Sinds een paar nachten heb ik echt ontzettend last van kuitkrampen en kramp in mn voeten/tenen.
Bij de minste draai, schiet het er al in.
Ik drink voldoende, dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen.
Iemand meer hier last van of tips voor?
Ik heb inderdaad in bed ook vaak kuitkramp, tot nu toe schiet het er elke keer nét niet in. Drink 2,5 liter per dag dus dat kan het ook bij mij niet zijn. Ik lees mee 😊
Zo vervelend en herkenbaar. Ze zeggen dat het volgende kan helpen:
• Water drinken
• Magnesium nemen
• Banaan eten voor het slapen
• Sunlight zeepje bij het voeteneinde leggen
Ik doe de eerste 2 al, maar merk nog niet heel veel verschil. Wie weet bij jou wel?
Ik had al voor mijn zwangerschap vaak kuitkrampen 's nachts. Was er dus ook bang voor dat ik tijdens mijn zwangerschap veel vaker last zou krijgen van kuit krampen.
Uit voorzorg ben ik vanaf het begin magnesium tabletjes gaan slikken, elke ochtend eentje. Daarnaast drink ik inderdaad voldoende, maar dat deed ik altijd al.
Tot nu toe, 21 weken, nog geen krampen gehad! 😁
Zeer herkenbaar!! Ik zit er nu tegen aan. Vorige zwangerschap was het bijna dagelijks raak tegen het einde van de zwangerschap. Ik weet nog steeds niet hoe het me lukte om zo snel met mijn dikke buik uit bed te springen 😁
Zwangeren hebben een verhoogde behoefte aan magnesium. Bij een tekort kan dat zich uiten in spierkrampen. Ik zou een magnesium bisglycinaat of malaat nemen. Ook een bad met magnesiumkorrels werkt goed.
Ik heb ook last van kramp in mn kuiten! Wordt s ochtends met spierpijn wakker haha. Slikte al magnesium maar dat helpt dus blijkbaar niet. Miss meer water drinken.
Ik gebuik sinds een aantal dagen magnesium olie.. smeer het voor het slapen gaan onder mijn voeten.. nog geen kramp weer gehad. Voorheen wel elke nacht extreem last van..Of het is toeval.. hihi