16 Reacties

5 jaar geleden
Mijn zusje heeft de krummelur gekocht. Gebruikt hem nu 8 maanden en ze is er erg tevreden over. Ik ga m ook aanschaffen.

5 jaar geleden
Ik ben op onderzoek uit gegaan en de himlavalv van ikea kwam als beste uit de test bij de consumentenbond (onderzoek uit 2019 en 2020). De krummelur stond op plek 3. Ik zal even de resultaten hier overnemen:
Himlavalv
Testoordeel 8,3
Prijs € 120
Lichaamsondersteuning 7,3
Vochtdoorlating 7,8
Luchtdoorlating 10
Veiligheid 10
Krummelur
Testoordeel 8,0
Prijs € 40
Lichaamsondersteuning 7,2
Vochtdoorlating 5,6
Luchtdoorlating 5,1
Veiligheid 10
Luchtdoorlating schijnt belangrijk te zijn. Hoe slechter de luchtdoorlating, hoe minder goed het kindje zijn warmte kwijt kan. En als het zijn warmte niet kwijt kan, is de kans op wiegendood schijnbaar groter.

5 jaar geleden
Reactie op ..Marit..
Waarom zou een pasgeboren baby volgens jou niet op een Himlavalv matrasje m ...
Kraamzorg raad dit af omdat er ook koude lucht richting het kindje gaat en niet alleen de warmte van het kindje eruit.

5 jaar geleden
Reactie op SimoneSieb
Kraamzorg raad dit af omdat er ook koude lucht richting het kindje gaat en ...
Bedankt voor je reactie! Bijzonder dat deze matras dan als beste uit de test komt. Ik zat namelijk te overwegen om deze matras aan te schaffen. Ga mijn kraamzorg even contacten hierover.

5 jaar geleden
Reactie op ..Marit..
Bedankt voor je reactie! Bijzonder dat deze matras dan als beste uit de tes ...
Stel dat je kindje in het begin in een cosleeper of wiegje slaapt, dan kan dit matrasje volgens mij prima. Tegen de tijd dat je kindje in zijn ledikantje slaapt, kan hij/zij zichzelf warm houden. Maar overleggen met de verloskundige is altijd een goed idee, wie weet heeft die nog tips!

5 jaar geleden
Reactie op ..Marit..
Bedankt voor je reactie! Bijzonder dat deze matras dan als beste uit de tes ...
Graag gedaan 🥰

5 jaar geleden
Bedankt voor al jullie reacties! Ik vraag het ook nog even na bij de kraamzorg en als zij het goedkeuren ga ik voor de krummelur