16 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb 'm ook gekocht :) nog geen baby op kunnen laten slapen dus echt advies heb ik niet

5 jaar geleden

Mijn zusje heeft de krummelur gekocht. Gebruikt hem nu 8 maanden en ze is er erg tevreden over. Ik ga m ook aanschaffen.

5 jaar geleden

Ik ben op onderzoek uit gegaan en de himlavalv van ikea kwam als beste uit de test bij de consumentenbond (onderzoek uit 2019 en 2020). De krummelur stond op plek 3. Ik zal even de resultaten hier overnemen: Himlavalv Testoordeel 8,3 Prijs € 120 Lichaamsondersteuning 7,3 Vochtdoorlating 7,8 Luchtdoorlating 10 Veiligheid 10 Krummelur Testoordeel 8,0 Prijs € 40 Lichaamsondersteuning 7,2 Vochtdoorlating 5,6 Luchtdoorlating 5,1 Veiligheid 10 Luchtdoorlating schijnt belangrijk te zijn. Hoe slechter de luchtdoorlating, hoe minder goed het kindje zijn warmte kwijt kan. En als het zijn warmte niet kwijt kan, is de kans op wiegendood schijnbaar groter.

5 jaar geleden

Ik ben zelf voor de aerosleep matras gegaan, heb me laten adviseren in een babywinkel

5 jaar geleden

Ik heb ook de Krummelur, baby komt alleen pas in oktober ;)

5 jaar geleden

Reactie op Hanneke90

Ik ben op onderzoek uit gegaan en de himlavalv van ikea kwam als beste uit ...
Ik ben ook voor de himlavalv gegaan! Inderdaad ook door naar de best geteste te kijken bij de Consumentenbond.

5 jaar geleden

Kindje komt pas in oktober, dusnog geen ervaring maar ik ben ook voor Krummelur gegaan. Komt goed uit test Consumentenbond en omdat een pasgeboren baby niet op de aerosleep of himlavalv mag slapen.

5 jaar geleden

Reactie op eMO

Kindje komt pas in oktober, dusnog geen ervaring maar ik ben ook voor Krumm ...
Op de himlavalv mag een pasgeboren baby zeker wel slapen hoor!

5 jaar geleden

Reactie op eMO

Kindje komt pas in oktober, dusnog geen ervaring maar ik ben ook voor Krumm ...
Waarom zou een pasgeboren baby volgens jou niet op een Himlavalv matrasje mogen slapen?

5 jaar geleden

Reactie op ..Marit..

Waarom zou een pasgeboren baby volgens jou niet op een Himlavalv matrasje m ...
Kraamzorg raad dit af omdat er ook koude lucht richting het kindje gaat en niet alleen de warmte van het kindje eruit.

5 jaar geleden

Ik ben voor de Pelleplutt gegaan. Die kwam ook goed uit de test van de Consumentenbond 😊

5 jaar geleden

Reactie op SimoneSieb

Kraamzorg raad dit af omdat er ook koude lucht richting het kindje gaat en ...
Bedankt voor je reactie! Bijzonder dat deze matras dan als beste uit de test komt. Ik zat namelijk te overwegen om deze matras aan te schaffen. Ga mijn kraamzorg even contacten hierover.

5 jaar geleden

Reactie op ..Marit..

Bedankt voor je reactie! Bijzonder dat deze matras dan als beste uit de tes ...
Stel dat je kindje in het begin in een cosleeper of wiegje slaapt, dan kan dit matrasje volgens mij prima. Tegen de tijd dat je kindje in zijn ledikantje slaapt, kan hij/zij zichzelf warm houden. Maar overleggen met de verloskundige is altijd een goed idee, wie weet heeft die nog tips!

5 jaar geleden

Kraamzorg dus, niet de verloskundige...

5 jaar geleden

Reactie op ..Marit..

Bedankt voor je reactie! Bijzonder dat deze matras dan als beste uit de tes ...
Graag gedaan 🥰

5 jaar geleden

Bedankt voor al jullie reacties! Ik vraag het ook nog even na bij de kraamzorg en als zij het goedkeuren ga ik voor de krummelur