23 Reacties

4 jaar geleden

Vorige week 4,5 mnd en 40 cm. Dat is 1 lijntje onder gemiddeld

4 jaar geleden

Mijn dochtertje had met 5 maanden 40.2 cm. Als de curve gewoon netjes door loopt is het goed denk ik? Mijn dochtertje was vanaf het begin al wat kleiner dan gemiddeld.

4 jaar geleden

Okee dan valt het misschien wel mee. Haar hoofdje was ook afgeplat dus wel doorverwezen naar kinderfysio

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is 5 maanden en 2 weken en vandaag gemeten hoofdomtrek was 40.5 Ze is wel klein geboren

4 jaar geleden

Reactie op charlotte-g24

Okee dan valt het misschien wel mee. Haar hoofdje was ook afgeplat dus wel ...
Dat was bij ons ook zo! 😊

4 jaar geleden

Mijn dochter loopt op het onderste lijntje, ik dacht nu op 5 maanden in de buurt van 38 cm, en ik ben zelfs ingeleid omdat haar hoofd zo klein zou zijn. Tot nu toe heeft dat er voor mijn man voor veel zorgen gezorgd(omdat hij niet bij controles mee mocht kon hij geen vragen stellen en ging Googlen, en dan is het altijd een superheftig syndroom natuurlijk). Ik moet nu ook over paar weken extra komen, maar ze doet het enorm goed, ontwikkelt zich hardstikke snel en is gewoon een vrolijke baby. En je kan er ook nog eens niets aan doen. Ze is ook licht, en daar kan je nog iets met vaker eten aanbieden doen, maar hoofdgroei is niet te trainen ofzo... Zolang ze qua ontwikkeling lekker blijft doorgaan zou ik helemaal geen zorgen maken..

4 jaar geleden

Reactie op D0minique

Mijn dochtertje had met 5 maanden 40.2 cm. Als de curve gewoon netjes door ...
Maar is jouw dochtertje ook geboren met 40 weken?

4 jaar geleden

Reactie op Lauts

Mijn dochter loopt op het onderste lijntje, ik dacht nu op 5 maanden in de ...
Misschien zegt het ook wel helemaal niet zoveel. Is haar hoofdje ook afgeplat?

4 jaar geleden

Bij ons was de vorige controle echt te weinig gegroeid, maar gister was het weer mooi gestegen. Hoofdjes groeien echt nog hard t/m 6 maand.

4 jaar geleden

Zoontje 5 maanden, 40.2cm ook geen reden tot zorg. Ik vond het ook eng klinken..

4 jaar geleden

Hier 45 cm, bovengemiddeld 😅 ze zeiden er niks over, dus zal wel goed zitten dan denk k

4 jaar geleden

Mijne had bij geboorte en zelfs bij 37 weken een kleiner hoofd liep 2 weken achter ik maakte me ook zorgen eerst maar was ook niet om zorgen over temaken sommige baby's hebben gewoon een kleiner hoofd en sommige een waterhoofd haha😅 mijne is nu 5 maanden was met 42 weken geboren met 3100 gr en voor zijn doen groeit hij goed 👌

4 jaar geleden

Reactie op charlotte-g24

Misschien zegt het ook wel helemaal niet zoveel. Is haar hoofdje ook afgepl ...
Nee, gewoon klein hoofd. Maar m'n zus moet met snowboarden ook een kinderhelm op dus denk dat het gewoon familie dingetje is, haha.

4 jaar geleden

Mijn kleine man had in het begin ook echt een klein hoofd. Nu zit hij nog steeds onder de curve, maar wel iets voller geworden. Ik heb zelf ook een klein hoofd en kan ook kinderpetjes enzo op. Ik zou me niet teveel zorgen maken denk ik...

4 jaar geleden

Ik heb zelf ook geen groot hoofd en mijn meisje zit met 41cm precies op de 0 lijn. Maar haar lengte is boven de +1 dus in verhouding klein, maar ik vind het allemaal prima. Ik heb een blije gelukkige baby die niets mankeert.... behalve waarschijnlijk ad(h)d🤣🤣🤣 want dat hebben papa en mama ook🥰

4 jaar geleden

Je moet altijd kijken of ze hun eigen curve mooi opvolgen.. als ze al sinds de geboorte op een lage lijn staan is het normaal da ze doorheen de groei op een lage lijn blijven staan.. das zelfs heel goed

4 jaar geleden

Hier dochtertje met 5 maanden en 1 week, 42 cm. ☺️

4 jaar geleden

Ons baby’tje zit nu met 6 maanden op 41cm. Heel de zwangerschap is er over een te klein hoofdje gezeurd en daarna ook. Gelukkig groeit hij op zijn eigen lijntje. Hoofd bij de geboorte was trouwens 33cm. Wat was die van jullie bij de geboorte?

4 jaar geleden

Maar de groei van t hoofdje van onze dochter is wel degelijk iets afgezwakt, vandaar ook de zorgen. Volgende week naar de kinderfysio voor de afplatting ook. Zij onderzoeken haar hoofdje ook.

4 jaar geleden

Reactie op mamavanjinne

Ons baby’tje zit nu met 6 maanden op 41cm. Heel de zwangerschap is er over ...
Bij ons is de hoofdomtrek niet gemeten bij de geboorte. Weet wel dat haar hoofdomtrek bij 4 weken 36 cm was.