60 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mamaoftwo

Wat jij zegt herkenbaar. Ik ben morgen 5 weken.. zo spannend. En ik lijk we ...
Jaa haha je gaat er mee naar bed en staat er mee op ❤💙🤰👶

4 jaar geleden

Wat ben ik blij om dit te lezen! Ik ben nu zo'n 4 weken ver. De eerste 2 weken was ik erg misselijk en enorm pijnlijke borsten, eerst dacht ik dat ik de griep had... maar voor zekerheid toch een test gedaan en die was positief! Nu voel ik me plots veel beter. Misselijkheid is zo goed als weg. Borsten doen minder pijn... ik ben dus ook een beetje in paniek.. Ik mag morgen wel naar de gynaecoloog om mij gerust te stellen. Gewoon om te kijken als het vruchtje goed ingesnesteld zit.

4 jaar geleden

Reactie op Jcousinne

Wat ben ik blij om dit te lezen! Ik ben nu zo'n 4 weken ver. De eerste 2 we ...
Ik mag vrijdag! Je leeft er toch wel een soort naar toe hé, wat een spanning dit! Succes💛

4 jaar geleden

Heeeeeel herkenbaar! Ik ben morgen 5 weken, en maak me continu zorgen als ik ineens niks meer voel. Gisterochtend stond ik heel misselijk op en had ik suuuper pijnlijke borsten. Deze ochtend: niks! Niet misselijk, ook niet heel gevoelige borsten. Paniek! Ik heb liever dat ik dus continu misselijk ben of wat dan ook, iets, een teken van leven zodat ik weet dat alles goed gaat daarbinnen. Vind het echt heel vervelend dat ik er zo mee bezig ben dat het mis kan gaan, maar de kinderwens is bij mij heel groot en ben nu na 1 jaar proberen eindelijk zwanger dus ik koester het heel erg. En heb teveel nare verhalen om me heen gehoord over miskramen dus waarom zou t bij mij niet gebeuren...zucht. Irritant die onzekerheid! En je hebt er toch geen invloed op, dus we moeten gewoon genieten meiden! Maar ja...makkelijker gezegd dan gedaan....zucht...

4 jaar geleden

Het zegt allemaal niet zo veel... want zelfs als het mis gaat zijn de hormonen die de kwaaltjes veroorzaken niet ineens uit je lichaam verdwenen. En je kan daarna ook gewoon nog positief testen. Het beste wat je voor het kindje kan doen is proberen zo relaxt mogelijk te zijn..

4 jaar geleden

Reactie op Loeb89

Heeeeeel herkenbaar! Ik ben morgen 5 weken, en maak me continu zorgen als i ...
Hee Sanneloes, Ik herken precies wat je zegt, ben via het ziekenhuis lange tijd in een traject geweest om zwanger te worden en inderdaad angst voor een miskraam is groot. Gelukkig zijn hier een hoop vrouwen waarbij de kwaaltjes weg lijken te gaan, maar inderdaad een teken van leven door die kwaaltjes is wel fijn soms. Hopelijk blijkt bij iedereen gewoon alles goed te zijn. Het is gewoon zo spannend allemaal en wachten op een echo lijkt zo lang!

4 jaar geleden

Ik heb ook hetzelfde vervelend he. Je maakt je gewoon steeds zorgen ik ben over 1.5 week aan de beurt. Wachten duurt lang....

4 jaar geleden

Nou, waar het even weg leek verging ik vannacht om 0.45 ineens weer van de lage buikkramp/bandenpijn. Weet dan gewoon niet waar ik het zoeken moet. Ik teken iig voor de light versie voor de overige maanden 🙈😂

4 jaar geleden

Reactie op Wishful

Nou, waar het even weg leek verging ik vannacht om 0.45 ineens weer van de ...
Hier vannacht hetzelfde! Duurde niet heel lang, denk 10 minuutjes maar daarna slaap ik zo licht voor mn gevoel en vroeg wakker.

4 jaar geleden

Reactie op Wishful

Nou, waar het even weg leek verging ik vannacht om 0.45 ineens weer van de ...
Oh dit herken ik.. waar ik soms heel de dag niks voel heb ik laat in de avond of in de nacht ineens die krampen. Eergister wist ik ook niet waar ik het zoeken moest.. heb meteen maar een kruik besteld voor de volgende keer! Ook merk ik dat ik licht slaap.. ik lig lang na te denken over alles (wat iedereen denk ik nu wel heeft) maar ik word van alles wakker.. zelfs als mijn vriend zich omdraait. Overdags kan ik het redelijk los laten als ik mezelf maar bezig hou(behalve het vele plassen herinnert mij er dan aan).. maar ook die rommelende darmen en pijn/krampe onder in de rug die sommige hebben herken ik. En hoewel ik al die sypthomen niet prettig vind.. word ik heel onzeker als ik ze niet voel!

4 jaar geleden

Reactie op Shelbyy

Nou die kou is echt vreselijk. Zodra ik thuis kom begint het totdat ik mez ...
Nou het is inderdaad wel een echtw zwangerschapskwaal. Heb er normaal nooit last van. Soms ook ineens heel warm en dan weer koud

4 jaar geleden

Oh dit herken ik.. waar ik soms heel de dag niks voel heb ik laat in de avo ...
Gedeelde smart “gelukkig” 😉 Blijf me alleen verbazen over de heftigheid ervan. En dat nu al 🙈 Dat lichte slapen herken ik ook heel goed, word van alles wakker, vaak ook heel vroeg maar niet uitgerust. Zelfs al 2 middagen een uurtje geslapen omdat ik het niet trok. We gaan dapper door...

4 jaar geleden

Voor m'n rust ( hoe stom het ook is) toch maar weer even een testje gedaan. De laatste testen waren op m'n NOD en nog niet donker. (Nu 5w +3) Dus dit voelt als een rust dat het 2 mega duidelijke strepen zijn. Wauw wauw wauw. Wat blijft het bijzonder maar onzeker. Succes lieve meiden, fijn dat we elkaar hebben!!

4 jaar geleden

Reactie op Dieneke1985

Nou het is inderdaad wel een echtw zwangerschapskwaal. Heb er normaal nooit ...
Jaa precies, dat je alle dekens van je afrukt door de warmte en 2 min daarna weer ligt te kauw kleunen!

4 jaar geleden

Reactie op Wondertje1234

Voor m'n rust ( hoe stom het ook is) toch maar weer even een testje gedaan. ...
Ik heb zojuist ook een test gedaan. Ben 5+4. Ben ook blij dat ik een duidelijke streep zie op deze test! Mijn eerste test was met Clearblue waarop zwanger 1-2 staat. Had die 2 dagen na NOD gedaan. Eerste echo is de 24e en heb echt nergens last van. Vandaar dat ik toch onzeker was en een test heb gedaan. Het is toch een opluchting!

4 jaar geleden

Reactie op Sara56

Ik heb zojuist ook een test gedaan. Ben 5+4. Ben ook blij dat ik een duidel ...
Heeerlijk zo'n bevestiging hea?! Hebje soms echt ff nodig. En vooral in deze periode.. Maar wie weet dat we over een week of 3 zeggen, tsjonge wat was dat een lekker tijd😅 Wat snel al de 24e zeg, heerlijk fijn zeg! Ook spannend! Maar echt iets om naar uit te kijken. Bij ons doen ze het pas met 10 weken, dus ik heb de 24e intake, maar pas de 10e een echo. Dus nog 4,5e week geduld. Maar ach, maandag waren het nog 5 weken, dus schiet op haha.

4 jaar geleden

Reactie op Wondertje1234

Heeerlijk zo'n bevestiging hea?! Hebje soms echt ff nodig. En vooral in de ...
Ja wilde eigenlijk geen test doen maar je krijgt toch die drang om het te doen haha. Die testen van de Action zijn ook spotgoedkoop, dus dan koop je ze ook snel! Mag met 8+2 op de eerste echo komen. Vind het super spannend. Is ons eerste kindje. Hopen dat het beebje gezond is! Nog 4,5 weken! Het lijkt lang, maar hopelijk gaat het snel! Nog eventjes geduld❤ Ik denk dat we idd nu klagen over het feit dat we geen kwaaltjes hebben, straks komen er nog momenten waarop we deze tijden zullen missen haha

4 jaar geleden

Heel irritant ja, ik heb hetzelfde. Sliep heel slecht, erg last van mijn darmen, super pijnlijke borsten... Dat is nu ineens een stuk minder, word je zó onzeker van :( Zeker omdat het vorig jaar mis is gegaan bij ons. Nog 12 dagen tot de eerste echo, aftellen!!

4 jaar geleden

Reactie op MaggyP

Hee Sanneloes, Ik herken precies wat je zegt, ben via het ziekenhuis lange ...
Heel spannend inderdaad! En het leuke is in de week dat ik de vitaliteitsecho mag doen is mn vriend op vakantie! Had ie al geboekt voordat ik zwanger werd, en ja hij wil daar wel bij zijn natuurlijk...dus dan moet ik nog een week éxtra wachten...anyways heb ik nu wel volop kwaaltjes de hele dag, buikpijn buikpijn buikpijn, mn darmen doen echt veel pijn en ik heb constipatie. Ook had ik vanmiddag op werk een grieperig gevoel, combi van koud/warm, misselijk duizelig. En lastig ook want vanavond had ik een borrel van werk, en ja mn collega's weten het natuurlijk nog niet (dat wil ik even zo houden) maar ik had het idee dat ik mega erg opviel met mijn thee en spa rood (normaal zit ik lekker aan de wijn), super moe, vaak moeten plassen en dan ook nog enorme buikpijn met ehhj ja "gas" dat er eigenlijk uit moest :-p niet echt een succes dus. Maar ja ik had de borrel zelf georganiseerd dus om nou helemaal af te haken met een of andere smoes...als alles goed gaat kan ik het op de volgende borrel over 2 maanden gewoon vertellen hahaha. Maar goed waar ik eerst soms ineens niks voelde en onzeker was, vind ik het nu dus wel goed genoeg, meer hoeft echt niet :-( zie er wel tegenop om naar werk te gaan als ik me zo de hele tijd ga voelen. Vooral nu, nu het nog "geheim" is en je hoopt niet al teveel op te vallen :-p

4 jaar geleden

Reactie op Loeb89

Heel spannend inderdaad! En het leuke is in de week dat ik de vitaliteitsec ...
Wel een fijn teken dat de kwaaltjes weer wat terug gekomen zijn zeg :)! Ik kan me voorstellen dat je denkt dat iedereen op zo'n borrel het dan door heeft gehad, wat had je als excuus gebruikt? Haha dat gas herken ik wel, super charmant. Ik weet niet of dit er ook bij hoort maar ik heb steeds last van boeren en eten opboeren en dan komt er een heerlijke lucht uit m'n mond :p. Verder lijken mijn kwaaltjes nog steeds minder dus ik ben n beetje bang soms dat t niet goed zit. Over een week de echo (17 feb) Wanneer heb jij de echo? Wanneer moet je weer naar werk? Ik snap wel dat je daar dan tegenop ziet. Ik start in maart met een nieuwe baan en heb een proefmaand dus weet echt niet of ik het dan al vertel.