12 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb hier ook al een tijdje last van! Erg vervelend. Zodra ik naar bed ga doe ik tiger balsem op me rug en een warme kruik tegen me rug aan. Dit werkt bij mij wel redelijk goed om de pijn te verminderen waardoor ik toch even wat kan slapen. Ik hoop dat je iets vind wat voor jou ook helpt, het is erg vervelend!

5 jaar geleden

Ik heb ook heel vaak last van lage rugpijn en een warm pittenkussentje kan dan wel even goed doen. Misschien ook eens lief in de ogen van je partner kijken voor een massage in lage rug voor je gaat slapen. ;-)

5 jaar geleden

Jaa ik ook last van sinds een weekje nu bijna 34 weken zwanger. Is mij verteld dat het ook door te veel op de rug liggen is. Ik lig nu veel op me zij en het is wel minder geworden. Zodra ik loop is er niets aan de hand. Alleen als ik ga liggen of wil opstaan.

5 jaar geleden

Pijnstiller voor het slapen en kruik tegen mn onderrug. Helpt soms wel en soms niet. Na een rustige dag heb ik minder last. Het heeft denk ik met het zwaarder worden van je buik te maken.

5 jaar geleden

Ik heb dit helaas nu al sinds een week dus al vanaf 32 weken...

5 jaar geleden

Ik merkte dat mijn matras te zacht werd (door de extra kilo's 😅). Sliep ook slechter, last van m'n rug. Zak er nu toch dieper in dan voor de zwangerschap. M'n man ligt op een wat steviger matras dus we hebben ff gewisseld van kant. Hoorde laatst ook dat je bijvoorbeeld een plank onder je matras kan leggen, daar heb ik geen ervaring mee maar misschien ook een optie om te proberen als je een zacht matras hebt

5 jaar geleden

Ik heb ook veel last van lage rugpijn en ben vandaag bij de fysio geweest. Hij heeft een aantal metingen gedaan en bij mij komt het door bekkeninstabiliteit (komt veel voor tijdens zwangerschap). Ik heb zooltjes meegekregen en hopelijk gaan die helpen. Zo’n warm matje helpt ook voor dit soort klachten zei hij. Je kunt ook YouTuben op bekkenklachten zwangerschap en daar een paar oefeningen vinden. Verder gaf hij me de oefening om een elastiek om mijn knieën te doen en vanuit een op mijn rug liggende positie te proberen mijn benen naar buiten te duwen.

5 jaar geleden

Ik heb een elektrisch massagekussen die mijn vriend elke avond tegen mijn rug legt. Is echt mijn redding. Ik laat hem meestal een kwartier aan staan en dan wordt de pijn minder. Neemt in ieder geval voldoende af om in slaap te kunnen vallen en tot halverwege de nacht te slapen. Slaap daarnaast met een dun kussen tussen mijn knieën om mijn bekken recht te houden.

5 jaar geleden

Dank voor al jullie reacties!! Fijn ( nouja fijn?!) Om te.horen dat het erbij hoort.... Zit niks anders op dan andere dingen uitproberen om de nacht beter door te kunnen. En hopen dat ik geen 6 weken op ons wondertje hoef te wachten haha. Hopelijk helpen deze tips voor elkaar!!

5 jaar geleden

Reactie op Wondertje1234

Dank voor al jullie reacties!! Fijn ( nouja fijn?!) Om te.horen dat het erb ...
Klinkt ook een beetje als bekkenpijn. Op je rug liggen en benen uit elkaar doen kan helpen. Daarna even je bilspieren een paar keer aanspannen. Dit ongeveer 5 tot 10 minuutjes 2 keer per dag. Tip gekregen van mijn fysiotherapeut en helpt mij enorm!

5 jaar geleden

Ik merkte dat mijn matras te zacht werd (door de extra kilo's 😅). Sliep oo ...
Hier precies hetzelfde gedaan! Fysio raadde ook oefeningen aan. Inmiddels lig ik iedere avond eerst een half uur op de grond omdat zelfs de matrassen niet meer helpen🙈 hij mag er nu wel uit