13 Reacties

4 jaar geleden
Ik vind het ook een gedoe. Gedurende de werkdag spoel ik de borstschilden af met koud en dan heet water. Thuis alles afwassen en dan in magnetronsterilisator. Denk er ook wel eens aan om het alleen af te wassen maar vooral als de melk 3 daagjes in de koelkast moet staan doe ik dat liever niet.
Ik laat het drogen op een droogrek. Twijfel ook altijd wat te doen als t niet helemaal droog is. Als er nog een beetje in zit dan stop ik de flesjes gewoon in de koeltas met de koelelementen. Heb het ook wel eens afgedroogd met keukenpapier maar dat vond ik ook weer gek, heb het idee dat ik dan toch weer iets wat niet schoon is in de flesjes ga stoppen

4 jaar geleden
Reactie op Isabellew
Ik vind dat ook irritant dat het drogen zo lang duurt.
Steriliseren julli ...
Ik steriliseer iedere dag. Nu in de ochtend maar na werk ga ik het savonds doen. Tussendoor was ik het heet af. En blijft inderdaad ook best vochtig, maar denk dat die druppeltjes schoner zijn dan het weer afdrogen met keukenpapier of een theedoek

4 jaar geleden
Reactie op coco28
Ik zet het gewoon zo in elkaar en “nat” in de ijskast. Tenzij ik het flesje ...
Dat wilde ik laatst ook doen, maar toen dacht ik, dan komen er toch juist weer eventuele bacteriën in via het kraanwater?

4 jaar geleden
Ik heb nog nooit gesteriliseerd. Vanaf dat je die sterilisator opent, is niets nog steriel 😉 in belgie zegt men nu sinds kort dat dit op zich ook niet meer nodig is, maar deed dit bij mijn zoontje 4 jaar geleden ook nooit. Gewoon wassen met warm water en zeep en af en toe in de vaatwasser. Ik laat alles na het afwassen gewoon uitlekken op een afdruiprek.

4 jaar geleden
Reactie op mama123456
Dat wilde ik laatst ook doen, maar toen dacht ik, dan komen er toch juist w ...
Haar eten maak ik ook aan met kraanwater (kunstvoeding) en na het eten spoel ik dr flesje ook af onder de kraan. Steriliseer maar 1x per dag niet na iedere voeding. Dus ik maak me daar niet zo druk over eerlijk gezegd🙈 vergeet het soms ook wel is een dag om te steriliseren🙈

4 jaar geleden
Reactie op Flamingoow
Ik heb nog nooit gesteriliseerd. Vanaf dat je die sterilisator opent, is ni ...
Idem hier, borsten zijn ook niet steriel vandaar

4 jaar geleden
In het begin was ik er heel erg mee bezig maar nu denk ik: mijn borsten zijn ook niet steriel en mijn zoontje zit de hele dag met zijn handen in zijn mond. Dus ik maak me niet meer zo druk haha! Ik droog de spulletjes soms na het afwassen even met een theedoek. Soms laat ik het drogen aan de lucht.

4 jaar geleden
Ik droog het af met een schone theedoek.
Lactatiekundige vertelde dat steriliseren alleen nodig is bij bv spruw. Is daar geen sprake van is water een zeep voldoende.
Zelf sterilliseer ik de kolf wel dagelijks. Flesjes om de dag of als er lang melk in heeft gestaan.