25 Reacties
2 jaar geleden
Allereerst, echt enorm shit dat het slapen zo moeilijk gaat!!
Kan er helaas over meepraten, al gaat het hier momenteel best okay.
Is het gedoe met slapen begonnen sinds papa weg is? Of had ze het daarvoor ook al?
Als mijn zoon aan het klieren was met slapen, liet ik hem ook wel eens op mijn bed in slaap vallen en als hij dan een kwartier sliep, bracht ik hem naar z’n eigen bed toe. Negen van de tien keer ging dat goed. Op een gegeven moment werkte dat hier ook niet meer (vooral grapjes maken op mijn bed) en heb ik hem toch, met veel pijn, laten huilen. Om de 10 minuten even kijken en uiteindelijk viel hij al huilend in slaap. Deed me enorm pijn en liep echt te ijsberen in de woonkamer tot het stil was, maar ik wist het echt niet meer.
Succes en sterkte! Ik hoop dat je snel weer lekker kunt slapen! Want te weinig slaapt is echt killing🙈
2 jaar geleden
Hier ook! Ze is ook 16 maanden. Wilt niet meer in eigen bedje slapen, zowel 's middags als 's avonds niet. Is dan echt huilen/krijsen. Als ik haar bij mij in bed leg, slaapt ze wel. Wanneer ik haar na een tijdje probeer weg te leggen in haar bed, lukt het ook vaak niet.. Heb nu al schrik voor wat de avond brengt 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Silke_
Hier ook! Ze is ook 16 maanden. Wilt niet meer in eigen bedje slapen, zowel ...
Ja terug leggen lukt hier ook niet. Mijn dochter zit nu in de box met haar slaapzak aan. Dan valt ze vanzelf in slaap. Wat ze normaal nooit meer doet hoor. Alleen vervelend omdat ik wel gewoon tv kijk enzo.
2 jaar geleden
Reactie op Pink27
Allereerst, echt enorm shit dat het slapen zo moeilijk gaat!!
Kan er helaa ...
Ja klopt is wel echt slopend sinds mijn man er nu niet is. Laten huilen is max 5 minuten want anders is ze zo extreem overstuur dat ze zichzelf pijn gaat doen.
2 jaar geleden
Wat vervelend voor jullie beiden. Arm mupke ook zo moe. Het zou goed bij de fase kunnen horen.
Lees het hier echt overal rond de 15/16 maanden problemen met slapen 🙁
Ons zoontje werd vaak in de nacht wakker en ook enorm aan het huilend. Ik heb nu sinds 3 dagen een Fedde & Kees laken en moet zeggen dat dat wel wat doet.
Het geeft geborgenheid en hij wordt er ook echt rustiger door. Begin huilen, na enkele minuten rustig en slaapt dieper.
Het is wel duur, maar je kan het ook huren of lenen om uit te proberen misschien. Succes!
2 jaar geleden
Reactie op MEG12
Hier hetzelfde hoor 🤐 Alleen wilt ze alleen op mij slapen. Ik hoop maar da ...
Pff het is zo vermoeiend. Op de opvang slaapt ze gelukkig wel goed. Maar nu is het weekend. Ze ligt nu ook te slapen in de box omdat het meteen weer huilen was toen ik naar haar bedje liep. Maarja nu weekend en dat betekent een overprikkelde en dood moe kind die niet wil slapen. Ook niet overdag. 😪
2 jaar geleden
Je bent zeker niet de enige. Hier ook weer ellende met slapen. We hebben maar een matras naast haar ledikantje gelegd, zodat we zelf lekker liggen als het weer 2/3 uur duurt voordat ze weer in slaap valt.. iedereen lekker doen wat voor jezelf werkt en hopelijk is het snel voorbij!
2 jaar geleden
Wat doen jullie als jullie kind in de avond niet in zijn/haar bedje wil slapen? Te vroeg om zelf naar bed te gaan en je kind nog niet bij je in bed kan slapen. Mijn dochter blijft dan maar in de box en valt dan uiteindelijk in de box in slaap. Wat ik echt vreselijk zielig vind. Maar ik kan ook niet anders.
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Wat doen jullie als jullie kind in de avond niet in zijn/haar bedje wil sla ...
Ons zoontje heeft weleens momenten dat ie begint te krijsen/huilen zodra we hem in z’n ledikant willen leggen.
We leggen hem er gewoon in en gaan er naast zitten. Over z’n hoofdje aaien en rustig slaaplied zingen met de hartmonitor aan.
Als ie overstuur is dan troosten we hem. Werkt dat niet in bed dan pakken we hem weer op. Zodra ie weer rustig is opnieuw in bed. En zo het riedeltje de hele tijd.
Meestal wordt ie vanzelf rustig zodra wij naast z’n bed gaan liggen/zitten.
Doorzetten is key denk ik, ondanks dat het lastig is 😕
2 jaar geleden
Reactie op Carly90
Ons zoontje heeft weleens momenten dat ie begint te krijsen/huilen zodra we ...
Helaas wordt mijn dochter niet rustig als ik haar troost en naast zit. Ze blijft dan net zo hard en overstuur huilen. Het is echt vreselijk
2 jaar geleden
Reactie op Carly90
Oh wat naar 🥺 Kan ze ergens last van hebben? Of misschien een nachtlampje ...
Oren lijkt me niet want bij mij in bef slaapt ze meteen. De kamer is niet helemaal donker want in dr gang hebben we een lampje aan. Heel lastig en vooral vermoeiend
2 jaar geleden
Met verschonen eigenlijk precies hetzelfde. Ook zo extreem overstuur. Gelukkig niet bij elke verschoning. Maar dat is wel hetzelfde als het naar bed gaan. Dan moet ik haar echt in een soort houtgreep vasten omdat ze anders dan van de commode af valt
2 jaar geleden
Is de papa permanent weg of tijdelijk?
Ik denk dat het bij beide gevallen onwijs lastig kan zijn voor zo’n kleintje als die hiervoor wel aanwezig was, het gemis kan heel veel invloed hebben, in de geval wellicht op het slapen. Kindjes hebben geen regulatie op gevoelens en deze zijn vaak alomvattend.
Bijv honger, wij kunnen het koud hebben, EN honger, maar nog steeds even je werk afmaken en daarna wat eten. Niks aan de hand. Maar als een kindje honger heeft, is dat alles wat ze voelen in heel hun lijfje, dat wordt nog niet in redelijkheid gereguleerd.
In dit geval kan dat dus zeker met gemis zo zijn. Maar het lastige is, het kan ook een slaapregressie zijn deze periode.
Komt papa op korte termijn terug? Zo ja, dan is het denk ik even uitzitten en dan kijken hoe het gaat, zo niet, wellicht even met een slaapcoach in gesprek gaan?
2 jaar geleden
Reactie op Cecile85
Is de papa permanent weg of tijdelijk?
Ik denk dat het bij beide gevallen ...
Nee mijn man komt vrijdag weer thuis. Ik denk dat het verlatingsangst is. Maar dan extreem vind ik.
2 jaar geleden
Reactie op MEG12
Hier was het echt in 1 keer over. Opeens heeft ze weer 3 nachten in haar be ...
Wat fijn dat het nu weer goed gaat!
Hier helaas nog niet. Maar wel al iets beter. Soms lukt het om haar beneden dan wel in slaap te wiegen en heel voorzichtig in haar bed te kunnen leggen. 1x een nacht door geslapen in haar bed. En een paar keer een halve nacht. Maar dit weekend weer helemaal niet. Wordt ze meteen wakker als je haar in haar bedje legt. En overdag is het tot nu toe nog niet gelukt. Zo zielig als ze dan zo moe is.
2 jaar geleden
Mijn dochter ligt in haar cosleeper. 2 dingen waar ik geen gevecht mee aan ga zijn eten en slapen. Dat moet leuk en fijn zijn. Overdag sliep ze top in haar bed, met 15 maanden ineens helemaal overstuur. Het was kiezen tussen laten huilen, niet slapen of bij mij. Dus gaan wij samen naar bed. Zodra zij slaapt kruip ik weg. En zo slaapt ze 2uur of langer. Probeer zo nu en dan gaat bedje, maar dat wordt hem niet. Ze is ook wel ondertussen een wijs meisje, maar ik ga het gevecht echt niet aan. Ik vind andere dingen belangrijker dan alleen kunnen slapen