Kraamzorg regelen

Verwijderd lid
2 maanden geleden
Volgen
Lieve dames, Ik heb een vraag over het regelen van kraamzorg. Wanneer moet je dit ongeveer gaan doen (ben nu 4+5)? En waar letten jullie op bij het uitzoeken van de kraamzorg? Op de website van onze verloskundigepraktijk staan een aantal kraamzorgpraktijken die zij adviseren. Maar ja, hoe weten we nou welke bij ons past en waar we op moeten letten? Heeft iemand tips? Alvast onwijs bedankt! Groetjes, Esmy
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
14 reacties
DebbbJ
2 maanden geleden
Ik zou sowieso bekijken wat welke aanbieders door je verzekering vergoed worden. Wanneer je het moet aanvragen weet ik even niet meer, misschien staat het op 1 van hun websites? Wij hebben toen op gevoel gekozen, nadat we alle sites hadden bekeken. Bij de intake hadden wij ook een goed gevoel, we konden alle wensen doorgeven. Vonden het erg belangrijk dat de kraamzorg niet bang zou zijn voor onze berner sennen, en hem er ook bij betrok. Dit deed zij fantastisch! Ook vond ik het heel belangrijk dat ze mij niet ging pushen om borstvoeding te geven, dat wilde ik niet. Alle punten waren top! Het is allemaal heel persoonlijk, wij hebben toen gekozen voor zinkraamzorg.
  • Rapporteren
marge
2 maanden geleden
Wij kennen gelukkig via via een goede kraamzorg. Ik ben er persoonlijk een voorstander van van 1 kraam zorg in die periode. Geen wisselingen van zorg. Ik welke regio woon je? Ik ben nu 7+2. Heb de aanvraag al gedaan. Maar volgens mij is het advies nu voor week 10 of 12
  • Rapporteren
Lamenly
2 maanden geleden
Je kunt altijd de sites van de kraamhulp bekijken, hier staat vaak hun manier van werken op. Ook krijg je een intake gesprek van te voren. Ga niet zomaar af op wat andere mensen zeggen, bij ons werd de kraamhulp afgeraden maar ik en mijn schoonzus hebben echt een topper van een kraamhulp gehad. (Ontbijt op bed, iedere dag vers fruit mee e.d.) Wij kiezen de tweede keer voor de zelfde.
  • Rapporteren
TrotseMama-25
2 maanden geleden
Hi, Ik ben nu ook zover en heb het al meteen geregeld. Bij mijn vorige zwangerschap had ik rond de 14 weken gebeld en gemaild en bij veel kraamverzorgsters kreeg ik te horen dat ik wel erg laat was. Dus vandaar dat ik het meteen heb geregeld. (Kan geen kwaad als het maar geregeld is.) Hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes
  • Rapporteren
ImkeV
2 maanden geleden
Ik ga het na de eerste echo (met 7+5) regelen. Dan weet ik hopelijk dat alles goed zit.. 🥰
  • Rapporteren
snelvin
2 maanden geleden
Wij zijn nou 7+5 en hebben gelijk vanaf het moment dat we wisten dat we zwanger waren kraamhulp geregeld etc! Word bij ons ook aangeraden!
  • Rapporteren
Anoniempje29-2019
2 maanden geleden
Pfoe, ik had verwacht hier voorlopig nog niet over na te hoeven denken... ik lees inderdaad tussen de 10e en 12e week. Ik zal me er dit weekend eens over buigen 😊
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Onwijs bedankt! Mijn man en ik gaan vanavond op de websites kijken en dan gaan we de kraamzorg ook al regelen. Bedankt allemaal voor jullie reacties!!
  • Rapporteren
Coobs
2 maanden geleden
Op mijn to do lijst van internet staat week 16.
  • Rapporteren
Poedywoedy
2 maanden geleden
Vorige zwangerschap puur op de website afgegaan die mij het meeste aansprak 😅 maar ip moet dat voor je 16e week zwangerschap ik regel het als ik de 12 weken voorbij ben
  • Rapporteren
SoesieQ
2 maanden geleden
Hallo Esmy, Ik ben zwanger van de 2e. Ons is bij de eerste, kraamzorg1op1 goed bevallen. Het zijn ZZP-ers. Eerder las ik deze al bij iemand anders. Je weet zeker dat dezelfde kraamhulp komt en niet een ander omdat je 2 of 3 weken te vroeg/te laat bent. Bij een instelling is dat anders. We gaan nu voor dezelfde kraamhulp. De aanvraag staat er. Nu maar hopen dat ze kan. 🤞 Bijkomend voordeel is dat ze zelf haar tijd mag bepalen. Zo kwam ze 4 weken na de bevalling nog voor 2 uurtjes om te helpen met borstvoeding. Erg fijn en vertrouwd, omdat ze bekend met ons is. Succes met het vinden van een fijne kraamhulp. De juiste is goud!
  • Rapporteren
Boompje1984
2 maanden geleden
Zodra de eerste echo goed is, dan gaan we de kraamhulp regelen. Een van mijn vriendinnen werkt bij Kraamzus.
  • Rapporteren
xTessx
2 maanden geleden
Zodra we 9 maart goede echo hebben gaan we het regelen!
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Reactie op SoesieQ
Hallo Esmy, Ik ben zwanger van de 2e. Ons is bij de eerste, kraamzorg1op1 goed bevallen. Het zijn ZZP-ers. Eerder las ik deze al bij iemand anders. Je weet zeker dat dezelfde kraamhulp komt en niet een ander omdat je 2 of 3 weken te vroeg/te laat bent. Bij een instelling is dat anders. We gaan nu voor dezelfde kraamhulp. De aanvraag staat er. Nu maar hopen dat ze kan. 🤞 Bijkomend voordeel is dat ze zelf haar tijd mag bepalen. Zo kwam ze 4 weken na de bevalling nog voor 2 uurtjes om te helpen met borstvoeding. Erg fijn en vertrouwd, omdat ze bekend met ons is. Succes met het vinden van een fijne kraamhulp. De juiste is goud!
Bedankt voor je reactie. De kraamzorg die jullie hebben klinkt echt heel fijn! We gaan ons er nu eens in verdiepen! 😊
  • Rapporteren