, je zal veel ongelukjes hebben maar je moet echt doorzetten anders werkt het niet. De eerste 2 weken wilde ze ook niet poepen op dat potje, en vanaf de 3de week ineens wel en geeft ze het ook aan dat ze moet poepen dus geen poepongelukjes meer. Tenzij je echt het gevoel hebt dat je dochter er niet klaar voor is zou ik gewoon doorzetten op een speelse manier. Er bestaan ook potjes of stickers dat als je erop plast het van kleur verandert of er een afbeelding zichtbaar wordt misschien werkt dat in het geval van je dochter?

één jaar geleden

Ik heb het in april geprobeerd bij mijn zoon toen 2 jaar en 7 maanden, zonder succes hij hield alles op en durfde niet op het potje, hij kreeg er zelfs buikpijn van. Dus gestopt en zelf niets meer overgezegt. In juni begon hij zelf steeds vaker over de grote wc. Toen toch begonnen, na 3 dagen geen ongelukjes meer met plassen. Met 2 jaar en 9 maanden was hij zindelijk. Enkel nu het poepen vind hij spannend, dat geeft nog wel eens een ongelukje maar soms lukt het ook wel op het potje. Ik heb het deels via het systeem van de zindelijkheidsbox gedaan, verder gewoon naar mijn eigen gevoel en gekeken naar wat mijn zoon nodig had.