10 Reacties

2 jaar geleden

Geen idee wat het kan zijn. Als ie er geen last van heeft zou ik het even aankijken. Vooral opletten dat hij luchtig gekleed is, ook in bed, zodat ie z'n warmte wel kwijt kan. En veel laten drinken. Meer kan je niet doen. Als het echt lang aanhoudt, zou ik wel even de huisarts bellen. En mocht ie nou wel last ervan krijgen, dan zou ik een paracetamol geven. Sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op Roos8102

Geen idee wat het kan zijn. Als ie er geen last van heeft zou ik het even a ...
Ja vinden het ook erg gek... hij heb een dunne pyjama aan met een zomerslaapzak zonder mouwtjes. Drinken doet ie wel echt goed. Afgelopen nacht vanaf 9u savonds tot half 7 ochtend 3x verschoond zoveel dat ie geplast had! Zetpil zitte er ook in, net nog voor het slapen gaan

2 jaar geleden

Reactie op Mvs2409

Ja vinden het ook erg gek... hij heb een dunne pyjama aan met een zomerslaa ...
Volgens mij doe je dan wat je kan en zit er niks anders op dan even afwachten. Als het voor jouw gevoel lang of te lang duurt, gewoon even contact opnemen met de huisarts. Die zullen nooit zeggen dat je teveel belt, begrijpen je en hebben wat meer kennis over wat het zou kunnen zijn. Hopelijk is de koorts gewoon snel over, dat zou lekker zijn!

2 jaar geleden

Reactie op Roos8102

Volgens mij doe je dan wat je kan en zit er niks anders op dan even afwacht ...
Als ik onze huisarts bel met deze symptomen krijg ik te horen kan 3 dagen duren zolang die speelt niks aan de hand. Augustus 2x gebeld toen die benauwd was en veel hoesten, ja hoesten kan 4 weken aanhouden en zolang hij eet en drinkt is er nog geen nood aan de man. Dag later 40 graden koorts, ik weer gebeld werd ik weer afgescheept in 1e instantie maar bleef aandringen om toch naar longen te luisteren, en dan uiteindelijk horen van de HA maar goed dat je bent gekomen want dit zat tegen dubbele longontsteking aan, als de antibiotica en puf niet aanslaat per direct ziekenhuis. Sindsdien ben ik er niet zo happig op omdat het zo moeizaam gaat bij ons...

2 jaar geleden

Reactie op Mvs2409

Als ik onze huisarts bel met deze symptomen krijg ik te horen kan 3 dagen ...
Oja erg begrijpelijk dan! Vervelend dat je huisarts zo reageert! Maar ga inderdaad op je gevoel af. Jij merkt zelf het beste hoe het echt gaat met je kind. Liever een keer teveel naar de huisarts dan te weinig

2 jaar geleden

Heb je meteen een zetpil gegeven toen je erachter kwam dat hij 39.4 had? Dan is het vreemd dat de koorts niet zakt en zou ik zeker even de ha bellen. Baby's/peuters kunnen 'zomaar' hoge koorts krijgen. Daar hoeft niet per sé een reden voor te zijn. Het kan ook zomaar ineens weer weg zijn. In ieder geval veel water laten drinken. Veel beterschap!

2 jaar geleden

Reactie op Jackas

Heb je meteen een zetpil gegeven toen je erachter kwam dat hij 39.4 had? Da ...
Uiteraard! Snachts om 5u was het 39 graden en kwart voor 7 38, 12u smiddags verhoogd naar 39.8 om 2u 39 graden precies en net om 19u was t weer 40.4

2 jaar geleden

Wij hadden dit laatst ook! Drie dagen hoge koorts uit het niets (verder ook nergens last van) en zetpil liet de koorts niet zakken.. ik vond het zo vreemd! Op dag 4 zakte de koorts en opeens uitslag over het hele lichaam. Dat was na twee dagen ook weer weg. Dat bleek dus de zesde ziekte te zijn! Heel normaal op deze leeftijd en hoef je niks aan te doen. Wie weet is dat bij jou kindje ook…

2 jaar geleden

Reactie op VadXx

Wij hadden dit laatst ook! Drie dagen hoge koorts uit het niets (verder ook ...
O ik hou her in de gaten! Net dokter geweest alles was goed in zn lijfje, zetpillen werken hier wel tegen verhoging gelukkig

2 jaar geleden

Reactie op Mvs2409

O ik hou her in de gaten! Net dokter geweest alles was goed in zn lijfje, z ...
Wat goed dat je toch bent geweest! Dat geeft hopelijk ook weer wat rust.