12 Reacties

5 jaar geleden
Ik heb hier ook al een tijdje last van! Erg vervelend. Zodra ik naar bed ga doe ik tiger balsem op me rug en een warme kruik tegen me rug aan. Dit werkt bij mij wel redelijk goed om de pijn te verminderen waardoor ik toch even wat kan slapen. Ik hoop dat je iets vind wat voor jou ook helpt, het is erg vervelend!

5 jaar geleden
Ik merkte dat mijn matras te zacht werd (door de extra kilo's 😅). Sliep ook slechter, last van m'n rug. Zak er nu toch dieper in dan voor de zwangerschap. M'n man ligt op een wat steviger matras dus we hebben ff gewisseld van kant. Hoorde laatst ook dat je bijvoorbeeld een plank onder je matras kan leggen, daar heb ik geen ervaring mee maar misschien ook een optie om te proberen als je een zacht matras hebt

5 jaar geleden
Ik heb ook veel last van lage rugpijn en ben vandaag bij de fysio geweest. Hij heeft een aantal metingen gedaan en bij mij komt het door bekkeninstabiliteit (komt veel voor tijdens zwangerschap). Ik heb zooltjes meegekregen en hopelijk gaan die helpen. Zo’n warm matje helpt ook voor dit soort klachten zei hij. Je kunt ook YouTuben op bekkenklachten zwangerschap en daar een paar oefeningen vinden. Verder gaf hij me de oefening om een elastiek om mijn knieën te doen en vanuit een op mijn rug liggende positie te proberen mijn benen naar buiten te duwen.

5 jaar geleden
Ik heb een elektrisch massagekussen die mijn vriend elke avond tegen mijn rug legt. Is echt mijn redding. Ik laat hem meestal een kwartier aan staan en dan wordt de pijn minder. Neemt in ieder geval voldoende af om in slaap te kunnen vallen en tot halverwege de nacht te slapen. Slaap daarnaast met een dun kussen tussen mijn knieën om mijn bekken recht te houden.

5 jaar geleden
Dank voor al jullie reacties!! Fijn ( nouja fijn?!) Om te.horen dat het erbij hoort.... Zit niks anders op dan andere dingen uitproberen om de nacht beter door te kunnen. En hopen dat ik geen 6 weken op ons wondertje hoef te wachten haha.
Hopelijk helpen deze tips voor elkaar!!

5 jaar geleden
Reactie op Wondertje1234
Dank voor al jullie reacties!! Fijn ( nouja fijn?!) Om te.horen dat het erb ...
Klinkt ook een beetje als bekkenpijn. Op je rug liggen en benen uit elkaar doen kan helpen. Daarna even je bilspieren een paar keer aanspannen. Dit ongeveer 5 tot 10 minuutjes 2 keer per dag. Tip gekregen van mijn fysiotherapeut en helpt mij enorm!