17 Reacties
5 jaar geleden
Je berekent het gewicht van je kleine x 150 cc wat daar totaal uitkomt verdeel je over de flessen op een dag bij mij krijgt ze bvb 5x 165 cc = 825 totaal ze hoeft qua gewicht totaal 780 cc. Maar ze geeft zelf aan dat ze meer wilt.
5 jaar geleden
Mijn zoontje krijgt BV, na zijn 3 dagvoedingen krijgt hij 90ml melk en na zijn laatste voeding geef ik hem 150ml KV.
5 jaar geleden
Reactie op Essy29
Ik zou het niet weten vandaar de vraag ook, de vroedvrouw heefte dit vertel ...
Hmm vreemd! Is dat misschien niet in combinatie met hapjes ofzo? Ik lees online alleen maar dat naarmate je baby groeit en zijn gewicht gestaag toeneemt, zijn voedingsbehoefte ook zal stijgen. Maar misschien dat iemand anders een verklaring heeft 🙈. Kon je vroedvrouw zelf niet verklaren waarom je baby minder cc nodig heeft naarmate die ouders wordt?
5 jaar geleden
Ik heb hier ook nog nooit van gehoord, ik bereken het zelf ook nog steeds met 150cc, maar ben net even gaan googlen en kwam dit tegen van la leche league:
De hoeveelheid melk die een baby drinkt is afhankelijk van zijn leeftijd en gewicht. Baby’s hebben per kilogram lichaamsgewicht 100 tot 150 ml melk per dag nodig. De hoeveelheid melk per kilogram lichaamsgewicht daalt geleidelijk naarmate de baby ouder wordt.
Een jonge baby tot één maand oud heeft ongeveer 150 ml melk per kilo lichaamsgewicht nodig. In de tweede maand wordt uitgegaan van 140 ml, de derde maand 130 ml, de vierde maand 120 ml en de vijfde maand 110 ml. Is je baby zes maanden of ouder, dan zal hij – als hij volledig of voornamelijk borstvoeding krijgt - ongeveer 100 ml per kilogram lichaamsgewicht drinken.
Maand 1: 150 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 2: 140 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 3: 130 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 5: 110 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 6: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Ouder dan 6 maanden: 100 ml x gewicht in kg / aantal
Maar vind het zelf een apart verhaal dat een groeiende baby minder voeding nodig zou hebben naarmate ze groter worden, die van mij krijgt iets meer dan dat ze zou moeten hebben met de berekening van 150, als ik dr minder zou geven zou ik geen blije baby hebben. Ik denk dat je het beste gewoon naar je kleine kan kijken wat die nodig heeft
5 jaar geleden
Reactie op Jessica1107
Ik heb hier ook nog nooit van gehoord, ik bereken het zelf ook nog steeds m ...
Mijn kleine is +/- 6kg, krijgt 5 flesjes en drinkt op een dag ongeveer 930ml, als ik deze berekening zou maken zou ze 780ml op een dag mogen, dus zou ik een flesje moeten schrappen of dr flesjes kleiner maken. Het zijn gelukkig maar richtlijnen, je kleine geeft zelf aan hoeveel voeding ze nodig heeft, dus zou me niet te druk maken om berekeningen
5 jaar geleden
Reactie op Jessica1107
Die van mij drinkt sinds 2 weken heel slecht, ervoor dronk ze heel goed. Nu denk ik dat het de sprong 3 is. Hopelijk
gaat het snel voorbij. Als ik de berekening op 150/kg/dag doe kom ik sowieso niet de laatste 2 weken op de hoeveelheid ml per dag. Daarom vond in het een beetje raar. Normaal zou ze dan 944ml per dag moeten drinken en ben al heel blij als ze 620ml haalt per dag😱
5 jaar geleden
Reactie op Essy29
Die van mij drinkt sinds 2 weken heel slecht, ervoor dronk ze heel goed. N ...
Hier ook met sprong 3 opeens slecht drinken! Kan er bij horen helaas.. en inderdaad ook gehoord/gelezen dat de berekening anders wordt naarmate de leeftijd. Je baby wordt ook zwaarder dus anders zouden de ml ook wel erg flink oplopen.. als je baby meer wilt prima, maar andere zit je met die “lage” berekening gewoon goed
5 jaar geleden
Reactie op Jessica1107
Het is dan wel minder ml maar baby wordt zwaarder hè.
Zou de kleine eerst 150ml x 3,5 kilo krijgen in maand 1 (525ml), in maand 3 is het 130ml x 6 kilo (780ml).
Wij gingen met 9/10 weken van 120 ml flesjes naar 150 ml. De kleine begon super veel terug te geven, elke keer grote hydrofiele doeken nat De maaggrootte kon de 150 ml nog niet aan. Nu is ze een tevreden 120 ml drinker zonder al te veel spugen.
5 jaar geleden
Reactie op VogelsT
Het is dan wel minder ml maar baby wordt zwaarder hè.
Zou de kleine eerst ...
Daarom, het blijven richtlijnen :) gelukkig geven die kleintjes zelf goed aan wat ze nodig hebben
5 jaar geleden
Hier was ik dus ook benieuwd naar. Ons ventje zit op lengte en gewicht boven gemiddelde. Hij is echt heel tevreden en slaapt goed maar alleen als hij rond de 180 (6 schepjes) x6 krijgt. Probeer er niet aan toe te geven maar kom er uiteindelijk wel vaak op uit aan het eind van de dag.. toch johannesbrood pitmeel misschien proberen? Ik vraag me ook als ik gewoon aan zijn behoefte blijf voldoen en prima groeit en niet onnodig vet -vet is (nu gewoon lekker rond en gezond) wat de gevolgen van boven het advies geven kunnen zijn.